УРОК З Тема. Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення іграшки конічної формиМета: навчити дітей виготовляти іграшки конічної форми; розвивати оформлювальні навички, мислення, уяву, дрібну моторику рук, пальців; виховувати дисципліну, почуття взаємодопомоги, відповідальності. Обладнання: білий та кольоровий папір, олівці, фломастери, ножиці, клей, пензлик, серветка. ХІД УРОКУ I. Організація класу 1. Упорядкування робочого місця. 2. Перевірка готовності до уроку. — Сьогодні ми будемо працювати у групах. (Клас поділений на групи: 5 груп по б осіб, відповідно до цього розташовані парти.) — Згадайте, що таке робота у групах? Чого потрібно дотримуватися? Як себе поводити? (Відповіді дітей: взаємодопомога, товаришування, відповідальність, уміння прислухатися до думки друзів, не сваритися.) II. Новий матеріал 1. Оголошення теми та мети уроку. — Діти, сьогодні ми з вами навчимося виготовляти різні іграшки. Ці іграшки можна виготовити до будь-якого свята. 2. Словникова робота. — Існують декілька спеціальних видів паперу. Бюварний папір — промокальний папір. Верже — високоякісний письмовий, поштовий папір із водяними знаками у вигляді подовжніх та поперечних ліній, що просвічуються. 3. Вступна бесіда. Розповідь учителя. — Із чого ми будемо виготовляти іграшки? — Що ви знаєте про папір? — Папір існував не завжди. Після виникнення писемності люди почали писати на воскових дощечках, на вологій глині. Писали вони спеціальними паличками. У Київській Русі писали на бересті. До цих пір збереглися берестяні грамоти. В теплих країнах глиняні дощечки змінив папірус. Папірус — це матеріал для письма, який виготовляли з рослин із аналогічною назвою. Він росте на болотистих місцях Ефіопії та Єгипту. Потім папірус був замінений пергаментом, який виготовляли, оброблюючи особливим засобом шкуру тварин — овець, кіз, телят. Папір з'явився 2000 років потому. Сировиною для виготовлення його було спочатку тутове дерево, бамбук. Папір був винайдений у Китаї Цай Лунем в 105 році. 4. Підготовка до роботи. — Яких іграшкових звірів можна виготовити? Відгадайте загадки і заповніть клітинки кросворда. 1) По лісу бігала багато, Бо шукала в лісі брата: Брат на дереві сидів І смачні горішки їв. {Білочка) 2) Сіру шубку має, Взимку білу одягає. По лісу стрибає. Моркву полюбляє. (Зайчик) 3) Маленьке, сіреньке, Довгий хвостик має, По підлозі бігає, Насіннячко збирає. (Мишеня) 4) В темнім лісі проживає, Довгий хвіст пухнастий має. їй на місці не сидиться, А зовуть її... (лисичка). 5) Двічі родився, У школі не вчився, А години знає. (Півень) 6) Гавкає, кусає, а в дім не пускає. (Собака) — Відгадали? Молодці! Які звірі живуть у лісі, а які — вдома? — Зараз я даю вам можливість порадитися, іграшку якої тварини буде виготовляти ваша група. (Вчитель допомагає дітям зробити вибір, щоб кожна група мала різну тварину.) III. Демонстрація та аналіз зразка 1. Інструктаж учителя. — Для будь-якої іграшки-тваринки потрібно взяти кольоровий папір жовтогарячого кольору, якщо це лисичка або білочка; сірого — якщо це ми- шеня, зайчик, собака. Це може бути картон також кольору або оксамитовий папір. Іграшка складається з тулуба (1 деталь), голови (1 деталь), вух (2 деталі), лапок (2 деталі), хвостика (2деталі). Домовтеся між собою, хто у вашій групі за що буде відповідати. 2. Інструктаж із техніки безпеки. — Хто мені підкаже, які інструменти допоможуть нам працювати? (Ножиці, циркуль, гумка, лінійка, олівець) — Згадайте правила користування ножицями. • Коли ріжете, то повертайте папір, а не ножиці. • Подавайте ножиці кільцями вперед. • Не залишайте ножиці відкритими. — А тепер відпочинемо і потім знову будемо працювати. 3. Фізкультхвилинка. Кожного дня щоранку робимо зарядку. Робимо зарядку — всі вправи за порядком. Весело крокуємо: раз-два-три-чотири. Руки вгору підіймаємо: раз-два-три-чотири. Встаємо і присідаємо: раз-два-три-чотири. IV. Практична робота учнів • Спочатку виконайте розмітку розгорток конусів на кольоровому папері або картоні. • Виріжте розгортки і склейте конуси. • Складіть форму обраної тваринки, використовуючи конуси та обрізки паперу. • Наклейте лапи, хвостик, вуха. • На готовій іграшці виконайте додаткове яскраве оздоблення. (Учитель стежить за роботою у групах, за потреби надає допомогу.) Тулуб Голова Вуха мишеняти (2 деталі) Вуха собаки (2 деталі) Вуха зайчика (2 деталі) Хвіст лисички, білочки (2 деталі) 100 Крила півника (2 деталі) {Очі, носик, вуса, гребінець півника діти малюють, вирізають та клеять самостійно.) V. Виставка та оцінювання робіт 1. Перевірка та аналіз робіт. — Яка іграшка вам сподобалася найбільше? — Які ви помітили помилки? 2. Оцінювання. V. Підсумок уроку — Які види паперу ви знаєте? — Що можна виготовити з паперу? — Спробуйте придумати декорацію до вашої іграшки. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2576 | |
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір... |
Жива і нежива природа |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Природа Кримських гір |
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я |
Всього коментарів: 0 | |