💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вибір їжі та страв. Культура харчування

УРОК 4

Тема. Вибір їжі та страв. Культура харчування

Мета: поглибити уявлення учнів про групи їжі; вчити називати групи їжі, вибирати їжу та страви; прищеплювати навички культури і гігієни правильного харчування; виконувати обачливість, акуратність.

На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Фрукти і ягоди», «Овочі», «Продукти харчування».

ХІД УРОКУ

1. Вступне слово вчителя

Учитель. Харчування — неодмінна умова нашого життя. Без їжі ми не можемо жити. Як ви вважаєте чому?

— Ось саме про їжу — корисну й шкідливу для нашого організму — ми сьогодні й поговоримо.

2. Робота за підручником (С. 18-19)

Читання тексту.

— Для чого людина їсть?

— Що ми отримуємо з їжею?

— Чому корисно їсти регулярно, у певні години?

— Який режим харчування є найкориснішим?

— Чому шкідливо вживати їжу похапцем?

— Чому шкідливо вживати їжу набагато раніше від установленого часу?

— Чому, якщо ви займаєтесь спортом, то з’їдаєте більше?

— Чому більше хочеться їсти, коли багато часу проводиш на свіжому повітрі, активно рухаєшся?

— Чому, якщо надворі холодно, слід вживати більше гарячих страв?

Висновок: корисна для здоров’я їжа — достатня за кількістю і різноманітна за складом.

Учитель. У всіх є власні смакові уподобання. Хтось більше полюбляє м’ясні продукти, хтось, навпаки, — рибу. Декому смакують молоко і каші або страви з овочів і фруктів. Є й такі, які намагаються їсти й пити лише «смачненьке»: копчену ковбасу, морозиво, чіпси, пиріжки, шоколад, пепсі-колу.

— Чи потрібно при виборі їжі орієнтуватися лише на власні уподобання?

— У чіпсах, наприклад, немає вітамінів. Чи потрібно їх їсти щодня?

— Кока-кола і пепсі-кола містять багато цукру та речовин, які погано впливають на перетравлювання їжі. Поміркуйте, чи потрібно пити такі напої щодня.

— Яку їжу називають «штучною»?

— Чим вона насичена?

— Чому таку їжу недоцільно вживати?

— Чому найчастіше саме у яскравих пакетах і пляшках містяться продукти, некорисні для здоров’я?

Висновок: обирати їжу слід за її якістю.

— Розгляньте малюнки на с. 19. Пригадайте, які продукти належать до кожної групи їжі. Назвіть їх.

— Від чого залежить якість їжі?

— Які загальні правила збереження харчової цінності продуктів вам відомі?

— Чому готувати страви краще зі свіжих або охолоджених продуктів?

— Чому відварені м’ясо і риба корисніші, ніж смажені?

— Чому варити продукти необхідно в достатній кількості води у каструлі, закритій кришкою?

— У якому вигляді корисно вживати овочі і фрукти?

— Чому всі харчові продукти, які вживають у сирому вигляді, необхідно ретельно вимити під проточною водою?

Учитель. Кожна людина добирає їжу за своїми потребами. Без допомоги дорослих вам це зробити складно, адже різної їжі дуже багато. Слід зважити й на те, що традиційно їдять у родині, які продукти вона може собі дозволити.

— Які продукти необхідно вживати щодня?

— Які страви української кухні вам відомі?

— Які страви інших національних кухонь вам відомі?

— Розгляньте малюнки. Які страви ви упізнали? Назвіть їх.

— Поміркуйте і скажіть, що потрібно знати для виконання правил приготування корисної для здоров’я їжі.

— Обговоріть вдома з батьками страви, які вживають щоденно у вашій родині. Складіть меню на найближчий тиждень.

3. Фізкультхвилинка

БДЖІЛКИ

Стали, дітки, у рядок,

Всі підемо на лужок. (Ходьба.)

На квітучому лужку

Гудуть бджілки: «Жу-жу-жу».

Разом з ними політаєм. (Імітаціяруху крил.)

Покрутились вліво-вправо. (Повороти тулуба.)

Глянули, де кращі трави. Пошукали квіточок,

Щоб зібрати з них медок. (Нахили тулуба вперед.) Політали, покрутились,

Дуже бджілки натомились.

Щоб набратись сили,

Усі дружно сіли. (Присідання.)

Знов шукаєм квіточок,

Щоб зібрать смачний медок. (Головою торкнутися до колін.) Назбирали? Ого-го!

Всі до вулика бігом. (Біг на місці.)

Побували на лужку,

Скуштували ми медку.

Тепер стали у рядок,

Вертаємось на урок. (Заключна ходьба.)

(В. Чабан)

4. Робота в зошиті (С. 81)

1) № 1. Допишіть слова. З’єднайте стрілками речення з відповідними малюнками. Назвіть свою улюблену їжу.

У м__________продуктахє необхідний для кісток і зубів кальцій.

