УРОК 4 Тема. Вибір їжі та страв. Культура харчування Мета: поглибити уявлення учнів про групи їжі; вчити називати групи їжі, вибирати їжу та страви; прищеплювати навички культури і гігієни правильного харчування; виконувати обачливість, акуратність. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Фрукти і ягоди», «Овочі», «Продукти харчування». ХІД УРОКУ 1. Вступне слово вчителя Учитель. Харчування — неодмінна умова нашого життя. Без їжі ми не можемо жити. Як ви вважаєте чому? — Ось саме про їжу — корисну й шкідливу для нашого організму — ми сьогодні й поговоримо. 2. Робота за підручником (С. 18-19) Читання тексту. — Для чого людина їсть? — Що ми отримуємо з їжею? — Чому корисно їсти регулярно, у певні години? — Який режим харчування є найкориснішим? — Чому шкідливо вживати їжу похапцем? — Чому шкідливо вживати їжу набагато раніше від установленого часу? — Чому, якщо ви займаєтесь спортом, то з’їдаєте більше? — Чому більше хочеться їсти, коли багато часу проводиш на свіжому повітрі, активно рухаєшся? — Чому, якщо надворі холодно, слід вживати більше гарячих страв? Висновок: корисна для здоров’я їжа — достатня за кількістю і різноманітна за складом. Учитель. У всіх є власні смакові уподобання. Хтось більше полюбляє м’ясні продукти, хтось, навпаки, — рибу. Декому смакують молоко і каші або страви з овочів і фруктів. Є й такі, які намагаються їсти й пити лише «смачненьке»: копчену ковбасу, морозиво, чіпси, пиріжки, шоколад, пепсі-колу. — Чи потрібно при виборі їжі орієнтуватися лише на власні уподобання? — У чіпсах, наприклад, немає вітамінів. Чи потрібно їх їсти щодня? — Кока-кола і пепсі-кола містять багато цукру та речовин, які погано впливають на перетравлювання їжі. Поміркуйте, чи потрібно пити такі напої щодня. — Яку їжу називають «штучною»? — Чим вона насичена? — Чому таку їжу недоцільно вживати? — Чому найчастіше саме у яскравих пакетах і пляшках містяться продукти, некорисні для здоров’я? Висновок: обирати їжу слід за її якістю. — Розгляньте малюнки на с. 19. Пригадайте, які продукти належать до кожної групи їжі. Назвіть їх. — Від чого залежить якість їжі? — Які загальні правила збереження харчової цінності продуктів вам відомі? — Чому готувати страви краще зі свіжих або охолоджених продуктів? — Чому відварені м’ясо і риба корисніші, ніж смажені? — Чому варити продукти необхідно в достатній кількості води у каструлі, закритій кришкою? — У якому вигляді корисно вживати овочі і фрукти? — Чому всі харчові продукти, які вживають у сирому вигляді, необхідно ретельно вимити під проточною водою? Учитель. Кожна людина добирає їжу за своїми потребами. Без допомоги дорослих вам це зробити складно, адже різної їжі дуже багато. Слід зважити й на те, що традиційно їдять у родині, які продукти вона може собі дозволити. — Які продукти необхідно вживати щодня? — Які страви української кухні вам відомі? — Які страви інших національних кухонь вам відомі? — Розгляньте малюнки. Які страви ви упізнали? Назвіть їх. — Поміркуйте і скажіть, що потрібно знати для виконання правил приготування корисної для здоров’я їжі. — Обговоріть вдома з батьками страви, які вживають щоденно у вашій родині. Складіть меню на найближчий тиждень. 3. Фізкультхвилинка БДЖІЛКИ Стали, дітки, у рядок, Всі підемо на лужок. (Ходьба.) На квітучому лужку Гудуть бджілки: «Жу-жу-жу». Разом з ними політаєм. (Імітаціяруху крил.) Покрутились вліво-вправо. (Повороти тулуба.) Глянули, де кращі трави. Пошукали квіточок, Щоб зібрати з них медок. (Нахили тулуба вперед.) Політали, покрутились, Дуже бджілки натомились. Щоб набратись сили, Усі дружно сіли. (Присідання.) Знов шукаєм квіточок, Щоб зібрать смачний медок. (Головою торкнутися до колін.) Назбирали? Ого-го! Всі до вулика бігом. (Біг на місці.) Побували на лужку, Скуштували ми медку. Тепер стали у рядок, Вертаємось на урок. (Заключна ходьба.) (В. Чабан) 4. Робота в зошиті (С. 81) 1) № 1. Допишіть слова. З’єднайте стрілками речення з відповідними малюнками. Назвіть свою улюблену їжу. У м__________продуктахє необхідний для кісток і зубів кальцій. Склянка молока к___________, ніжсклянкалимонаду. Їжа, багата на вуглеводи, — головна у твоєму харчуванні. Хліб, картопля, рис забезпечують тебе енергією на цілий день. Їжа, багата на білки, важлива для росту й розвитку. Квасоля, м’ясо, риба, курка і сири містять б_________. Жири і солодощі зберігають у тілі тепло, але їх треба вживати у невеликих кількостях. Ця їжа містить б_______________шкідливих жирів і м____________________________________________________вітамінів. О_________і ф_________багаті на вітаміни і мінерали. 