Театральний костюм
Урок 30
Л.Т.Дідук,
вчитель початкових класів
Мокрокалигірської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів

Тема. Театральний костюм
Мета:
навчальна: познайомити учнів з роботою художників-костюмерів,
українською сценографією та відомими художниками сценографами;
показати роль театрального костюма у створенні образу персонажа та навчити
створювати театральні костюми для вистав.
розвивальна: розвивати в учнів творчість, уміння образно мислити, висловлювати власні думки; активізувати спо¬стережливість, розвивати естетичні смаки, допитливість та уяву при створюванні цікавих проектів театральних костюмів;
виховна: виховувати любов до мистецтва, театру, людей мистецтва, доброту, спостережливість, дружбу та ко¬лективізм; забезпечувати доброзичливу атмосферу на уроці.
Оснащення: візуальний ряд: презентація;
обладнання: ТЗН, мультимедійна дошка;
матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець, акварель, гуаш, різнокольорова тканина, матеріали для оздоблення кольоровий папір, гумка, клей.
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, українська мова (читання), Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організація дитячого колективу до роботи на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Наше знайомство з театром продовжується.
Слайд 2.
Сьогодні на уроці
• Познайомимося з роботою художників-костюмерів.
• Відкриємо для себе українську сценографію та відомих художників сценографів.
• Визначимо роль театрального костюма у створенні образу персонажу.
• Спробуємо себе у ролі художників-сценографів та створимо театральні костюми для вистав.
Слайд 3.
Повторимо:
• Що таке театр?
• Що таке бутафорія?
• Яку роль в театрі відводиться художникам?
• Які матеріали використовують для бутафорії?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Жоден театр не обходиться без акторів. Та актор, в свою чергу, не може обійтися без роботи художників-костюмерів та художників-гримерів. Саме вони створюють образи тих героїв, що бачитиме глядач зі сцени.
ІУ. Робота над новим матеріалом
Послухайте вірш та налаштуйтеся до роботи.
Створити образ для театру
Нам допоможе гардероб.
Бо ж все, що можна одягнути,
Причепити або взути,
Підтягнути, зав’язати,
Для об’єму щось напхати,
Ще підшити чи підбити,
Досконалішим зробити.
Щоб вистави глядачі
З захопленням дивились
Художники-костюмери
Гарно потрудились.
Н. Дідук
Замініть одним словом:
Бо ж все, що можна одягнути,
Причепити або взути,
Підтягнути, зав’язати,
Для об’єму щось напхати,
Ще підшити чи підбити,
Досконалішим зробити.
( КОСТЮМ)
Що означає слово костюм?
Слайд 4
Костюм (від лат. Costume) - може означати одяг в загальному чи відмітний стиль в одязі, який відображає соціальну, національну, регіональную приналежність людини. Костюм може також означати художнє поєднання аксесуарів на картині, статуї, в поемі або п'єсі, відповідне часу, місцю чи іншим обставинам. Ще одне можливе значення позначає певний стиль одягу, в якому людина могла б зобразити невластиву їй роль, наприклад, маскарадний костюм або акторські костюми.

Слайд 5.
Театральні костюми створюють художники театру та кіно. У поєднанні
з іншими деталями костюм допомагає акторам створити образи персонажів, що постануть перед нами зі сцен татрів чи кіно.


Слайд 6
Багато художників театру прославилися в театральному мистецтві за вдалі розробки костюмів. Спочатку створювалися ескізи та малюнки до образів, а потім майстри шили костюми.
Українська сценографія 20-х р. ХХ ст. – О. Екстер та А. Петрицький
представлена на виставці "Велике і Величне" в мистецькому Арсеналі м.Києва. Серед інших шедеврів українського мистецтва експонуються роботи відомих театральних художників-новаторів О. Екстер й
А. Петрицького з фондів Музею театрального, музичного і кіномистецтва України.
Слайд 7
Відомий український художник Георгій Нарбут був графіком, художником-оформлювачем книг, створив українську азбуку, малював українські гроші, був засновником і ректором Української Академії мистецтв.
Він створював і театральні костюми.

Ескізи та костюми Георгія Нарбута

Експонати музею декоративно-прикладного мистецтва. Відділ - життя і творчість Георгія Нарбута м.Черкаси. Театральні костюми.

Слайд 8.
Сьогодні можливість створювати гарні костюми дуже велика, адже можна використати найрізноманітніші сучасні технології.
Студентка Луганської державної академії культури і мистецтв Анастасія Іващенко створила оригінальну колекцію театральних костюмів до роману сучасної української письменниці Сімони Вілар (Наталії Гавриленко) «Поєдинок суперниць». Вони добре передають епоху, в якій відбувається дія та мають чудовий вигляд.
Слайд 9.
Збережені ескізи, малюнки, костюми бережно зберігають в музеях та виставляють на огляд у виставочних залах.
Розглянемо театральні роботи Леона Бакста 1901р «Сільвія». Костюм Німфи мисливця; 1903"Фея ляльок" , 1902р. "Серце маркізи», костюм ворожки .
Та побуваємо з вами у виставковому залі музею на виставці «Театрального костюму».
Слайд 10
Виставка театральних костюмів
Слайд 11
На прикладі Волинського обласного музично-драматичного академічного театру імені Тараса Шевченка його шоу-програми «Волинський Великдень» побачимо яку роль відіграє костюм у виставі.
Слайд 12, 13
Сучасні театральні вистави вимагають і осучаснення костюма. Тому і художники створюють незвичайні прогресивні (авангардні) костюми. Розглянемо українські сценографічні авангардні костюми.

У. Фізкультхвилинка.
Так як ми знаходимося в театральному просторі, то і розімнемося по театральному.
Створімо спочатку образ могутнього короля.
Ви улеслива лисиця, що крадеться до здобичі.
А зараз доганяєте злодія.
Ви Котигорошко, що б’ється з змієм.
Тепер по лісі проліски збираєте
І високо, як лебеді, літаєте.

УІ. Актуалізація набутих знань.
- Що нового ви дізналися про театральний костюм?
- Хто створює костюми для вистав?

УІІ. Практична робота
Тепер приступимо до роботи. Створювати костюми будуть три групи художників.
Слайд 15, 16
І група - За підручником О.Калініченко,В.Сергієнко
“Образотворче мистецтво. 3 клас”
ІІ група - жіночі костюми;
ІІІ група – чоловічі костюми.
Ви обираєте казку та героїв і за допомогою фарб малюєте а підручних матеріалів створюєте колаж театральних костюмів .
Виконання робіт учнями

УІІІ. Підсумок уроку
- Яка роль костюма у створенні образу персонажу вистави?
- Підсумовуючи, відмітимо, що мистецтво художників театру багатогранне та цікаве. Дійсно, від їхньої роботи залежить і успіх тетральних вистав.
Театр для нас – це наче казка.
Тут можна зняти свою маску,
І стати можна тут поетом,
Й складать віршовані куплети.
Тут можна різного почуть,
А ще й збрехать чи обмануть.
Театр - це море сподівань,
І нездійсненних побажань.
Це гарне місце відпочинку,
І восени і навіть взимку.

Виставка дитячих робіт та обмін враженнями від уроку та творчої роботи.

Використані джерела:
• О.Калініченко,В.Сергієнко “Образотворче мистецтво. 3 клас”
• http://www.ngo.donetsk.ua
• http://sofia.moyblog.net/
• http://www.tmf-museum.kiev.ua
• http://molod.in.ua/
• http://go.mail.ru
• uk.wikipedia.org
• http://pozdravlenye.com
• http://nadejdasokolova.jimdo.com
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: dsdukl (30.11.2015) W
Переглядів: 2769 | Рейтинг: 0.0/0
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл...
Правила поведінки у громадських місцях
Після уроків. Висловлення істинні і хибні
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді
Спостереження та досліди
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]