Склянка молока к___________, ніжсклянкалимонаду.

Їжа, багата на вуглеводи, — головна у твоєму харчуванні. Хліб, картопля, рис забезпечують тебе енергією на цілий день.

Їжа, багата на білки, важлива для росту й розвитку. Квасоля, м’ясо, риба, курка і сири містять б_________.

Жири і солодощі зберігають у тілі тепло, але їх треба вживати у невеликих кількостях. Ця їжа містить б_______________шкідливих жирів і м____________________________________________________вітамінів.

О_________і ф_________багаті на вітаміни і мінерали.

2) № 2. За малюнком укладіть власне меню на сніданок, обід та вечерю, ураховуючи харчову цінність страв і продуктів. Закресліть продукти, які не є корисними для здоров’я.

Яєчня, торт, сир, суп, масло, овочі, фрукти, вареники, чай, хліб, курка, шпроти, сік, печиво, каша з котлетою, цибуля, молоко, йогурт, лимонад.

3) Робота із загадками.

• В земляній сиджу коморі

А коса моя — надворі. (Морква)

• Погуляти в садок вийшла,

Щоб зірвати смачну... (вишню).

• Синя,соковита Хоч на дереві росте,

Містить йод зате. (Слива)

• Яків їх в саду нарвав.

Ой, які червоні!

У долоні їх узяв —

Аж горять долоні. (Яблука)

• Блукають мишки у городі,

Не завдають нікому шкоди.

Мають гарні зелені сорочки.

Здогадалися? Це... (огірочки).

• Білі зуби маю, та усі ковтаю,

Довгі коси маю, та не заплітаю. (Кукурудза)

• А що то за коні в гаю на припоні,

Довгасті, голчасті, зеленої масті,

Нікого не возять, лише солі просять?

Оті коні на припоні

Не їдять, не п’ють, а гладшають. (Огірки)

• Баран у коморі, а роги — надворі. (Буряк)

• Червоні чоботи у землі закопані. (Буряк)

4) № 1. Розгадайте кросворд «За столом».

По вертикалі:

1. Як ще називають їстівний харч? (Продукти)

По горизонталі:

2. Розмелене в порошок зерно. (Борошно)

3. Обов’язковий атрибут весілля. (Коровай)

4. Смачний виріб з какао та цукру. (Шоколад)

5. Перед їжею потрібно вимити... (руки).

6. Після сніданку, обіду чи вечері потрібно... (подякувати).

7. Не можна одночасно їсти за столом і книгу... (читати).

Поради дитині, яка сіла за стіл

• Не відкушуй відразу великі шматки.

• Не говори з повним ротом.

• Намагайся їсти тихо.

• Смажену або варену курку бери із загальної тарілки виделкою, а потім можна руками взяти кісточку, щоб її обгризти.

• Гарнір набирай на виделку за допомогою ножа або хлібної шкоринки.

• Не їж ложкою те, що можна їсти виделкою.

• Не їж з ножа — це негарно, до того ж можна порізатися.

• Ніж тримай у правій руці, а виделку — у лівій.

• Кісточки від компоту виплюнь на піднесену до рота ложечку, а потім поклади на тарілку.

• Не тягнися через увесь стіл за тим, що хочеш з’їсти. Попроси сусіда, він подасть.

• Не вибирай із загальної тарілки те, що сподобалося. Бери крайній шматок.

• Не вибирай хлібом залишки соусу з тарілки.

• Закінчивши їсти, не облизуй ложку. Брудні ніж і виделку поклади на свою тарілку.

• Не став без дозволу свою брудну тарілку на використану тарілку сусіда.

• Розмішавши цукор у чашці, поклади ложечку на блюдце. Не залишай її в чашці або склянці.

• Не сиди боком до столу.

• За їжею не читай.

• Не скочуй кульки з хліба, не криши хліб, доїдай усі його шматочки.

5)№ 2. Розгляньте малюнки. Пригадайте, з яких казок ці казкові герої. Назвіть їх. (Карлсон, Робін-Бобін-Ненажера, Кіт Мат-роскін)

— Хто з цих казкових героїв піклувався про своє здорове харчування? Хто — навпаки? Що ви їм порадите?

5. Підсумок уроку

— Для чого людині необхідно їсти?

— Які основні правила харчування вам відомі?

— Як ви харчуєтесь щодня?

— Які групи їжі вживаєте?

— Назвіть страви, які полюбляєте найбільше.

— Що ви зробили сьогодні зранку, щоб бути здоровими?

— Що зробите для цього ввечері?

— Що може трапитись, якщо цього не робити?

— Які способи приготування їжі є корисними?

— Які правила поведінки за столом ви виконуєте?

— Розкажіть, як сервірують стіл у ваших родинах.

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (09.05.2014)
Переглядів: 2561 | Рейтинг: 0.0/0
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ...
Розв’язання задач складанням виразу. Одиниці вимірювання часу
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Закріплення додавання...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]