Тема: Роль школи у навчанні і вихованні дітей. Мета: розкрити значення шкільного навчання і виховання у становленні людини як члена суспільства, навчати міркувати, обґрунтовувати відповіді особистим життєвим досвідом, ознайомити з особливостями стародавніх шкіл, виховувати почуття людської гідності, бажання учитися. Обладнання: картки для роботи в парах, книга С. Гаврипіа «Маленькі історії про великі істини». ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1 - Фронтальне опитування. — Чому Землю називають «живою» планетою? — Які форми життя є на земній кулі? — Доведи, що людина — частина природи. — Людина належить до суспільства, чи не так? 2. Дидактична гра «Встановіть відповідність». Запис на дошці: спілкування сім'я навчання друзі виховання школа праця людська спільнота (Учитель коригує відповіді дітей, підводить до висновку, що завдяки спілкуванню з друзями, навчанню, вихованню в дитсадку, школі, праці у сім'ї дитина розвивається як особистість.) III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1. Підготовча робота до сприймання нового матеріалу. — Як ви розумієте слова «розвинена особистість»? — Чи можете ви сказати, що ви: а) знаєте все; б) знаєте багато? 2. Проведення конкурсу "Розумники і розумниці». Спробуйте якнайшвидше відповісти на запитання або доповнити речення. 1) П'ята буква українського алфавіту. («Ґ».) 2) Яка пташка виводить пташенят узимку? (Шишкар.) 3) Український народний поет і художник. (Т. Шевченко.) 4) Назва компонентів при відніманні. (Зменшуване, від'ємник, різниця.) 5) Зробив діло— (гуляй сміло.) 6) Завжди в роті, а не проковтнеш. (Язик.) 7) Що таке синонім? (Синоніми — це слова, близькі за значенням.) 8) Державні символи України. (Герб, Прапор, Гімн.) 9) їх тіло покрите пір'ям. (Птахи.) 10) 7x9-=...(63) 11) Неживе, а за людиною ходить. (Тінь.) 12)3 якого твору слова « миска пшона, кусок сала...» ? (Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу».) (Учитель підсумовує результати конкурсу, відзначає активних учасників, словесно оцінює знання учнів.) — Чи змогли ви відповісти на всі запитання правильно? — Яке питання було найважчим? Висновок: щоб більше знати, треба вчитись. IV, ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ На цьому уроці ми познайомимося зі школами, які існували у Стародавній Греції, Київській Русі. V. СПРИЙНЯТТЯ Й ОСМИСЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником. • Самостійне читання тексту «Здрастуй, школо!» (с. 8) з по дальшим обговоренням. — Де були створені перші школи? — У скількох школах навчалися хлопчики? — Чому вони навчалися? — Що вас зацікавило у цій розповіді? • Читання «ланцюжком» статті «Найсильніша зброя» (с. 9) з подальшим обговоренням. — Коли з'явилися перші школи на слов'янських землях? — Де у Європі була організована перша школа для дівчаток? — Хто був першою ученицею цієї школи? — Розкажіть, що ви дізналися про Анну — доньку Ярослава Мудрого. — Чи згодні ви зі словами Анни: «Людина долає перешкоди не силою, а знаннями і розумом»? 2. Розповідь учителя. Сама Анна не відразу дійшла такого висновку. Не зовсім старанна, під час уроку, вона поставила на дорогоцінному пергаменті пляму і відмовилася писати, наказавши їхати на полювання. Тоді чернець-учитель сказав їй: «Анно, ти багато знаєш, добре володієш іноземними мовами, але не можна зупинятись на досягнутому. Розум і знання — то наймогутніша зброя». Саме розум, мудрість допомогли Анні стати вельмишановною правителькою Франції після смерті чоловіка. Але їй хотілося повернутись до Києва. Згадкою про Батьківщину завжди була' найцінніша книга. Як вона називається? (Євангеліє.). 3. Робота за підручником. Прочитайте в рубриці «Чи знаєш ти...» (с. 11), як ставляться до цієї святої книги в наші дні. 4. Слово вчителя. (Учитель дає коротку інформацію про зберігання Пересопниць-кого Євангелія, яке є цінною історичною пам'яткою.) У цій книзі ви більш докладно можете прочитати про Ярослава Мудрого та його доньку Анну. (Демонстрування книги С. Гавриша «Маленькі історії про великі істини».) Зверніть увагу на вислів: «Вищою за інших людину роблять знання і розум». Як ви розумієте ці слова? 5. Фізкультпауза. VI. ЗАКРІПЛЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛУ 1. Робота над прислів'ями. Прочитайте прислів'я (с. 11 підручника). Згадайте, чи були у вашому житті випадки, коли розум замінив силу. — Які ще прислів'я про навчання ви знаєте? Складіть прислів'я з окремих частин. (Робота в парах.) 2. Дидактична гра «Продовж речення». Уявіть ситуацію. Мама з татом вирішили обладнати невеличку теплицю. Попросили синів перевезти ґрунт з городу до теплиці. Хлопці насипали на візок землі, але не змогли зрушити з місця. Колеса вгрузали в мокру землю, вантаж був надто важким. Тоді вони... — Як вчинили хлопці? 3. Відгадування загадки-жарту. — Коли дурень буває розумним? (Коли мовчить.) — Чому? VII. ПІДСУМОК УРОКУ Оберіть вислів, з яким ви погоджуєтесь. Обґрунтуйте свою думку. 1) У школі треба навчатись усім. 2) У школі треба навчатися бажаючим. 3) У школі можна не навчатися. VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Опрацювати статтю підручника (с. 8—11). 2. Придумати або згадати ситуацію з життя, коли якісь перешкоди долалися не силою, а розумом. | |
| |
Переглядів: 1105 | |
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ... |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос... |
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Всього коментарів: 0 | |