УРОК 27 Тема. Колективна творча робота: конструювання транспортних засобів Мета: вдосконалювати вміння та навички роботи з технічним конструктором; розвивати технічне мислення, уяву, уміння вносити зміни у технічні умови конструкцій; виховувати працьовитість, взаємодопомогу, уміння працювати у групах. Обладнання: технічний конструктор, зразок моделі. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент 1. Привітання. 2. Перевірка готовності до уроку. 3. Упорядкування робочого місця. II. Новий матеріал 1. Оголошення теми та мети уроку. — Сьогодні на уроці ми будемо розмовляти про машини, які потрібні людині. Вони допомагають сіяти, орати, будувати, пекти тощо. 2. Вступна бесіда. — Як же називаються такі машини? — Відгадайте загадки. • Має пащу, зуби грізні, Землю риє звір залізний. (Екскаватор) • Влітку — землю, взимку — сніг Відгорта без рук, без ніг. (Бульдозер) • Дім залізною рукою Збудував для нас з тобою. (Підйомний кран) • їде він у поле, Там землю оре з усієї сили, Щоб земля родила. (Трактор) • Для збирання урожаю Я на поле виїжджаю, І за декілька машин Я працюю там один. (Комбайн) • Глянь, важкий залізний вал Нам асфальт попрасував. (Каток) • Дощик ллється не з хмарини, А з-під носа у машини. (Поливальна машина) — Так, усі ці машини допомагають людині в роботі і в житті. Перші спроби створити моторні приладдя для перевезення вантажів відбулися наприкінціXIX сторіччя. У1885 році в Німеччині Дайлер створив мотоцикл. Він бувдерев’яним, працював на гасі і розвивав швидкість до 1,5 км/год. У1886 році Дайлер разом із Бенцем створили перший автомобіль у Німеччині. Сьогодні неможливо уявити собі наше життя без машин. Машини кладуть асфальт, допомагають будувати будинки, піднімаючи будівельні матеріали на декілька поверхів угору. Машини миють і підмітають вулиці. Яскраво-червоні машини з насосами, з драбиною та вогнегасником швидко доставляють пожежну команду до місця пожежі. Автомобілі «Швидкої допомоги» рятують людей, яким негайно потрібен лікар. Як багато різних і потрібних машин ми зустрічаємо на наших вулицях і дорогах! Сьогодні ми разом спробуємо зробити підйомний кран. Крани — це універсальні вантажопідйомні машини, які знаходять широке застосування у будівництві, в морських та річних портах, на залізниці, в цехах заводів тощо. Вони мають гусеничний та колісний хід. III. Демонстрація та аналіз зразка 1.Інструктаж учителя. Діти розглядають зразок моделі і відповідають на питання. — Скільки блочних коліс є в моделі? — Із чого зроблений трос? — Як його кріпити так, щоб гак був рухливим? — Як кріпити лебідку? — Як розподілити роботу в групі з п'яти чоловік? Скоба Гайка (5 шт.) Колесо (4 шт.) Гак Підйомний кран 2.Завдання (у групі із 5 осіб). • Складіть план роботи. • Розподіліть роботу поміж собою. • Зберіть модель із деталей конструктора. • Перевірте модель в дії. • Дізнайтеся, який вантаж можна підняти за її допомогою. IV. Фізкультхвилинка Ми з вами трішки потрудились, І, мабуть, ви уже втомились. Тепер настав час відпочинку, Ми проведем фізкультхвилинку. Нумо, діти, раз, два, три, Вліво, вправо поверни. А як скажем: скок, скок, скок — Відгадай, чий голосок? V. Практична робота учнів Учитель надає допомогу учням, які працюють у групах. Діти обирають бригадира, який керує роботою усіх членів команди. VI. Виставка та оцінювання робіт 1. Аналіз робіт. — Яка група виконала роботу скоріше? — Хто вніс зміни у модель крана? — Хто припустився помилок? — Чий кран вам сподобався найбільше? 2. Оцінювання. VII. Підсумок уроку — Чого навчилися на уроці? — Коли і в якій країні був створений перший автомобіль? — Як допомагають машини у нашому житті? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1554 | |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Київ — столиця України |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Всього коментарів: 0 | |