Тема: Людина — частина природи. Людина належить до суспільства. Мета: пояснити дітям про належність людини до природи і суспільства, її відмінність від тварини; розкрити поняття «суспільство», учити працювати за підручником, будувати ланцюжок логічних доказів; виховувати почуття людської гідності. Обладнання: картки із завданнями-текстами; малюнки облич, малюнки на тему «Рідна домівка», роздатковий матеріал «Розфарбуй домівку», кольорові олівці. ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ. Читання прислів'їв із подальшим обговоренням. Бесіда. Доведіть, що Україна — велика держава. (Назвати сусідні держави, що менші за площею від України.) Для кожного з нас Вітчизна починається з того міста чи села, вулиці, будинку, де ми народилися. Як називається місце народження кожної людини? (Батьківщина.) Розфарбування малюнків на тему «Рідна домівка». Читання хором. Запис на дошці: Будемо берегти Україну, будемо цінувати Україну, будемо розуміти Україну! III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Бесіда. — Як ви вважаєте, яке найбільше багатство кожної" держави? (Діти висловлюють власні думки.) Дозвольте і мені висловити свою думку. Я вважаю, що найбільше багатство кожної держави — це її народ, люди. Як ви думаєте, чому? (Відповіді учнів.) Отже, людина — розумна істота, що створює машини, будує будинки, літає у космос, пише книги... Вона творить країну. Чи завжди людина була такою? IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ Сьогодні на уроці ми обговоримо тему «Людина — частина природи. Людина належить до суспільства» і дізнаємось, що робить людину людиною. V. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ Й ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ 1. Слово вчителя. Пригадайте казку Редьярда Кіплінґа про вовчу зграю та індійського хлопчика Мауглі, в основу якої покладена правдива подія. Розкажіть, чим відрізнявся Мауглі від своїх ровесників, які виховувались у людських родинах. Отже, Мауглі не вмів розмовляти, мислити, працювати. Цього він міг навчитись тільки серед людей, живучи у суспільстві. 2. Фізкультпауза. 3. Робота за підручником. • Читання мовчки першого і другого абзаців (с. 7) із подальшим обговоренням. — Що отримує дитина у суспільстві? (Виховання і навчання.) — Хто її виховує? (Мама, тато, родичі, друзі, вихователі дитсадка, учителі тощо.) • Вибіркове читання. Знайдіть і прочитайте абзац (с. 7), де розповідається, що розвинула людина за допомогою суспільства. 4. Ознайомлення з поняттям «суспільство». — Що таке суспільство? (Учні висловлюють свої думки.) — Прочитайте тлумачення слова «суспільство». (Читання з дошки або з підручника: «Суспільство — об'єднання людей, які взаємодіють, залежать один від одного. Отже, людина належить до суспільства».) Рослини, тварини, гори, вода — це природа. Чи можна вписати у цей рядок слово «людина»? Чому? Доведіть. Висновок: існують дві життєві основи: суспільство і природа. VI. ЗАКРІПЛЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛУ. 1. Робота в парах. Позначте (+) ті потреби людини, які є природними: 1) бажання працювати; 2) потреба в теплі; 3) тамування голоду та спраги; 4) бажання розважатися час від часу; 5) потреба в повітрі; 6) необхідність спілкуватися; 7) потреба в тваринах і рослинах; 8) прагнення продовжити рід; 9) бажання мати комп'ютер; 10) потреба в грошах, примноженні власного достатку. — Полічіть, скільки «+» ви поставили. — Чи виникли якісь сумніви або суперечки з товаришем? 2. Бесіда за малюнками. Людина саме в суспільстві навчилась... А чого? (Учитель демонструє зображення з різними виразами облич. Коментарі дітей: людина навчилася радіти, думати, працювати, плакати, дивуватися.) VII. ПІДСУМОК УРОКУ Бесіда. — Яку нову інформацію ви отримали на уроці? — Чи можемо ми говорити, що людина належить до суспільства? Чому? VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Підготувати переказ статті підручника, вміщеної на с. 6—7. | |
| |
Переглядів: 6598 | |
Дикі та свійські тварини |
Водойми України |
Екскурсія на пришкільну ділянку. Спостереження за осінніми змінами в живій і ... |
Лікарські рослини |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Всього коментарів: 0 | |