Письмове додавання трицифрових чисел у випадку, коли сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десяткам. Складання задач

Письмове додавання трицифрових чисел у випадку, коли сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десяткам. Складання задач на дві дії за поданим виразом. Істинні та хибні висловлювання

Мета: ознайомити учнів з прийомами письмового додавання трицифрових чисел у випадку, коли сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десяткам; формувати вміння складати задачі на дві дії за поданим виразом; розвивати логічне мислення; виховувати старанність.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 428 (с. 67)

— Прокоментуйте розв’язання першого, останнього прикладів.

Завдання 429 (с. 67)

— Яку задачу склали за таблицею?

— Прочитайте розв’язання до задачі.

— Зачитайте відповідь. (Відповідь: 60 м тканини за 6 годин)

2. Гра «шифрувальник»

265 - 744- 578412 _ 289 _ 675 _ 529 216 138 _ 949

 + 1320116 + 34753122403 +82+ 82 327

МАПУЄЖБХС І

Відповідь:

126 543 553 543 236 278

БАЖАЄМ

759 220 562 622 298 759

УСПІХУ

3.Хвилинка каліграфії (с. 69)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з деякими випадками письмового додавання трицифрових чисел, продовжимо роботу над задачами.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. «Пригадай!» (с. 68)

2. Пояснення нового матеріалу (с. 68, завдання 431)

— Прочитайте записи і прокоментуйте додавання.

3. «Запам'ятай!». Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 69)

4. Первинне закріплення (с. 69, завдання 432)

— Обчисліть приклади, записуючи доданки у стовпчик. (На дошці з коментуванням.)

— Міркуйте так:

Перший доданок 216. Другий — 234. Записуємо другий доданок під першим так, щоб одиниці були записані під одиницями, десятки — під десятками, сотні — під сотнями.

6 і 4 - 10, 0 пишемо під одиницями, 1 переносимо до десятків. 1дес. + 3 дес. = = 4 дес. та ще 1 дес., отримаємо 5 дес. Запишемо 5 під десятками. 2 сот. + 2 сот. = = 4 сот. Число 4 пишемо під сотнями. Усього 450.

— Поясніть прийом письмового додавання, коли сума десятків дорівнює 10 десяткам.

— Перший доданок 280. Другий — 428.

До 0 од. + 8 од. = 8 од., 8 дес. + 2 дес. = 10 дес., або 1 сот. У сумі на місці десятків запишемо 0, а одну сотню перенесемо до сотень. До 2 сот. + 4 сот. = = 6 сот. та ще 1 сот. буде 7 сот. Усього 708.

Фізкультхвилинка

V.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне розв'язування простих задач на додавання (с. 69, завдання 433)

Розв’язання учні записують у стовпчик.

а) 147 + 43 = 190 (камінчиків)

б) 103 + 97 = 200 (мушель)

2. творча робота (с. 69, завдання 434)

— Складіть задачі за поданими виразами.

3. З'ясування істинності та хибності висловлювань (с. 68, завдання 430)

4. робота над задачею (завдання 435, с. 69)

— Розгляньте таблицю.

— Складіть задачу за даними таблиці.

Розв’язання учні записують самостійно.

Слабшим учням пропонують картку-підказку.

Картка-підказка

 1) □ : □ = □ (д.)

 2) □ + □ = □ (д.)

 3) □ : □ = □ (д.)

5. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (с. 69, завдання 436)

Оля Борис

(Так, стояли.)

VI. підсумок уроку

— Поясніть спосіб письмового обчислення прикладів 237 + 123; 153 + 556.

VII. домашнє завдання

С. 70, завдання 437; 438.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (18.12.2015)
Переглядів: 2069 | Рейтинг: 0.0/0
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл...
Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнків
Ліплення з пластиліну звірят
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п...
Конструювання меблів із сірникових коробок
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]