Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення іграшки конічної форми

УРОК З

Тема. Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення іграшки конічної форми

Мета: навчити дітей виготовляти іграшки конічної форми; розвивати оформлювальні навички, мислення, уяву, дрібну моторику рук, пальців; виховувати дисципліну, почуття взаємодопомоги, відповідальності.

Обладнання: білий та кольоровий папір, олівці, фломастери, ножиці, клей, пензлик, серветка.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

1. Упорядкування робочого місця.

2. Перевірка готовності до уроку.

— Сьогодні ми будемо працювати у групах.

(Клас поділений на групи: 5 груп по б осіб, відповідно до цього розташовані парти.)

— Згадайте, що таке робота у групах? Чого потрібно дотримуватися? Як себе поводити?

(Відповіді дітей: взаємодопомога, товаришування, відповідальність, уміння прислухатися до думки друзів, не сваритися.)

II. Новий матеріал

1. Оголошення теми та мети уроку.

— Діти, сьогодні ми з вами навчимося виготовляти різні іграшки. Ці іграшки можна виготовити до будь-якого свята.

2. Словникова робота.

— Існують декілька спеціальних видів паперу.

Бюварний папір — промокальний папір.

Верже — високоякісний письмовий, поштовий папір із водяними знаками у вигляді подовжніх та поперечних ліній, що просвічуються.

3. Вступна бесіда. Розповідь учителя.

— Із чого ми будемо виготовляти іграшки?

— Що ви знаєте про папір?

— Папір існував не завжди. Після виникнення писемності люди почали писати на воскових дощечках, на вологій глині. Писали вони спеціальними паличками. У Київській Русі писали на бересті. До цих пір збереглися берестяні грамоти. В теплих країнах глиняні дощечки змінив папірус.

Папірус — це матеріал для письма, який виготовляли з рослин із аналогічною назвою. Він росте на болотистих місцях Ефіопії та Єгипту. Потім папірус був замінений пергаментом, який виготовляли, оброблюючи особливим засобом шкуру тварин — овець, кіз, телят. Папір з'явився 2000 років потому. Сировиною для виготовлення його було спочатку тутове дерево, бамбук. Папір був винайдений у Китаї Цай Лунем в 105 році.

4. Підготовка до роботи.

— Яких іграшкових звірів можна виготовити?

Відгадайте загадки і заповніть клітинки кросворда.

1) По лісу бігала багато,

Бо шукала в лісі брата:

Брат на дереві сидів

І смачні горішки їв. {Білочка)

2) Сіру шубку має,

Взимку білу одягає.

По лісу стрибає.

Моркву полюбляє. (Зайчик)

3) Маленьке, сіреньке,

Довгий хвостик має,

По підлозі бігає,

Насіннячко збирає. (Мишеня)

4) В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має. їй на місці не сидиться,

А зовуть її... (лисичка).

5) Двічі родився,

У школі не вчився,

А години знає. (Півень)

6) Гавкає, кусає, а в дім не пускає. (Собака)

— Відгадали? Молодці!

Які звірі живуть у лісі, а які — вдома?

— Зараз я даю вам можливість порадитися, іграшку якої тварини буде виготовляти ваша група.

(Вчитель допомагає дітям зробити вибір, щоб кожна група мала різну тварину.)

III. Демонстрація та аналіз зразка

1. Інструктаж учителя.

— Для будь-якої іграшки-тваринки потрібно взяти кольоровий папір жовтогарячого кольору, якщо це лисичка або білочка; сірого — якщо це ми-

шеня, зайчик, собака. Це може бути картон також кольору або оксамитовий папір.

Іграшка складається з тулуба (1 деталь), голови (1 деталь), вух (2 деталі), лапок (2 деталі), хвостика (2деталі).

Домовтеся між собою, хто у вашій групі за що буде відповідати.

2. Інструктаж із техніки безпеки.

— Хто мені підкаже, які інструменти допоможуть нам працювати? (Ножиці, циркуль, гумка, лінійка, олівець)

— Згадайте правила користування ножицями.

• Коли ріжете, то повертайте папір, а не ножиці.

• Подавайте ножиці кільцями вперед.

• Не залишайте ножиці відкритими.

— А тепер відпочинемо і потім знову будемо працювати.

3. Фізкультхвилинка.

Кожного дня щоранку робимо зарядку.

Робимо зарядку — всі вправи за порядком.

Весело крокуємо: раз-два-три-чотири.

Руки вгору підіймаємо: раз-два-три-чотири.

Встаємо і присідаємо: раз-два-три-чотири.

IV. Практична робота учнів

• Спочатку виконайте розмітку розгорток конусів на кольоровому папері або картоні.

• Виріжте розгортки і склейте конуси.

• Складіть форму обраної тваринки, використовуючи конуси та обрізки паперу.

• Наклейте лапи, хвостик, вуха.

• На готовій іграшці виконайте додаткове яскраве оздоблення.

(Учитель стежить за роботою у групах, за потреби надає допомогу.)

Тулуб

Голова

Вуха мишеняти (2 деталі) Вуха собаки (2 деталі)

Вуха зайчика (2 деталі) Хвіст лисички, білочки (2 деталі)

100

Крила півника (2 деталі)

{Очі, носик, вуса, гребінець півника діти малюють, вирізають та клеять самостійно.)

V. Виставка та оцінювання робіт

 1. Перевірка та аналіз робіт.

— Яка іграшка вам сподобалася найбільше?

— Які ви помітили помилки?

 2. Оцінювання.

V. Підсумок уроку

— Які види паперу ви знаєте?

— Що можна виготовити з паперу?

— Спробуйте придумати декорацію до вашої іграшки.



Джерело: noindex
Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (09.10.2014)
Переглядів: 2544 | Рейтинг: 0.0/0
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину
Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп...
Спостереження та досліди
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]