2) № 2. За малюнком укладіть власне меню на сніданок, обід та вечерю, ураховуючи харчову цінність страв і продуктів. Закресліть продукти, які не є корисними для здоров’я. Яєчня, торт, сир, суп, масло, овочі, фрукти, вареники, чай, хліб, курка, шпроти, сік, печиво, каша з котлетою, цибуля, молоко, йогурт, лимонад. 3) Робота із загадками. • В земляній сиджу коморі А коса моя — надворі. (Морква) • Погуляти в садок вийшла, Щоб зірвати смачну... (вишню). • Синя,соковита Хоч на дереві росте, Містить йод зате. (Слива) • Яків їх в саду нарвав. Ой, які червоні! У долоні їх узяв — Аж горять долоні. (Яблука) • Блукають мишки у городі, Не завдають нікому шкоди. Мають гарні зелені сорочки. Здогадалися? Це... (огірочки). • Білі зуби маю, та усі ковтаю, Довгі коси маю, та не заплітаю. (Кукурудза) • А що то за коні в гаю на припоні, Довгасті, голчасті, зеленої масті, Нікого не возять, лише солі просять? Оті коні на припоні Не їдять, не п’ють, а гладшають. (Огірки) • Баран у коморі, а роги — надворі. (Буряк) • Червоні чоботи у землі закопані. (Буряк) 4) № 1. Розгадайте кросворд «За столом». По вертикалі: 1. Як ще називають їстівний харч? (Продукти) По горизонталі: 2. Розмелене в порошок зерно. (Борошно) 3. Обов’язковий атрибут весілля. (Коровай) 4. Смачний виріб з какао та цукру. (Шоколад) 5. Перед їжею потрібно вимити... (руки). 6. Після сніданку, обіду чи вечері потрібно... (подякувати). 7. Не можна одночасно їсти за столом і книгу... (читати). Поради дитині, яка сіла за стіл • Не відкушуй відразу великі шматки. • Не говори з повним ротом. • Намагайся їсти тихо. • Смажену або варену курку бери із загальної тарілки виделкою, а потім можна руками взяти кісточку, щоб її обгризти. • Гарнір набирай на виделку за допомогою ножа або хлібної шкоринки. • Не їж ложкою те, що можна їсти виделкою. • Не їж з ножа — це негарно, до того ж можна порізатися. • Ніж тримай у правій руці, а виделку — у лівій. • Кісточки від компоту виплюнь на піднесену до рота ложечку, а потім поклади на тарілку. • Не тягнися через увесь стіл за тим, що хочеш з’їсти. Попроси сусіда, він подасть. • Не вибирай із загальної тарілки те, що сподобалося. Бери крайній шматок. • Не вибирай хлібом залишки соусу з тарілки. • Закінчивши їсти, не облизуй ложку. Брудні ніж і виделку поклади на свою тарілку. • Не став без дозволу свою брудну тарілку на використану тарілку сусіда. • Розмішавши цукор у чашці, поклади ложечку на блюдце. Не залишай її в чашці або склянці. • Не сиди боком до столу. • За їжею не читай. • Не скочуй кульки з хліба, не криши хліб, доїдай усі його шматочки. 5)№ 2. Розгляньте малюнки. Пригадайте, з яких казок ці казкові герої. Назвіть їх. (Карлсон, Робін-Бобін-Ненажера, Кіт Мат-роскін) — Хто з цих казкових героїв піклувався про своє здорове харчування? Хто — навпаки? Що ви їм порадите? 5. Підсумок уроку — Для чого людині необхідно їсти? — Які основні правила харчування вам відомі? — Як ви харчуєтесь щодня? — Які групи їжі вживаєте? — Назвіть страви, які полюбляєте найбільше. — Що ви зробили сьогодні зранку, щоб бути здоровими? — Що зробите для цього ввечері? — Що може трапитись, якщо цього не робити? — Які способи приготування їжі є корисними? — Які правила поведінки за столом ви виконуєте? — Розкажіть, як сервірують стіл у ваших родинах. | |
| |
Переглядів: 2478 | |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
У царстві букв і звуків |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
Всього коментарів: 0 | |