Тема: Людське «Я» Мета: формувати уявлення про людське «Я»; сприяти пізнанню себе, своїх внутрішніх характеристик; удосконалювати мовленнєві вміння й навички дітей, комунікативні здібності; розвивати увагу, пам’ять, образне мислення; виховувати бажання самовдосконалюватися, змінювати себе і навколишній світ. Обладнання: зошити; підручники; ілюстрації; роздатковий матеріал; творчі роботи дітей. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Читання вірша «Хто ти?» (вірш записаний на дошці) ХТО ТИ? — Хто ти, хлопчику маленький? — Син я України-неньки. Українцем я зовуся Й тою назвою горжуся! — А по чім тебе пізнаю? — По вкраїнському звичаю. В мене вдача щира й сміла, І відвага духа й тіла, І душа моя здорова, Українська в мене мова. Ю. Шкрумеляк — А як би ви відповіли на запитання поета? (Міркування дітей.) МІ. Вивчення нового матеріалу 1. метод «мікрофон» — Усі перемоги в світі починаються з перемоги над самим собою (давня мудрість). — Що таке людське «Я»? — Дайте відповідь на запитання «Хто я такий?» 2. розповідь учителя — Кожен із нас постійно використовує займенник «Я». Але хто такий цей «Я», який він має вигляд, як може вчинити в тій чи іншій ситуації, на скільки він розумний, рішучий, справедливий? Це «Я» живе в людині у вигляді уявлення про самого себе. «Я» — це те, ким уважає себе людина в думках, почуттях, діях. Наше «Я» багатогранне, воно виявляє себе в різних ситуаціях і обставинах по-різному: ви можете бути на уроці тихим і сором’язливим, удома — грозою сім’ї, на вулиці — хорошим другом. Існує «Я», яке можна описати словами. У людині майже завжди бувають і хороші, й погані якості та, відповідно, уявлення про себе у вигляді двох основ: «Я» —хороше та «Я» — погане. Ви пам’ятаєте себе в минулому, відчуваєте в сьогоденні, уявляєте в майбутньому («Я» —минуле, теперішнє, майбутнє). Іноді ви уявляєте себе в нереальних, фантастичних образах («Я» — фантастичне). У вас є реальне «Я», яким ви є насправді, й ідеальне «Я», яким ви хотіли б себе бачити. 3. Бправа «мій автопортрет» — За яке «Я» мене можна любити? — За яке «Я» мене можна посварити? — Яке «Я» можна змінити? — Яке «Я» іноді заважає в навчанні? — Яке «Я» рятує в різних життєвих ситуаціях? — Яке моє «Я» мені подобається? 4. Читання статті підручника (с. 18-19) — То що таке людське «Я»? 5. Творча робота — Намалюй себе всередині букви і напиши, який ти. Фізкультхвилинка Розпочнем фізкультхвилинку — Організмові розминку. Раз — летіли в небі птиці; Два — йдуть гуси до водиці; Три, чотири — скаче зайчик, Покрутився побігайчик. Вліво, вправо нахилився, В усі боки роздивився. Витяг з ранця свою книжку, Заливсь читати нишком. 6. Робота у зошиті (с . 5) 7. Вправа «Я хочу бути...» надійним другом справедливим чесним порядним відповідальним злим заздрісним Я ХОЧУ БУТИ ввічливим сміливим байдужим добрим ледачим (ЯКИЙ ТИ НАСПРАВДІ?) Я___________ VI. Підсумок уроку — Який же висновок ви зробили для себе після сьогоднішнього уроку? (Відповіді учнів ) — Скільки «Я» має людина? — Про що говорить перше «Я»? — А друге «Я»? V. Домашнє завдання Скласти розповідь за темою «Яким я хочу бути». | |
| |
Переглядів: 2628 | |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
Українська народна казка «Колосок» |
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок... |
Правила поведінки у громадських місцях |
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к... |
Всього коментарів: 0 | |