Письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел із переходом через розряд. Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел

Письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел із переходом через розряд. Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць

Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового додавання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд; формувати вміння розв'язувати задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць; розвивати увагу, мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 437 (с. 70)

— Прокоментуйте розв’язання другого; третього прикладів.

Завдання 438 (с. 70)

— Прочитайте розв’язання до задачі.

— Зачитайте відповідь. (Відповідь: 957 км.)

2. Хвилинка каліграфії (с. 71)

3. Математичний диктант

— Запишіть вирази та знайдіть їх значення.

 • До числа 400 додайте різницю чисел 500 і 200.

 • До суми чисел 140 і 200 додайте 360.

 • Від числа 670 відніміть суму чисел 150 і 50.

 • До різниці чисел 640 і 120 додайте 130.

 • Число 820 зменшіть на суму 500 і 120.

 • Число 150 зменшіть на суму 90 і 60.

Відповіді:

 400 + (500 - 200) = 700(640 - 120) + 130 = 650

 (140 + 200) + 360 = 700820 - (500 + 120) = 200

 670 - (150 + 50) = 470150 - (90 + 60) = 0

4. Гра «Допоможи Незнайкові» (с. 70, завдання 439)

— Обчисліть приклади і визначте, де помилився Незнайко?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з письмовим додаванням дво- і три-цифрових чисел, будемо використовувати цей прийом під час розв’язування задач.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Підготовча робота (с. 70, завдання 440)

2. Пояснення нового матеріалу (с. 70, завдання 441)

— Прочитайте записи і прокоментуйте додавання.

3. «Запам'ятай!». Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 70-71)

4.Первинне закріплення (с. 70, завдання 442)

— Обчисліть приклади, записуючи доданки у стовпчик. (На дошці з коментуванням)

Фізкультхвилинка

V.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1.Фронтальне розв'язування простих задач (с. 71, завдання 443)

Розв’язання учні записують у стовпчик.

 1)Жита — 756 кг зерна, це на 164 кг < —і

 Пшениці — ?'

Розв’язання 756 + 164 = 920 (кг)

Відповідь: 920 кг зерна заготовив фермер для посіву пшениці.

 2)Виготовили — 548 пральних машин 1?

 Залишилося виготовити — 254 пральні машини /

Розв’язання

548 + 254 = 802 (маш.)

Відповідь: усього 802 пральниі машини повинен виготовити завод.

 3)I — 264 деталі -4-------

II — ?, на 176 дет. > _

Розв’язання

264 + 176 = 440 (дет.)

Відповідь: 440 деталей до автомобіля виготовили в другому цеху.

2.Складання задачі за коротким записом (с. 71, завдання 444).

Розв’язання учні виконують самостійно.

3.Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок»

(с. 71, завдання 445)

Відповідь: Карлсон посів перше місце; Сиропчик — друге місце; Вінні-Пух — третє місце.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового дізналися на уроці?

— Які завдання виконували із задоволенням?

— Під час виконання яких завдань зазнали певних труднощів?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 72, завдання 446; 447.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (19.12.2015)
Переглядів: 1944 | Рейтинг: 0.0/0
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою
Вітальна листівка до дня матері
Українська народна казка «Рукавичка»
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни...
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]