💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Дружба

Тема: Дружба

Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про людські чесноти, зміст понять «друг», «дружба»; розвивати вміння осмислювати духовні цінності, мораль, самосвідомість; виховувати у дітей дружелюбне ставлення одне до одного.

Обладнання: паперові прямокутники; конверти з розрізаними прислів’ями; поради психолога (для кожного учня).

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Шукай краси,

Шукай добра.

Вони — усе,

Вони є всюди.

I . Я. Франко

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо розмову про людські чесноти й вади, ознайомимося з поняттями «друг», «дружба», спробуємо зрозуміти, як правильно вчинити в тій чи іншій ситуації.

III. робота над темою уроку

1. Робота над прислів’ями

— Як ви розумієте прислів’я?

• Я — не я, і хата не моя.

• Гусак свині не товариш.

• Дірявого мішка не наповниш.

(Відповіді дітей.)

2. Розповідь з елементами бесіди

— Серед людських стосунків, окрім материнської любові, дружба — одна з найбезкорисливіших. Частіше за все дружба починається з дитинства.

— Як ви вважаєте, з чого складається дружба? Свої відповіді запишіть у прямокутниках, що у вас на партах, а ми з них утворимо «драбинку».

 дружба

— Люди постійно спілкуються одне з одним. Вони не можуть жити по-іншому. Кожен добре знає, як страшно бути самотнім. Добре, коли є товариші, друзі, приятелі. Як ви гадаєте, це одне і те саме чи це слова з різним лексичним значенням? (Відповіді дітей )

— Яке з цих слів характеризує тісні, близькі стосунки? (Відповіді дітей.)

3.Робота в парах.

— У вас на партах є конверти зі словами, з яких ви маєте скласти прислів’я про дружбу.

Наприклад:

• Один у полі не воїн.

• Дружний табун і вовків не боїться.

• Міцну дружбу і вогонь не спалить.

• Справжній друг пізнається в біді.

• Сила птаха — у крилах, а людини — у дружбі.

• Яку дружбу заведеш, таке й життя проведеш.

• Нових друзів май, а старих не забувай.

• Справжнього друга за гроші не купиш. І т. ін.

4. Робота з тлумачним словником

— Звернемося до словника по допомогу і запитаємо: що ж таке дружба? (Учні самостійно знаходять тлумачення слів «дружба», «дружити».)

Дружба — добрі, приязні стосунки на основі взаємної прихильності відданості.

Дружити — перебувати в добрих, приязних стосунках, підтримувати дружбу, бути друзями.

 Фізкультхвилинка

Відпочинемо ми, друзі, Опускаєм праву вниз,

Знімемо усю напругу. А ліву — назад.

Руки вперед потягнули Ось так зробимо чотири

І розвели в сторони. Ми рази підряд.

А тепер повільно, вільно Правда ж, трохи відпочили

Піднімемо догори. І набралися ми сили.

5. Робота в зошиті (с. 12)

6. Читання та обговорення твору В. Сухомлинського (див. Додаток до уроку)

— Чому заплакала Катруся?

— Хто викликав радість у Катрусі?

— Як ви гадаєте, чи стане Костя другої Катрусі?

— Які риси характеру для цього є у Кості?

IV. Підсумок уроку

— Подивіться одне на одного. Усміхніться, скажіть декілька приємних слів. Що це значить — всім дружити, Це дивитися у книжку,

Жити не одинаком? Та не з видом кам’яним,

Нам дружити — це ходити І насправді тишком-нишком

Всім дверима, не вікном. Не давати штурхани.

Це з подружкою чи з другом В школі вчитись і дружити

На перерві за столом Це, повірте, все одно,

Розправлятись з апельсином, Що, розплющившись, сидіти

Ласувати з ним разом. І дивитися кіно.

V. Домашнє завдання

1) Намалювати портрет кращого друга.

2) Записати народні прислів’я про дружбу.

Додатковий матеріал

У синьоокої Катрусі велика радість. Понад рік хворів її татко. У лікарні лежав, три операції переніс. І мамі, і Катрусі було дуже важко. А сьогодні татко уже на роботі, здоровий і бадьорий.

Радісно сяють Катрусині очі. Прийшовши до школи, зустріла однокласників, Петю і Гришу. Поділилась радістю з ними: «Наш татко видужав!».

Петя і Гриша здивовано знизали плечима й, нічого не сказавши, побігли ганяти м’яча.

Катруся пішла до дівчаток:

— Наш татко видужав,— сказала вона.

Одна з дівчат спитала:

— Видужав — ну й що з того?

Катруся відчула, як з грудей до горла підкотився важкий клубок. Вона заплакала.

— Чому ти плачеш, Катрусю? — почула тихий ласкавий голос Кості, свого мовчазного однокласника.

— Наш татко видужав...

— Ой, як це добре! — зрадів Костя.— Біля нашої хати в бору зацвіли проліски. Зайдемо після уроків до нас, нарвемо пролісків і віднесемо твоєму татові.

Радість сяяла в Катрусиних очах.

В. Сухомлинський

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (09.01.2015)
Переглядів: 1373 | Рейтинг: 0.0/0
Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу. Економне викори...
Десяток. Утворення числа 10
Охорона тварин. Турбота людей про тварин
Письмо рядкової букви і, складів із нею. Письмо великої букви І
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист»....
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]