Місце і способи збереження інформації. Пам’ять. Робота з програмами в підтримку навчальних предметів. Збереження інформації

Урок № 7

Тема: Місце і способи збереження інформації. Пам’ять. Робота з програмами в підтримку навчальних предметів. Збереження інформації

Мета уроку:

  • формувати уміння розгадувати інформацію;
  • дати уявлення про способи збереження інформації;
  • розвивати пам'ять та пізнавальну цікавість.

Обладнання: програма «Кросворд».

Хід уроку

І. Організація класу до уроку. Техніка безпеки.

1. Розминка.

Розгадайте інформацію, доповнивши прислів’я, і поясніть.

  • На язиці … (повно), а на ділі пусто.
  • До роботи плачучи, а до … (гри) скачучи.
  • З самого початку думай, який буде … (кінець).
  • Де багато крику, там мало … (діла).
  • Щоб інших вчити, треба свій … (розум) поточити.

2. Гра «П’ятий зайвий»

  • Собака, вовк, коза, лисиця, ведмідь.
  • Качка, півень, яструб, гусак, індик.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Яку інформацію ви отримали?
  • Про який із намальованих столів розповідали діти? Як це визначали?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Давайте порівняємо комп’ютер з людиною.

  • Яка частина тіла в людини є найголовнішою? (Голова).
  • А у комп’ютера? (Системний блок).
  • А чим цінна голова для людини? (Мозком)
  • Так, мозок – це орган мислення у людини. Основне ядро, керівний і спрямовуючий центр чого-небудь. А що є найосновніше у системному блоці? (Мікропроцесор)
  • За допомогою яких органів людина отримує інформацію? Очей (читає книжку); вух (слухає вчителя); носика (нюхає троянду); ротика (куштує лимон); шкіри, рук, ніг (відчуває біль).
  • А за допомогою якого пристрою комп’ютер отримує інформацію? (За допомогою клавіатури, мишки).

Так, ще ми ці пристрої називаємо пристроями введення інформації. Отже, очима, вушками, носиком, ротиком комп’ютера є клавіатура.

(З’являється малюнок клавіатури).

  • За допомогою яких органів людина передає інформацію? (Рук – пише, язика – розповідає вірші).
  • Язик – це орган людина, за допомогою якого вона передає свої думки, спілкується; орган мовлення. А чим користується комп’ютер для передачі інформації? (Монітором, або ще його називають дисплеєм).

Отже, язиком і руками комп’ютера є монітор. А ще його називають пристроєм виводу інформації. (З’являється малюнок монітора)

Дуже добре. Отже, головою комп’ютера є системний блок.

  • Що ж він уміє робити? (Обчислювати, малювати, писати, грати).

Правильно. А ще він, як і ваша голова вміє вчитися, тобто запам’ятовувати інформацію. Наш мозок нагадує напружено працюючий командний пункт. Він приймає і передає безліч сигналів всьому тілу. Різні частини мозку виконують різні роботи. Майже так і в системному блоці. Машина може виконати все, що ви забажаєте, якщо ви правильно їй задасте команду.

Сьогодні ми дізнаємося, які є засоби збереження інформації.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення нового матеріалу.

Якщо спиляти дерево, то по кільцях на стовбурі можна визначити, скільки йому років, дощовими чи посушливими були роки його життя тощо. Виходить, у дереві зберігається інформація про все його життя. Давним-давно, коли на Землі жили прадавні люди, виникла необхідність зберігати різні відомості про способи полювання, землеробства. Для цього люди використовували малюнки, карби на ціпках. Вузлики на мотузках. По малюнках ми і довідались, як вони жили. Заучуючи вірші, людина зберігає їх у своєї пам’яті. Іноді, не покладаючись на пам'ять, вона записує інформацію в записну книжку чи зошит. Наприклад, розклад уроків і домашнє завдання учень зберігає в щоденнику. Сучасна людина придумала нові способи збереження інформації – на кінострічках, магнітних стрічках, грамплатівках, лазерних дисках.

2. Робота з підручником ст. 16. 

  • Дізнайтесь з тексту, за допомогою чого люди ще зберігали і зберігають інформацію.
  • Наведіть приклади збереження інформації.

3. Фізкультхвилинка.

Вчора сонце так світило,

Що ведмедя розбудило.

Виліз сонний із барлогу

Та й подався на дорогу.

А на тій дорозі сніг

До ведмежих липне ніг.

«Рано, - думає бурмило, -

Мене сонце розбудило».

Глянув на зимовий ліс

І швиденько спать поліз.

V. Робота з програмою «Кросворд».

Коли ви підведете курсор до слова. Його зображення з’явиться на екрані. Якщо виникнуть труднощі, завжди можна звернутися до мудрого словника (натиснути на книгу з написом “SOS” на корінці, після чого вкажіть в якому саме слові необхідна допомога). Необхідні букви з алфавіту вибрати мишкою і перенести на потрібне місце.

Релаксація.

В середньому темпі зробити 3-4 кругові рухи очима праворуч, а потім ліворуч. Послабивши м’язи очей, подивитись вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.

VІ. Узагальнення результатів уроку.

  • Підведення підсумків.
  • Наведіть приклади сучасних засобів збереження інформації.

VІІ. Домашнє завдання.

Виконати завдання «Для розумників і розумниць» ст. 17.



Джерело: noindex
Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (12.10.2014)
Переглядів: 1471 | Рейтинг: 0.0/0
Робочий стіл. Піктограми
Практична робота: оволодіння самомасажем вух, носа; гімнастика для очей
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ...
«Грамотний-видющий і на все тямущий»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]