УРОК 24 Тема. Ти — пасажир Мета: розширити уявлення учнів про те, хто такі пасажири; вчити правил користування громадським транспортом; ознайомити дітей із дорожньою розміткою й дорожніми знаками, що позначають місце зупинки пасажирського транспорту; виховувати культуру поведінки. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Транспорт». ХІД УРОКУ 1. Робота із загадками • Я літаю, я літаю, Я зірки на крилах маю, І мотор у мене є, Що життя мені дає. (Літак) • Маленькі будиночки По місту біжать, Хлопчики й дівчатка В будиночках сидять. (Трамвай) • Дім по вулиці іде, На роботу всіх везе — Не на курячих лапках, А в гумових чобітках. (Автобус) • Не трамвай це, не автобус, Хоч тримається за проводи І у гумових черевиках Ходить маршрутом туди-сюди. (Тролейбус) Учитель. Літак, поїзд, трамвай, тролейбус — види транспорту. Вам вже відомі деякі правила користування транспортом. Назвіть їх. 2. Робота за підручником 1) Читання тексту (С. 77). — Хто такі пасажири? — Який транспорт називають громадським або пасажирським? — Чому кожен пасажир повинен не тільки знати, а й виконувати правила користування пасажирським транспортом? — Де слід чекати пасажирський транспорт? — Чому пасажирський транспорт слід чекати на тротуарі або посадковому майданчику? — Де потрібно чекати пасажирський транспорт, якщо немає посадкового майданчика? — Як позначається місце зупинки пасажирського транспорту? — Розгляньте дорожні знаки. Розкажіть про кожний із них за планом. • Як називається знак? • Якої форми цей знак? • На якому тлі він намальований? • Якого кольору облямівка? — Розгляньте нижній малюнок. — Як ще позначається місце зупинки пасажирського транспорту? — Яким громадським транспортом батьки дозволяють вам користуватися самостійно? 2) С. 78. — Розгляньте малюнки. — Хто з дітей на малюнку порушує правила користування пасажирським транспортом? — На яку небезпеку наражаються діти? — Дайте їм корисні поради. — Чому коли на зупинці скупчується багато людей, треба бути особливо обережним? Чим це небезпечно? — Як слід поводитися, щоб не потрапити під колеса транспорту? — Чому не можна підходити до краю проїжджої частини дороги? — Як слід поводитися, коли заходиш у транспорт чи виходиш з нього? — Коли дозволяється посадка і висадка з транспорту? — Чому посадка й висадка з транспорту дозволяється лише після повної зупинки тролейбуса, трамвая чи автобуса? — Через які двері треба заходити до автобуса, трамвая, тролейбуса? — Чому до автобуса, трамвая, тролейбуса треба заходити через задні двері, а виходити — через передні? — Чому до виходу треба готуватися заздалегідь? — Чому, коли зайшов до салону, не треба поспішати займати місце? — Кому повинен поступитися місцем школяр? — Яке місце слід обрати, щоб нікому не заважати і щоб вас ніхто з пасажирів не штовхав? — Що треба робити, щоб під час раптової зупинки транспорту не втратити рівновагу і не впасти? — Чому не можна голосно розмовляти й пустувати у салоні? 3) С. 79. — Розгляньте верхні малюнки. Оцініть поведінку дітей. — Які правила-заборони ви запам’ятали? — Чому не можна стрибати з транспорту, що рухається? — Чому не можна їхати на підніжках, виступах пасажирського транспорту? — Чому не можна висуватися з вікон, перешкоджати зачинен-ню дверей, спиратися на двері? — Розгляньте нижні малюнки. — Які правила користування пасажирським транспортом порушують діти? На яку небезпеку вони наражаються? 