💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Задачі на дві дії (додавання і віднімання)

Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Задачі на дві дії (додавання і віднімання), які є комбінаціями простих задач вивчених видів. Дії з іменованими числами

Мета: вдосконалювати обчислювальні навички учнів у межах 100; розвивати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати самостійність, увагу; виховувати інтерес до математики.

ХІД УРОКУ

I. організаційний момент

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Хвилинка каліграфії (с. 19)

3. «Весела лічба»

• Волохатий, головатий Пес Оверко біля хати Цілий день рахує мухи,

Що дзижчать йому на вухо:

46 і 27. Додамо тепер усі!

• Дістав горобчик сиру 40 грамів,

З них 27 віддав синочок мамі,

А сам доїв усе, що залишилось.

А скільки сиру в шлунку помістилось?

4. Математичний диктант (с. 19, завдання 104)

— Запишіть вирази та обчисліть зручним способом.

41 - (16 - 5) =30

37 + (9 + 4) = 50 56 - (16 + 30) = 10 45 + (27 + 5) = 77

5. Усні обчислення. Гра «Ланцюжок» (завдання 103, с. 19)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо вдосконалювати обчислювальні навички в межах 100; розвивати вміння розв’язувати задачі вивчених видів, пригадаємо алгоритм роботи над рівнянням, а також повправляємося у розв’язуванні цікавих завдань

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Вправа на увагу (с. 19, завдання 105)

— Як зміниться різниця 87 - 44, якщо від’ємник збільшити на 6, а зменшуване зменшити на 4?

87 - 44 = 43, тоді 87 - 4 = 83, 44 + 6 = 50, отже, отримаємо вираз 83 - 50 = = 33.

43 - 33 = 10 — різниця зменшиться на 10 або на суму чисел 4 і 6.

2. Робота над задачею (с. 19, завдання 110)

Аналіз задачі за запитаннями вчителя.

— Скільки фруктових дерев росло на дачі у Петренків?

 • Йдуть додому їжачки,

Лічать на ходу дубки:

35 і 26.

Скільки всіх, хто відповість?

 • Котик рибу продавав,

40 гривень вторгував.

12 таткові віддав,

А решту в шафу заховав. Скільки котик приховав?

Як би ти порахував?

— Скільки яблунь і вишень посадив дідусь восени?

— Яке головне питання задачі?

— Розв’яжіть задачу виразом.

Перевірка виконаної роботи 17 + 3 + 5 = 25 (д.)

— Як зручно обчислити вираз?

3. самостійна робота (с. 19, завдання 107)

1 варіант — 1-й рядок;

2 варіант — 2-й рядок.

Фізкультхвилинка

V. розвиток математичних знань

1. робота над задачею (с. 19, завдання 111)

Аналіз задачі. Складання короткої умови.

Лип — 14, це на 6 дерев > Тополь — ?

— Чи можна відразу відповісти на питання задачі? Чому?

— Як дізнатися, скільки було тополь?

— Щоб відповісти на головне питання задачі, яку дію потрібно виконати? Сильніші учні розв’язують самостійно виразом, учні достатнього рівня

знань — по діях; усі решта — за допомогою картки-підказки.

 1)□ - □ = □

 2)□ + □ = □

2. розв'язування рівнянь (с. 19, завдання 108)

1-й ряд — 1-ше рівняння;

2-й ряд — 2-ге рівняння;

3-й ряд — 3-тє рівняння.

— Як знайти невідомий від’ємник?

— Як знайти невідомий доданок?

— Як знайти невідоме зменшуване?

3. перетворення іменованих чисел з коментуванням (с. 19, завдання 109)

4. Завдання для допитливих «банк математичних цікавинок»

(с. 19, завдання 106)

Розв’язання

 1) 3 + 3 + 3 = 9 (л)

 2) 9 - 5 = 4 (л)

VI. підсумок уроку

— Що повторили на уроці?

— Яке завдання вам було виконувати складно?

— Яке завдання виконували легко, із задоволенням?

VII. домашнє завдання

С. 20, завдання 112; 113.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (30.11.2015)
Переглядів: 2097 | Рейтинг: 0.0/0
Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 3. Обчислення довжини сторон...
Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання. Творча робота н...
Робочий рядок, його складові частини. Письмо похилих ліній
Г. Демченко «Калинка». Загадки
Таблиця ділення на 5. Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 5. Зад...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]