Тема: Яким бути? Мета: з'ясувати сутність питання «Яким бути?»; формувати прийоми розумової діяльності — аналіз, порівняння, узагальнення; виховувати почуття доброти, уважності до тих, хто поруч. Обладнання: картки «Риси характеру», текст оповідання В. Су-хомлинського на картках, кольорові олівці. ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1. Бесіда. — Розкажіть, що вміщує поняття людського «Я»? — Чим відрізняються зовнішнє і внутрішнє людське «Я»? 2. Робота в групах. Створіть образ хлопчика чи дівчинки, використовуючи 5—6 слів із поданого набору: сильний, бадьорий, тихий, безжалісний, добрий, красивий, заздрісний, стриманий, боязливий, охайний, чесний, лінивий, доброзичливий, пихатий, мрійливий, розумний, жартівливий, милий, грубий, сміливий, безпорадний, наполегливий, упертий, байдужий, скромний, чуйний. — Поясніть, чому саме такий образ ви створили і що вміє ваш герой. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ На уроці ми працюватимемо над темою «Яким бути?», будемо вчитися виховувати в собі такі риси характеру, які допоможуть нам гідно жити, бути гідними називатися людиною. IV. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ Й ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ 1. Інтерактивна гра «Мікрофон». — Яким має бути кожен із нас? (Кожен учень відповідає перед уявним мікрофоном (будь-який предмет, який нагадує мікрофон) 1—2 хвилини.) 2. Робота за підручником. • Прочитайте мовчки статтю «Яким бути?» (с. 20—21), знайдіть головні думки, підготуйтеся до вибіркового читання. • Вибіркове читання. • Узагальнення знань за статтею підручника. 1) Людина має залишити слід у пам'яті інших людей. 2) Думай не тільки про себе, а й про інших. 3) Умій підбадьорювати, допомагати людям. 4) Не будь егоїстом. (Тлумачення слова: егоїст —це людина, яка понад усе ставить свої особисті інтереси.) 5) Не завдавай кривди, болю, тривоги іншим людям. 6) Будь скромним, добрим, вимогливим. 7) Будь гідним своїх батьків. 8) Постійно працюй над своїм характером. V. ЗАКРІПЛЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛУ 1. Робота в парах. Продовжте речення. Розкажіть одне одному про себе. «Мене цікавить...» «Я люблю читати...» «У мене добре виходить...» «Мені хочеться бути схожим...» 2. Фізкультпауза. 3. Робота за підручником. • Читання учнями тексту В. Сухомлинського «Який слід повинна залишити людина на землі?» (с. 22) у супроводі магнітофонного запису з подальшим обговоренням. — Які думки виникли у вас після читання? — У якому значенні вжито слово «слід»? — Який слід міг би залишити після себе цей старий чоловік? — Який слід хотіли б залишити ви? 4. Гра «Скажи одним словом». 1) І сам ле гам, і другому не дам. (Скупий.) 2) Замилювати очі. (Обманювати.) 3) Лізти в очі. (Набридати.) 4) Хоч сорочка одна, зате біла щодня. (Охайний.) 5) Убрався в жупан і дума, що пан. (Пихатий.) 6) Дорога ложка до обіду. (Своєчасна допомога.) 7) Хто дбає, той і має. (Працьовитий.) 5. Читання дітьми самостійно оповідання В. Сухомлинського з карток. Завдання. Придумати заголовок до цього оповідання. Одного вихідного дня пішли до лісу всією сім'єю батько, мати, п'ятикласник Толя і чотирирічний Сашко. У лісі було гарно й весело. Батьки показали дітям галявину, на якій цвіли конвалії. Поряд із галявиною ріс кущ шипшини. На ньому зацвіла перша квітка — рожева, запашна. Вся сім'я сіла під кущем. Батько читав цікаву книжку. Раптом загримів грім, упали перші великі краплини дощу, а потім дощ полив як із відра. Тато віддав свій плащ мамі, і дощ їй був не страшний. Мама віддала свій плащ Толі, і дощ йому був не страшний. Толя віддав свій плащ Сашкові, і дощ йому був не страшний. Сашко спитав: — Мамо, чому це так: Вам віддав свій плащ тато. Толі віддали свій плащ Ви, а мене накрив своїм плащем Толя? Чому кожен не надів свій плащ? — Кожний повинен захищати того, хто слабший,— відповіла мама. — А я чому нікого не захищаю? — спитав Сашко. — Значить, я найслабший? — Якщо ти нікого не захищаєш, ти справді найслабший,— посміхаючись відповіла мама. — Але я не хочу бути найслабшим, — рішуче сказав Сашко. Він підійшов до куща шипшини. Відгорнув полу плаща й накрив рожеву квітку: злива вже відірвала дві пелюстки, квітка похилилася'— слабка, беззахисна. — Тепер я не найслабший, мамо? — спитав Сашко. — Так, тепер ти сильний і мужній,— відповіла мама. 6. Обговорення підібраних дітьми заголовків, визначення головної думки твору. — Яку людину можна назвати сильною? VI. ПІДСУМОК УРОКУ Бесіда. — Який настрій був у вас на початку уроку, який є наприкінці уроку? — Намалюйте його у вигляді сонечка; сонечка з хмаринкою; хмаринки; хмаринки з дощем; хмаринки з блискавкою. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Підготувати розповідь про добру справу, яку вчинили ви або ваш товариш. | |
| |
Переглядів: 1479 | |
Чим ми чуємо |
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок... |
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка» |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Всього коментарів: 0 | |