Театральний костюм
Урок 30
Л.Т.Дідук, вчитель початкових класів Мокрокалигірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Тема. Театральний костюм Мета: навчальна: познайомити учнів з роботою художників-костюмерів, українською сценографією та відомими художниками сценографами; показати роль театрального костюма у створенні образу персонажа та навчити створювати театральні костюми для вистав. розвивальна: розвивати в учнів творчість, уміння образно мислити, висловлювати власні думки; активізувати спо¬стережливість, розвивати естетичні смаки, допитливість та уяву при створюванні цікавих проектів театральних костюмів; виховна: виховувати любов до мистецтва, театру, людей мистецтва, доброту, спостережливість, дружбу та ко¬лективізм; забезпечувати доброзичливу атмосферу на уроці. Оснащення: візуальний ряд: презентація; обладнання: ТЗН, мультимедійна дошка; матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець, акварель, гуаш, різнокольорова тканина, матеріали для оздоблення кольоровий папір, гумка, клей. Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, українська мова (читання), Тип уроку: урок засвоєння нових знань Хід уроку І. Організація дитячого колективу до роботи на уроці. ІІ. Актуалізація опорних знань. Наше знайомство з театром продовжується. Слайд 2. Сьогодні на уроці • Познайомимося з роботою художників-костюмерів. • Відкриємо для себе українську сценографію та відомих художників сценографів. • Визначимо роль театрального костюма у створенні образу персонажу. • Спробуємо себе у ролі художників-сценографів та створимо театральні костюми для вистав. Слайд 3. Повторимо: • Що таке театр? • Що таке бутафорія? • Яку роль в театрі відводиться художникам? • Які матеріали використовують для бутафорії? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Жоден театр не обходиться без акторів. Та актор, в свою чергу, не може обійтися без роботи художників-костюмерів та художників-гримерів. Саме вони створюють образи тих героїв, що бачитиме глядач зі сцени. ІУ. Робота над новим матеріалом Послухайте вірш та налаштуйтеся до роботи. Створити образ для театру Нам допоможе гардероб. Бо ж все, що можна одягнути, Причепити або взути, Підтягнути, зав’язати, Для об’єму щось напхати, Ще підшити чи підбити, Досконалішим зробити. Щоб вистави глядачі З захопленням дивились Художники-костюмери Гарно потрудились. Н. Дідук Замініть одним словом: Бо ж все, що можна одягнути, Причепити або взути, Підтягнути, зав’язати, Для об’єму щось напхати, Ще підшити чи підбити, Досконалішим зробити. ( КОСТЮМ) Що означає слово костюм? Слайд 4 Костюм (від лат. Costume) - може означати одяг в загальному чи відмітний стиль в одязі, який відображає соціальну, національну, регіональную приналежність людини. Костюм може також означати художнє поєднання аксесуарів на картині, статуї, в поемі або п'єсі, відповідне часу, місцю чи іншим обставинам. Ще одне можливе значення позначає певний стиль одягу, в якому людина могла б зобразити невластиву їй роль, наприклад, маскарадний костюм або акторські костюми. Слайд 5. Театральні костюми створюють художники театру та кіно. У поєднанні з іншими деталями костюм допомагає акторам створити образи персонажів, що постануть перед нами зі сцен татрів чи кіно. Слайд 6 Багато художників театру прославилися в театральному мистецтві за вдалі розробки костюмів. Спочатку створювалися ескізи та малюнки до образів, а потім майстри шили костюми. Українська сценографія 20-х р. ХХ ст. – О. Екстер та А. Петрицький представлена на виставці "Велике і Величне" в мистецькому Арсеналі м.Києва. Серед інших шедеврів українського мистецтва експонуються роботи відомих театральних художників-новаторів О. Екстер й А. Петрицького з фондів Музею театрального, музичного і кіномистецтва України. Слайд 7 Відомий український художник Георгій Нарбут був графіком, художником-оформлювачем книг, створив українську азбуку, малював українські гроші, був засновником і ректором Української Академії мистецтв. Він створював і театральні костюми. Ескізи та костюми Георгія Нарбута Експонати музею декоративно-прикладного мистецтва. Відділ - життя і творчість Георгія Нарбута м.Черкаси. Театральні костюми. Слайд 8. Сьогодні можливість створювати гарні костюми дуже велика, адже можна використати найрізноманітніші сучасні технології. Студентка Луганської державної академії культури і мистецтв Анастасія Іващенко створила оригінальну колекцію театральних костюмів до роману сучасної української письменниці Сімони Вілар (Наталії Гавриленко) «Поєдинок суперниць». Вони добре передають епоху, в якій відбувається дія та мають чудовий вигляд. Слайд 9. Збережені ескізи, малюнки, костюми бережно зберігають в музеях та виставляють на огляд у виставочних залах. Розглянемо театральні роботи Леона Бакста 1901р «Сільвія». Костюм Німфи мисливця; 1903"Фея ляльок" , 1902р. "Серце маркізи», костюм ворожки . Та побуваємо з вами у виставковому залі музею на виставці «Театрального костюму». Слайд 10 Виставка театральних костюмів Слайд 11 На прикладі Волинського обласного музично-драматичного академічного театру імені Тараса Шевченка його шоу-програми «Волинський Великдень» побачимо яку роль відіграє костюм у виставі. Слайд 12, 13 Сучасні театральні вистави вимагають і осучаснення костюма. Тому і художники створюють незвичайні прогресивні (авангардні) костюми. Розглянемо українські сценографічні авангардні костюми. У. Фізкультхвилинка. Так як ми знаходимося в театральному просторі, то і розімнемося по театральному. Створімо спочатку образ могутнього короля. Ви улеслива лисиця, що крадеться до здобичі. А зараз доганяєте злодія. Ви Котигорошко, що б’ється з змієм. Тепер по лісі проліски збираєте І високо, як лебеді, літаєте. УІ. Актуалізація набутих знань. - Що нового ви дізналися про театральний костюм? - Хто створює костюми для вистав? УІІ. Практична робота Тепер приступимо до роботи. Створювати костюми будуть три групи художників. Слайд 15, 16 І група - За підручником О.Калініченко,В.Сергієнко “Образотворче мистецтво. 3 клас” ІІ група - жіночі костюми; ІІІ група – чоловічі костюми. Ви обираєте казку та героїв і за допомогою фарб малюєте а підручних матеріалів створюєте колаж театральних костюмів . Виконання робіт учнями УІІІ. Підсумок уроку - Яка роль костюма у створенні образу персонажу вистави? - Підсумовуючи, відмітимо, що мистецтво художників театру багатогранне та цікаве. Дійсно, від їхньої роботи залежить і успіх тетральних вистав. Театр для нас – це наче казка. Тут можна зняти свою маску, І стати можна тут поетом, Й складать віршовані куплети. Тут можна різного почуть, А ще й збрехать чи обмануть. Театр - це море сподівань, І нездійсненних побажань. Це гарне місце відпочинку, І восени і навіть взимку. Виставка дитячих робіт та обмін враженнями від уроку та творчої роботи. Використані джерела: • О.Калініченко,В.Сергієнко “Образотворче мистецтво. 3 клас” • http://www.ngo.donetsk.ua • http://sofia.moyblog.net/ • http://www.tmf-museum.kiev.ua • http://molod.in.ua/ • http://go.mail.ru • uk.wikipedia.org • http://pozdravlenye.com • http://nadejdasokolova.jimdo.com | |
| |
Переглядів: 2824 | |
Твоя країна — Україна. Символи держави |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів |
Що може комп’ютер |
Всього коментарів: 0 | |