4) С. 80. — Чому не потрібно поспішати переходити дорогу після того, як вийшов із транспорту на тротуар чи узбіччя? — Що треба намагатися знайти? — Чому краще користуватися підземним чи наземним пішохідним переходом? — Як треба обходити автобус і тролейбус? трамвай? Чому? — Які правила безпечного переходу проїжджої частини дороги ви знаєте? — Чому миттєво зупинити транспорт не можна? — Коли можна йти до тротуару, якщо трамвайну колію прокладено на проїжджій частині дороги? (Йти до тротуару можна тільки тоді, коли переконаєшся, що на дорозі немає транспорту.) — Розгляньте малюнки. Які правила переходу дороги після висадки з транспорту порушують діти? — Чому цього не слід робити? 3. Фізкультхвилинка Часу гаяти не варто — Руки покладем на парти. Сонце, діти, вже високо! Всі вдихаємо глибоко, Руки разом опускаєм І глибоко видихаєм. В другій вправі для дітей Руки ставим до плечей. Руки вгору почергово — Вправу робимо чудово, Чітко руки піднімаєм, Пальці вгорі розтискаєм. Руки вже за головою — Дивимось перед собою. Випрямляємо хребет, Лікті зводимо вперед. Мов метелики, злітаєм, Крильця зводим — розправляєм. Треба на поясі руки тримати — Будем вставати та присідати: Встати-присісти, встати-присісти, Як перед грою всі футболісти. 4. Робота в зошиті (С. 38-41) 1) № 1. Які види транспорту належать до громадського? 2) № 2. Які види громадського транспорту є в нашому місті (селі)? 3) № 3. Розгляньте малюнок. — Хто із зображених героїв мультфільмів порушив правила користування громадським транспортом? Обведіть порушників червоним олівцем. Дайте їм корисні поради. 4) № 4. Розгляньте малюнки на с. 39. — Як треба обходити трамвай, тролейбус і автобус? Зафарбуйте відповідну стрілку. 5) № 5. Тест «Так чи ні?» — Чекаючи на автобус, трамвай або тролейбус, ти: вийдеш на проїжджу частину вулиці; будеш чекати на зупинці; підійдеш до узбіччя дороги. — Під час посадки у транспорт: зайдеш спокійно, дотримуючись черги; забіжиш поза чергою; відштовхнеш літніх людей і зайдеш. — Під час виходу з транспортного засобу: самовільно відчинеш двері; обережно, не штовхаючись, вийдеш; вийдеш на проїжджу частину дороги. — Якщо відходить автобус, а ти не встигаєш до нього сісти, то: голосно закричиш; швидко побіжиш; будеш чекати наступного. 6) № 6. Розгляньте малюнки на с. 40. Які правила користування громадським транспортом порушують хлопці? Дайте їм корисні поради. 7) № 7. Що вчинити у такій ситуації? • На зупинці чимало людей. Ти станеш у чергу чи проберешся наперед, щоб бути першим? • Після тебе в черзі стоїть дівчинка. Ти її пропустиш чи відштовхнеш? • Біля тебе стоїть бабуся. Даси їй дорогу чи проскочиш під її руками сам? • Ти сидиш в автобусі, а на зупинці до салону увійшов дідусь. Твої дії? • Ти з мамою зайшов до автобуса. Вільне місце було лише одне. Твої дії? • Ти виходиш на наступній зупинці. Як ти звернешся до пасажирів із проханням пропустити тебе до виходу? • Тобі треба передати гроші на квиток. Як ти звернешся до пасажирів? 8) С. 41. Гра «Ввічливо — неввічливо». Зафарбуйте відповідь «так» — зеленим, «ні» — червоним кольором. Поступитися в трамваї місцем. Привітатися під час зустрічі. Штовхнути, не вибачитись. Допомогти підняти річ. Не поступитися місцем у транспорті. 5. Підсумок уроку — Які види громадського транспорту вам відомі? — Які правила безпечної поведінки пасажирів ви запам’ятали? — Які правила користування пасажирським транспортом ви знаєте? — Чому їх потрібно виконувати? — Ознайомте своїх братиків і сестричок з вивченими правилами. — Як позначається місце зупинки пасажирського транспорту? — Яких правил поведінки слід дотримуватися на зупинці громадського транспорту? — Як потрібно заходити до автобуса, трамвая, тролейбуса? — Як необхідно обходити автобус, трамвай, тролейбус? | |
| |
Переглядів: 2711 | |
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп... |
Симетричне вирізування |
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі... |
Що можна робити з інформацією |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Всього коментарів: 0 | |