Залізничний переїзд. Практична робота: «читання» учнями дорожніх знаків «Залізничний переїзд», «Одноколійна дорога» тощо

УРОК23

Тема. Залізничний переїзд. Практична робота: «читання» учнями дорожніх знаків «Залізничний переїзд», «Одноколійна дорога» тощо. Встановлення зв’язку між ДТП і порушеннями правил дорожнього руху

Мета: ознайомити учнів з правилами безпечного переходу залізничного переїзду; вчити наводити приклади наслідків порушення правил пішоходів, читати дорожні знаки, дотримуватися правил поведінки біля залізничної колії; виховувати дисциплінованість, обережність.

На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Безпека на дорозі».

ХІД УРОКУ

1. Відгадування загадок

• Полотно, а не доріжка,

Кінь біжить сороконіжка. (Поїзд)

• Тримається за проводи,

Бігає туди-сюди,

А за нею з десяток

Близнюків-дитяток. (Електричка)

• В полі драбина лежить,

Дім по сходинках біжить. (Поїзд)

Учитель. Напевне, кожен з вас користувався залізничним транспортом. Задля власної безпеки необхідно знати правила поведінки біля залізничної колії, з якими ми сьогодні й ознайомимось.

2. Робота за підручником (С. 74)

— Як називається місце, де перехрещуються дороги?

— Як називається місце, де дорога перетинає залізничну колію?

— Де ви бачили залізничний переїзд?

— Розгляньте малюнок на с. 74.

— Про що попереджають ці дорожні знаки? (Про наближення до залізничного переїзду)

— Які бувають залізничні переїзди?

— Як позначаються залізниця й залізничний переїзд?

— Опишіть дорожній знак «Одноколійна залізниця».

— Якої форми цей знак?

— На якому тлі він намальований?

— Якого кольору облямівка?

— Опишіть дорожній знак «Залізничний переїзд із шлагбаумом».

— Якої форми цей знак?

— На якому тлі він намальований?

— Якого кольору облямівка?

— Опишіть дорожній знак «Залізничний переїзд без шлагбаума».

— Якої форми цей знак?

— На якому тлі він намальований?

— Якого кольору облямівка?

— Чому місце біля переїзду дуже небезпечне для пішоходів?

— Яких правил поведінки слід дотримуватися біля залізничної колії?

— Чому не можна виходити на залізничний переїзд, якщо шлагбаум опущено? Чому не можна виходити на залізничний переїзд, якщо горить червоне світло світлофора?

— Чому не можна виходити на залізничний переїзд, якщо подається звуковий сигнал?

3. Фізкультхвилинка

Горобцям не до науки:

Ох, давно вже терплять муки.

Затекли і ніжки, й крила,

Горобчиха зве до діла:

— Ану, славні малюки,

Стали струнко, мов грибки,

Крила вгору піднімайте,

Ними добре помахайте,

Головою покрутіть,

Ніжками потупотіть,

Навкруг себе оберніться...

Швидше, швидше, не лініться!

Стане легко й добре враз,

Відпочинете гаразд.

(Л. Лук’янець)

4. Продовження роботи за підручником (С. 75-76)

— Чому не можна поспішати переходити залізничний переїзд, якщо поїзд пройшов, а шлагбаум не піднімається?

— Коли можна переходити залізничний переїзд?

— Чому переходити залізничний переїзд без шлагбаума треба дуже обережно?

— Розгляньте малюнки на с. 75-76.

— Яка небезпека підстерігає пішоходів, що зображені?

— Хто чинить правильно?

— Дайте корисні поради пішоходам.

— Яких правил слід дотримуватися, щоб уникнути небезпечних ситуацій на залізничній колії?

— Чому треба переходити залізничну колію тільки по пішохідних настилах, по надземних або підземних переходах?

— Чому не можна переходити залізничну колію, коли наближається поїзд?

— Чому не можна ходити й гратися на залізничних насипах?

— Чому в жодному разі не можна обходити поїзд, що стоїть на залізничній станції?

— Чому не можна гратися на залізничних коліях?

— Розкажіть за малюнками на с. 76, де можна переходити залізничну колію.

— Хто порушує правила переходу залізничної колії?

— Дайте порушникам корисні поради.

5. Робота в зошиті (С. 37)

1) № 2. Практична робота.

— Розгляньте малюнок.

— Знайдіть на малюнку тих, хто неправильно переходить залізничну колію. Дайте їм корисні поради.

2) № 1. Розгляньте малюнок.

— Розфарбуйте й запам’ятайте зображені знаки.

— Як вони називаються?

— На якому тлі вони намальовані?

— Якого кольору їх облямівка?

— Що вони означають?

6. Підсумок уроку

— Що називається залізничним переїздом?

— Які бувають залізничні переїзди?

— Яких правил безпечної поведінки слід дотримуватись біля залізничного переїзду?

— Коли залізнична колія буває небезпечною?

— Яких правил поведінки слід дотримуватися біля залізничної колії?

— Ознайомте своїх братиків і сестричок з вивченими правилами. Намалюйте малюнок «Мій друг — безпечний рух!»

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (09.05.2014)
Переглядів: 3337 | Рейтинг: 0.0/0
Ліплення. композиція «Будиночок равлика»
Міні-проект. Як облаштувати джерело?
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ...
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз...
Значення повітря для живої природи
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]