Тема: Дружба Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про людські чесноти, зміст понять «друг», «дружба»; розвивати вміння осмислювати духовні цінності, мораль, самосвідомість; виховувати у дітей дружелюбне ставлення одне до одного. Обладнання: паперові прямокутники; конверти з розрізаними прислів’ями; поради психолога (для кожного учня). ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Шукай краси, Шукай добра. Вони — усе, Вони є всюди. I . Я. Франко II. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми продовжимо розмову про людські чесноти й вади, ознайомимося з поняттями «друг», «дружба», спробуємо зрозуміти, як правильно вчинити в тій чи іншій ситуації. III. робота над темою уроку 1. Робота над прислів’ями — Як ви розумієте прислів’я? • Я — не я, і хата не моя. • Гусак свині не товариш. • Дірявого мішка не наповниш. (Відповіді дітей.) 2. Розповідь з елементами бесіди — Серед людських стосунків, окрім материнської любові, дружба — одна з найбезкорисливіших. Частіше за все дружба починається з дитинства. — Як ви вважаєте, з чого складається дружба? Свої відповіді запишіть у прямокутниках, що у вас на партах, а ми з них утворимо «драбинку». дружба — Люди постійно спілкуються одне з одним. Вони не можуть жити по-іншому. Кожен добре знає, як страшно бути самотнім. Добре, коли є товариші, друзі, приятелі. Як ви гадаєте, це одне і те саме чи це слова з різним лексичним значенням? (Відповіді дітей ) — Яке з цих слів характеризує тісні, близькі стосунки? (Відповіді дітей.) 3.Робота в парах. — У вас на партах є конверти зі словами, з яких ви маєте скласти прислів’я про дружбу. Наприклад: • Один у полі не воїн. • Дружний табун і вовків не боїться. • Міцну дружбу і вогонь не спалить. • Справжній друг пізнається в біді. • Сила птаха — у крилах, а людини — у дружбі. • Яку дружбу заведеш, таке й життя проведеш. • Нових друзів май, а старих не забувай. • Справжнього друга за гроші не купиш. І т. ін. 4. Робота з тлумачним словником — Звернемося до словника по допомогу і запитаємо: що ж таке дружба? (Учні самостійно знаходять тлумачення слів «дружба», «дружити».) Дружба — добрі, приязні стосунки на основі взаємної прихильності відданості. Дружити — перебувати в добрих, приязних стосунках, підтримувати дружбу, бути друзями. Фізкультхвилинка Відпочинемо ми, друзі, Опускаєм праву вниз, Знімемо усю напругу. А ліву — назад. Руки вперед потягнули Ось так зробимо чотири І розвели в сторони. Ми рази підряд. А тепер повільно, вільно Правда ж, трохи відпочили Піднімемо догори. І набралися ми сили. 5. Робота в зошиті (с. 12) 6. Читання та обговорення твору В. Сухомлинського (див. Додаток до уроку) — Чому заплакала Катруся? — Хто викликав радість у Катрусі? — Як ви гадаєте, чи стане Костя другої Катрусі? — Які риси характеру для цього є у Кості? IV. Підсумок уроку — Подивіться одне на одного. Усміхніться, скажіть декілька приємних слів. Що це значить — всім дружити, Це дивитися у книжку, Жити не одинаком? Та не з видом кам’яним, Нам дружити — це ходити І насправді тишком-нишком Всім дверима, не вікном. Не давати штурхани. Це з подружкою чи з другом В школі вчитись і дружити На перерві за столом Це, повірте, все одно, Розправлятись з апельсином, Що, розплющившись, сидіти Ласувати з ним разом. І дивитися кіно. V. Домашнє завдання 1) Намалювати портрет кращого друга. 2) Записати народні прислів’я про дружбу. Додатковий матеріал У синьоокої Катрусі велика радість. Понад рік хворів її татко. У лікарні лежав, три операції переніс. І мамі, і Катрусі було дуже важко. А сьогодні татко уже на роботі, здоровий і бадьорий. Радісно сяють Катрусині очі. Прийшовши до школи, зустріла однокласників, Петю і Гришу. Поділилась радістю з ними: «Наш татко видужав!». Петя і Гриша здивовано знизали плечима й, нічого не сказавши, побігли ганяти м’яча. Катруся пішла до дівчаток: — Наш татко видужав,— сказала вона. Одна з дівчат спитала: — Видужав — ну й що з того? Катруся відчула, як з грудей до горла підкотився важкий клубок. Вона заплакала. — Чому ти плачеш, Катрусю? — почула тихий ласкавий голос Кості, свого мовчазного однокласника. — Наш татко видужав... — Ой, як це добре! — зрадів Костя.— Біля нашої хати в бору зацвіли проліски. Зайдемо після уроків до нас, нарвемо пролісків і віднесемо твоєму татові. Радість сяяла в Катрусиних очах. В. Сухомлинський | |
| |
Переглядів: 1341 | |
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч? |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
Всього коментарів: 0 | |