Тема: Вияви характеру Мета: вчити дітей розрізняти позитивні та негативні риси характеру, плекати добрі риси, порівнювати характери особистості; викликати бажання виховувати позитивні риси характеру. Обладнання: таблиці з прислів’ями, підручник, зошити. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань — Діти, послухайте оповідання В. Сухомлинського. Тато дав Андрійкові срібного карбованця і сказав: — Як ітимеш зі школи додому, зайдеш у крамницю, купиш цукру та масла. Андрійко поклав карбованця в кишеню піджака, та й забув про нього. На фізкультурі роздягався та й кинув піджак на траву, поки якісь вправи робив. Після уроків згадав, що потрібно зайти до крамниці. Засунув руку в кишеню, а карбованця немає. Злякався Андрійко, зблід, стоїть не може й слова промовити. Хлопці питають: — Що з тобою, Андрійко? Розповів хлопчик про своє нещастя. Знали товариші, що батько в нього сердитий, битиме. — Допоможімо Андрійкові,— сказала Таня.— У кого є гроші,— давайте зберемо карбованець! Кожен поліз до кишені. Хто дві, хто три, хто п’ять копійок знайшов. Один тільки Степан сказав: — Хай береже гроші. Сам загубив — сам хай і думає, що тепер робити. Не дам ні копійки. Сказав так і пішов додому... Підрахували зібрані гроші — дев’яносто дев’ять копійок. Пішли гуртом до крамниці, купили цукор, масло. Радісний повертався Андрійко додому. Наступного дня ніхто не захотів із Степаном сидіти за однією партою. Він залишився один. Тоді Степан поскаржився вчителеві: — Чого це зі мною ніхто не хоче сидіти? — Запитай у товаришів, — відповів учитель. Обговорення оповідання — Чому зі Степаном ніхто не хотів сидіти? — Яким був Степан? — Яким бути краще? — Які риси характеру мав Степанко? МІ. Оголошення теми уроку — Як ви вважаєте, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці? (Відповіді дітей ) IV. Вивчення нового матеріалу 1. Бесіда про характер — Діти, а чи знаєте, що означає слово характер? — Характер з грецької означає «риса», «прикмета». — А як ви вважаєте, де виявляється характер? — Так, характер виявляється у поведінці і діяльності, ставленні до суспільства, до праці, до самого себе. Назвіть позитивні риси характеру, що притаманні людині. (Працьовитість, правдивість, дисциплінованість, розсудливість, життєрадісність, вимогливість) — Але, крім позитивних рис характеру, є ще й негативні. Які негативні риси характеру можуть бути у людини? (Безвідповідальність, агресивність, лінь, заздрощі, впертість) — А як ви вважаєте, добрий характер допомагає людині чи ні? А як саме? (Всі люблять і поважають цю людину. Їй легко спілкуватися з іншими. Цій людині завжди допоможуть ) — А як бути з поганим характером? (Поганий характер потрібно змінювати на краще. Негативний характер діє проти його власника.) 2.Робота з прислів’ями Запис на дошці • Не одяг прикрашає людину, а добрі діла. • Хто не чинить лихого, тому не страшно нічого. • Я — не я, і хата не моя. Діти читають прислів’я та пояснюють їх зміст. Фізкультхвилинка V. робота за підручником (с. 19-20) Діти по черзі читають текст підручника. Обговорення прочитаного — Які риси характеру притаманні першому хлопчикові? — А що ви можете сказати про другого хлопчика? — А чи могли б одразу сказати, який характер має кожний із цих хлопчиків? (Ні. Потрібно побувати із цією людиною у різних ситуаціях.) — Яке прислів’я із тексту це підтверджує? (Щоб пізнати людину, потрібно з’їсти з нею пуд солі.) VI. Закріплення вивченого 1. Групова робота Розв’язування кросвордів «Вияви характеру людини» I група По горизонталі 1) Антонім до слів обман, неправда. (Правда) 2) Той, хто пов’язаний з ким-небудь товариськими стосунками. (Друг) По вертикалі 3) Той, хто перебуває в стані ворожнечі з ким-небудь, супротивник. (Ворог) 4) Володіння собою, вміння керувати своїми діями. (Воля) 5) Що людина повинна залишити після себе? (Слід) II група По горизонталі 1) Взаємне порозуміння, відсутність ворожнечі, мир, злагода. (Згода) 2) Людина, яка над усе ставить свої особисті інтереси. (Егоіст) По вертикалі 3) Щось погане, недобре, лихо. (Зло) 4) Усе позитивне в житті людей, що відповідає їх інтересам, бажанням, мріям, благо. (Добро) 5) Уміння спілкуватися культурно, не ображаючи інших. (Такт) 2. Робота у зошитах (с. 9) — Підкресліть у зошиті ті риси характеру, які ви намагаєтеся виховати в собі. VII. Підсумок уроку На аркуші записана частина прислів’я. Один учень читає свою частину, а решта стежать, у кого є друга частина. VIII. Домашнє завдання Скласти розповідь «Я виховую у себе такий характер...» | |
| |
Переглядів: 1891 | |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Будівельний конструктор |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Всього коментарів: 0 | |