Тема: Чесність. Перевага добрих учинків. Розбір конкретних ситуацій Мета: вчити дітей говорити правду, чесно зізнаватися у своїх провинах; розвивати мовлення дітей, вміння висловлювати власну думку, творчість учнів; виховувати дружнє ставлення до однокласників, повагу до батьків, дорослих. Обладнання: картки з прислів’ями; ситуації для інсценізацій. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав уже дзвінок, Час почати нам урок. Отже, ми часу не гаймо І урок розпочинаймо. II. Актуалізація опорних знань Складання асоціативного куща — Що ви розумієте під словом «вихованість»? Що вам спадає на думку, коли ви його чуєте? Складемо кущ асоціацій. Кожен запише своє уявлення на дошці. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми поведемо розмову про чесність, добрі вчинки, про необхідність завжди бути правдивим. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Сценка-ситуація «Щоб не було й зерна неправди» Автор. Прийшла Оленка в гості до Ясі, а там вишиті рушники дуже гарні.л е н к а. Хто це у вас вишиває? Я с я. Все сама, сама. Автор. Оленка наступного дня приходить до Ясі, щоб разом вишивати, а її вдома немає. Мама Ясі. Адже Яся не вміє вишивати. Оленка. А хто ж то все вишивав? Мама. Я і моя мама — бабуся Ясі. — Діти, як ви оцінюєте поведінку героїв? (Відповіді дітей.) — У народі кажуть: «Не обдуриш — не проживеш». Але на людей, які живуть за цим принципом, лягає похмура тінь нечистої совісті. А ще кажуть: «Краще гірка правда, ніж солодка брехня». Правдива людина прислухається до голосу власного сумління. Коли вона робить добру справу, то відчуває справжнє щастя. Отже, чи варто бути правдивим? Висловте свої міркування, вживаючи такі слова: «Я вважаю...», «На мою думку...». (Відповіді дітей.) 2. Сценка «Подружка» Аня. Тетянко, сьогодні контрольна робота з математики. Допоможи мені розв’язати задачу. Тетяна. Добре, Аню, я допоможу тобі, адже ми подружки. Автор. Учні здали зошити і наступного дня отримали результати. Олена Іванівна. Аню, ти молодець — 12 балів, а ти, Тетянко, не постаралася — 7 балів. Т е т я н к а. Олено Іванівно, я хочу сказати правду. Це я розв’язала Ані задачу. — Чи правильно вчинила Тетянка? — Що зробить учителька? — Чи комфортно почувалася Аня? (Висловлювання думок учнями.) — Отже, правдивість також може бути різною. Правдивість вищого ґатунку — це коли людина говорить правду, намагаючись діяти на благо інших. А буває, що людина говорить правду з метою нашкодити іншим або полегшити за рахунок цього власні страждання. Фізкультхвилинка Буратіно потягнувся. Раз нагнувся, Два — нагнувся, Руки в сторони розвів,— Мабуть, ключик загубив. А щоб ключик нам дістати, Треба всім навшпиньки стати. 3. Робота за підручником (с. 49-50) 4. Робота в групах — Продовжте прислів’я. I група • Краще гірка правда,... • Умій вчасно сказати і... II група • Якщо хочеш хорошого... • Коли чого добре не знаєш, то... III група • Краще мовчати, аніж... • Щедрість душі... Слова для довідок: ...ніж солодка брехня; ...і вчасно змовчати; ...не роби поганого; ...то не говори; ...брехати; ...словами не доводять. V. Підсумок уроку — Чи варто робити добрі вчинки, бути правдивим? — Який висновок ви зробили для себе? VI. Домашнє завдання Скласти оповідання за прислів’ям: «Не той друг, хто медом маже, а той, що правду каже». | |
| |
Переглядів: 1062 | |
Обов'язки дітей і батьків |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
Всього коментарів: 0 | |