УРОК 30 Тема. Не дикі, але небезпечні. Практична робота: моделювання ситуації «Зустріч з незнайомою твариною» Мета: розглянути можливі небезпеки від свійських тварин; ознайомити учнів із правилами поводження зі свійськими тваринами; виховувати обачливість, турботливе ставлення до тварин. ХІД УРОКУ 1. Робота із загадками • Коло бабусі сидить у кожусі, Проти печі гріється, Без водички миється. (Котик) • Гавкає, кусає, А в дім не пускає. (Собака) • Голодна — мукає, сита — жує, Всім дітям молоко дає. (Корова) • Я великий, я красивий. Як біжу я — в’ється грива, Копитами — туп-туп-туп, По камінню цок-цок-цок. Хвіст у мене довгий-довгий, Хвіст у мене мов шовковий. (Кінь) • Хто співає на паркані У червоному жупані й чобітку: «Ку-ку-рі-ку»? (Півень) Учитель. Під час зустрічі зі свійськими тваринами можуть виникнути небезпечні ситуації. 2. Робота за підручником (С. 102-104) Читання тексту. — Чому, коли зустрінеш незнайомого собаку, ніколи не потрібно виявляти страху перед ним? — Чому треба особливо остерігатися собаки, що присідає? — Що треба про всяк випадок одразу зробити? — Як треба захистити горло? — Що робити, якщо собака напав на тебе? — Чим треба відбиватися від нього? — По чому треба намагатися вдарити його? — Яке найуразливіше місце собаки? — Чому не можна дивися в очі чужим собакам? — Чому не можна чіпати собаку, навіть свого, коли він їсть або спить? — Чому небезбечно відбирати у собаки предмета, яким він грається? — Що робити, якщо чужий собака схопив якусь твою річ, щоб погратися? — До кого звертатися по допомогу? — Чому не можна чіпати бездомних собак і кішок? — Які хвороби від тварин передаються людям? — Розгляньте малюнки на с. 102. Сформулюйте правила поводження із собакою. — Що слід робити після того, як ви гралися з бездомними тваринами або годували їх? — Що робити, якщо вас вкусив або подряпав собака чи кіт? — Чим небезпечні укуси, подряпини скажених собак, котів? — Яке щеплення обов’язково треба зробити? — Чому не можна відразу зупиняти кров? — Що треба зробити перед тим, як йти до лікаря? — Яких правил слід дотримуватися, щоб не постраждати під час спілкування з коровами, кіньми, козами? — Чому не можна наближатися до чужих тварин? — Про що треба пам’ятати? — Що робити, якщо на дорозі зустрінеш череду корів? — Чому треба бути обережним з телятами, козенятами, ягнятами? — Розгляньте малюнок на с. 103. Сформулюйте правила поведінки під час зустрічі з чередою корів. — Розгляньте малюнок на с. 104. Сформулюйте правила поведінки під час спілкування з конем. — Чому не можна частувати чужого коня цукром чи хлібом? — Чому не можна підходити до коня ззаду? — Що треба зробити після догляду свійських тварин, гри з ними? 3. Фізкультхвилинка Гра «Комарики» Школярі виходять із-за парт, спочатку звуками імітують дзижчання комарів, потім рухами — їх політ навколо голови, рук, ніг, ловлять їх оплесками. Наприклад: «Комарик над головою». Діти плещуть у долоні над головою і т. ін. 4. Робота в зошиті (С. 52) 1)№ 1. Чому тварину, яку взяли на вулиці, необхідно показати ветеринару? 2) № 2. Чому не можна підходити до тварин, коли вони їдять, сплять, б’ються або граються одне з одним? 3) № 3. Розгляньте малюнки. Назвіть зображених тварин. Обведіть олівцем тварин, які небезпечні для людини. Коли інші тварини можуть бути небезпечними для людини? 4) № 6. Практична робота. Тест «Так чи ні?» — Якщо на тебе напав собака, треба: дивитися йому у вічі й посміхатися; утікати; о рішучо й твердо дати команду «Стояти!», «Сидіти!» або «Лежати!» — Якщо ти зустрінеш по дорозі свійську тварину, ти: обійдеш її на безпечній відстані; почнеш тікати; будеш дратувати. 5. Підсумок уроку — Коли собаки бувають небезпечними? — Які хвороби передаються людям від хворих собак, котів? — Чому обов’язково треба звернутись до лікаря, якщо вас покусав або подряпав кіт чи собака? — Чому небезпечно наближатися до чужих коней, корів, кіз? — Чому треба бути обережним з телятами, ягнятами, козенятами? — Коли небезпечними бувають коні? — Назвіть свійських тварин, які є в тебе вдома. — Розкажіть, як ви доглядаєте їх. | |
| |
Переглядів: 1847 | |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Урок малювання |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Всього коментарів: 0 | |