УРОК 32 Тема. Увага й пам’ять. Практична робота: тренування уваги й пам’яті Мета: дати учням уявлення про пам’ять, увагу та їх зв’язок зі здоров’ям та навчанням; довести необхідність розвитку пам’яті й уваги; розучити вправи для тренування уваги й пам’яті; виховувати допитливість, ініціативність. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Почуття. Емоції». ХІД УРОКУ 1. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Чи легко вам вчитися? — Чи залежить навчання від здоров’я? — Чи впливає навчання на здоров’я? — Задля чого потрібно вчитися і чи потрібно це взагалі? Доведіть свою думку. 2. Робота за підручником (С. 49) Читання тексту. — Що таке природні здібності? — Коли дітям легко вчитися? — Чи можна розвивати пам’ять і увагу? Учитель. Завдяки пам’яті людина передала багато знань із покоління в покоління. Пам’ять має властивість накопичуватися, зберігатися й відтворюватися. Вона буває, наприклад, зорова (запам’ятовуєш те, що прочитав); слухова (запам’ятовуєш те, що почув) і моторна (запам’ятовуєш те, що записав). У кожного якийсь вид пам’яті розвинений більше. Існують правила запам’ятовування. 1) Зрозумій те, що хочеш запам’ятати. 2) Виділи головне й неодноразово повторюй те, що хочеш запам’ятати. 3) Не повторюй одноманітно й машинально. — У кожного з вас є власні правила і прийоми запам’ятовування. Розкажіть про них. — Щоб краще запам’ятовувати, слід уміти зосереджувати свою увагу. 3. Практична робота: тренування уваги й пам’яті — Є вправи, які допомагають розвивати природні здібності. Розгляньте малюнок протягом однієї хвилини. Закрийте книжку і назвіть предмети, зображені на ньому. (Діти відповідають.) — Розгляньте малюнки. Відшукайте 6 відмінностей. — Полічіть за 2 хвилини до 35 за табличкою. 4. Фізкультхвилинка Гра «Будь уважним» (на відпочинок м’язів, шиї та очей) Школярів заспокоїти, посадити рівно, запропонувати руки покласти на парту, заплющити очі і під повільне відлічування зробити декілька обертів головою: на «раз» — підборіддя торкається грудей; на «два» — голова нахиляється праворуч; на «три» — потилиця провисла над спиною; на «чотири» — голова нахиляється ліворуч. (Вправу виконуємо 3-4 рази.) Розплющити очі, подивитись на парту і сусіда, за командою вчителя погляд перевести на стіну, потім — у вікно, подивитись якомога далі. 5. Робота в зошиті (С. 56-57) 1)№ 2. Розгляньте малюнок, запам’ятайте його. Закрийте малюнок аркушем паперу і дайте відповіді на запитання. • Скільки дерев на малюнку? • Скільки тварин зображено? • Хто сидить на пеньку? • Скільки грибів на малюнку? • Що росте праворуч від берези? • Скільки пеньків на малюнку? 2)№ 3. Скільки мавпочок і скільки папуг заховались у джунглях? 6. Підсумок уроку — Які природні здібності допомагають вам вчитися? — Чи тільки люди мають пам’ять? — Яка пам’ять у кожного з вас розвинена більше? — Доведіть, що учневі потрібна увага. — Продовжте речення. • Щоб пам’ять не погіршувалася, треба... • Щоб увага була стійкою, треба. — Обговоріть вдома з батьками, як можна тренувати увагу і пам’ять. | |
| |
Переглядів: 4034 | |
Дикорослі рослини рідного краю |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Прикраси для ялинки |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка |
Всього коментарів: 0 | |