УРОК 3 Тема. Працездатність учня. Активний відпочинок. Практична робота: складання правил відпочинку на природі, біля школи, у дворі Мета: розширити уявлення учнів про працездатність і відпочинок; скласти правила відпочинку на природі, біля школи, у дворі; вчити учнів дотримуватися цих правил; виховувати обережність, відповідальність. ХIД УРОКУ 1. Вступне слово вчителя Учитель. Праця зміцнює здоров’я людини. Праця буває фізичною і розумовою. Її потрібно чергувати з відпочинком. Усі ці тези ми й спробуємо обговорити на сьогоднішньому уроці. 2. Робота за підручником (С. 14-16) Читання тексту на с. 14. — Що людину зробило людиною? — Що таке працездатність людини? — Розгляньте малюнки на с. 14. Хто що робить? Укладіть відповідні речення. Як почуваються члени сім’ї? — Без чого не можна виконувати будь-яку роботу? — Якою стає людина, що не відпочиває? — Чи можна захворіти, якщо не відпочивати? — Що загрожує втомленій людині? — Чому відпочивати потрібно обов’язково? — Як можна відпочити? — Чи можна відпочити, якщо довше полежати? — Чи можна відпочити, якщо посидіти перед телевізором? Висновок: знайте, що потрібно чергувати види відпочинку: якщо довго сидів і читав чи писав, потрібно виконати фізичну роботу або побігати й пострибати. — Розгляньте малюнки про працю і відпочинок школяра Гриця на с. 15. Розкажіть, чим він займався після школи. Складіть речення за малюнками. — Що вам видається неправильним у поведінці хлопчика? — Що ви порадите Грицеві для збереження й зміцнення його здоров’я? Учитель. Найкорисніші види відпочинку — особисті захоплення, хобі: ліплення, живопис, спорт, література, танці, колекціонування, розведення рослин тощо. Висновок: працю слід чергувати з активним відпочинком. — Розгляньте малюнки на с. 16. Укладіть відповідні речення. — Оберіть з наведених видів відпочинку активні. — Що ви найчастіше робите? — Що вам подобається? Що — ні? Чому? — Складіть правила активного відпочинку для власної родини. Орієнтовні відповіді • Відпочивати активно. • Відпочивати всією сім’єю. • Відпочивати регулярно. • Відпочивати різноманітно. 3. Фізкультхвилинка Хмарка сонечко закрила, Слізки срібнії зронила. Ми ті слізки пошукаємо, У травичці позбираємо. Пострибаємо, як зайчата. Політаємо, як пташата. Потанцюємо ще трішки, Щоб спочили ручки, ніжки. Всі веселі? От чудово, А тепер до праці знову. 4. Продовження роботи за підручником (С. 17) — Через які проміжки часу слід відпочивати, щоб попередити втому? Учитель. Допомогти відпочити можуть фізичні вправи і фіз-культхвилинки. Завдяки їм поліпшується діяльність усіх органів. Висновок: щоб не втомлюватися і цікаво відпочивати, потрібно чергувати працю та активний відпочинок. 5. Практична робота: складання правил відпочинку на природі, біля школи, у дворі Орієнтовні відповіді 1) Грайся спокійно, намагайся не перезбуджуватися. 2) Грайся обережно, остерігайся травм. 3) Грайся у рухливі ігри на майданчику. 4) Грайся так, щоб не заважати дорослим. 5) Грайся так, щоб не зашкодити природі. 6) Добирай зручний одяг, що відповідає погоді. 7) Гра і відпочинок повинні викликати позитивні емоції. Учитель. Удома має бути місце, де вам зручно працювати, відпочивати. Розгляньте малюнки в підручнику. Складіть корисні поради щодо попередження втоми. Читання вірша Ганни Чубач. — Як ви вважаєте, чому вчитель похвалив Вову? — Як Вова відпочивав? 6. Робота в зошиті (С. 6-7) 1) № 3. Поясніть прислів’я. Хто день починає із зарядки, у того всі справи в порядку. 2) № 4. Розгадайте кросворд «Чим можна зайнятися у вільний час?» По вертикалі: 1. Один із вихідних днів. (Неділя) По горизонталі: 2. Місце, де ковзаються. (Ковзанка) 3. Передавати словами прочитане. (Переказ) 4. Передавати у власність як подарунок. (Дарувати) 5. Називати числа у послідовному порядку. (Лічити) 6. Щось або когось зображувати. (Малювати) 7. Магазин книг. (Книгарня) 3)№ 5. Практична робота. — Розгляньте малюнки. Складіть за ними речення. — Хто з учнів добре відпочине на перерві, а хто — навпаки? Обведіть червоним олівцем тих, хто не відпочине. Назвіть правила відпочинку під час перерви. Орієнтовні відповіді • За можливості виходь на свіже повітря. • Грайся обережно, остерігайся травм. • Грайся так, щоб не заважати оточуючим. • Грайся спокійно, намагайся не перезбуджуватися. 7. Підсумок уроку — Що таке розумова праця? — Що таке фізична праця? — Як ви працюєте фізично? — Як ви працюєте розумово? — Назвіть умови успішного виконання домашніх завдань. — Які види відпочинку є активними? — Які види відпочинку є пасивними? — Як ви відпочиваєте? — Що вам потрібно для того, аби ви могли виконувати улюблену роботу під час відпочинку вдома? — Як ви з батьками обладнали куточок для активного відпочинку вдома? — Які правила відпочинку на природі, біля школи, у дворі ви запам’ятали? | |
| |
Переглядів: 3032 | |
Природа Кримських гір |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7 |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |