УРОК 18 Тема. Небезпека від вогню. Що таке евакуація Мета: розширити уявлення учнів про причини виникнення пожежі; вчити передбачати наслідки своїх дій; спонукати учнів до виконання правил протипожежної безпеки, евакуації з приміщення; виховувати відповідальність. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Дітям про вогонь», «Поведінка під час виникнення пожеж». ХIД УРОКУ 1. Відгадування загадок • Без крил, без рук, без ніг, А вгору піднімається. (Дим) • З язиком, а не лає, Без зубів, а кусає. (Вогонь) Учитель. Всі ви знаєте, що вогонь може бути добрим і злим. Коли ж вогонь буває небезпечним? 2. Робота за підручником (С. 60-63) 1) Читання тексту на с. 60. — Чому не можна пустувати з вогнем? — Розгляньте малюнки на с. 60. — Що може бути причиною пожежі? — Назвіть правила безпечної поведінки під час пожежі. — Чому за таких обставин у жодному разі не можна панікувати? 2) Розгляньте верхні малюнки на с. 61. — Що слід робити, якщо загорілася якась невелика річ? — Що слід робити, якщо полум’я не подолаєш? Що необхідно повідомити пожежникам? — До кого, крім пожежників, ви можете звернутися по допомогу? — Чому необхідно намагатися вибратися з приміщення? 3) Розгляньте нижні малюнки на с. 61. — Що слід робити, якщо вам не вдається погасити полум’я? — Що потрібно робити, щоб полум’я не поширювалося? — Чому біля виходу з кімнати треба вилити на підлогу воду? — Що треба робити, щоб не отруїтися чадним газом? — Чому треба дихати через зволожений рушничок, серветку, футболку? 4) Розгляньте верхні малюнки на с. 62. — Що треба робити, якщо на комусь загорівся одяг? — Чим треба збивати полум’я? — Як потрібно діяти, коли приїдуть пожежники? — Чому, коли приїдуть пожежники, треба робити все за їхнім наказом? — Чому говорять, що пожежники — «майстри своєї справи»? 5) Розгляньте нижні малюнки на с. 62. — Що необхідно робити, якщо ви мешкаєте у приватному будинку і його охопило полум’ям? — Чому слід накритися з головою мокрим простирадлом чи рушником й утікати з будинку через вікна чи двері? 6) Розгляньте малюнки на с. 63. Складіть за ними речення. — Що означає слово евакуація? — Коли евакуюють людей з приміщення? — Щоб вміти евакуюватися зі свого помешкання, разом з батьками складіть план свого помешкання. Позначте на ньому шлях до виходу зі своєї оселі під час пожежі. Пройдіть його разом з батьками, а потім — самостійно. 3. Фізкультхвилинка Щоб здоровим буть нівроку — Треба рано встати, На зарядку шикуватись І не лінуватись. Руки вгору, ноги ширше, На носочки піднімись. Під рахунок ти швиденько В різні боки нахились. Раз, два, три! Присіли, встали, Якнайвище пострибали! Біг на місці починай! Веселіш! Не відставай! Вийшла пауза мала — До роботи нам пора. 4. Робота в зошиті (С. 30) 1)№ 1. Що належить до горючих матеріалів? Підкресліть. Сталь, папір, вата, пісок, вугілля, бензин, скло, дерево. 2) № 2. Розгляньте малюнки. Складіть за ними речення. Яких помилок припускаються герої мультфільмів? Дайте їм корисні поради. Що ви робитимете, якщо у під’їзді побачите дим? 3) № 3. Поясніть вирази. • Грати з вогнем. • Догратися з вогнем. • Боятися як вогню. 5. Підсумок уроку — Які правила протипожежної безпеки вам відомі? — Чим небезпечне порушення цих правил? — Що необхідно робити, щоб не «допомогти» спалахнути пожежі? — Чому іскри бенгальського вогню можуть бути причиною пожежі? — Чому саморобні обігрівальні прилади можуть бути причиною пожежі? — Чому одяг, що сушиться біля ввімкнених електричних чи газових приладів, може бути причиною пожежі? — Чому несправна штепсельна розетка, вилка на електричному шнурі може бути причиною пожежі? — Коли полум’я можна затоптати ногами? — Коли треба викликати пожежників? — Із якими новими правилами протипожежної безпеки ви ознайомилися? — Повправляйтеся їх виконувати під наглядом дорослих. — Згадайте назви книжок, мультфільмів, герої яких приборкували пожежу. Як це їм вдалося? | |
| |
Переглядів: 1909 | |
Дикорослі рослини рідного краю |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
Водойми рідного краю |
Як людина пізнає світ |
Всього коментарів: 0 | |