Віднімання суми від числа. Задані на різницеве порівняння. Порівняння іменованих чисел. Визначення часу за годинником Мета: узагальнити знання про практичне застосування віднімання суми від числа; закріплювати вміння обчислювати значення виразів зручним способом, складати і розв'язувати задачі виразом; визначати час за годинником; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. організаційний момент II. актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання — Зачитайте відповідь до задачі 91 (с. 17). 2. Хвилинка каліграфії (с. 17) 3. Математичний диктант • Суму чисел 27 і 12 зменшіть на 15. •Різницю чисел 48 і 8 зменшіть на 40. •Суму чисел 51 і 9 збільшіть на 15. •Різницю чисел 13 і 4 збільшіть на 11. • Невідоме число збільшили на 22 й одержали 48. Запишіть невідоме число. • Доповніть до 90 число 52. • Запишіть цифрами кінцівку речення: 15 < 97 на...; 47 > 23 на... • Довжина першої смужки 75 см. Друга смужка на 9 см коротша. Чому дорівнює довжина другої смужки? •Маса Оленки 29 кг, а її брат на 12 кг важчий. Яка маса брата? Відповіді: 24; 0; 75; 20; 26; 38; 82; 24; 66; 41. 4. Фронтальне опитування — Відгадайте загадки. • Стоїть дуб, а на нім дванадцять гілок, а на кожній гілці по чотири гнізда, а в кожному гнізді по семеро пташенят. (Дні, тижні, місяці, рік) • Сам днів не знає, а іншим указує. (Календар) — Розгляньте календар. У ньому показано, як рік ділиться на місяці, місяці — на тижні, тижні — на дні. Місяць має 30 або 31 день. У лютому 28 або 29 днів. Рік, у якому лютий має 29 днів, називають високосним. — Скільки місяців має рік? Скільки місяців мають по 31 дню? Яке сьогодні число, день тижня, місяць? Завдання 92 (с. 17) — Яка дата та день тижня були за тиждень до 20 вересня? — Яка дата та день тижня будуть за тиждень до 18 жовтня? III. повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми узагальнимо знання про віднімання суми від числа, продовжимо роботу над задачами, будемо визначати час за годинником. IV. робота над темою уроку 1.«Виконай за зразком!» (с. 17, завдання 93) Учні коментують кожний спосіб. — Закінчіть обчислення та знайдіть значення інших виразів. 2. «пригадай!». Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 17) — Що потрібно виконати, щоб відняти суму від числа? 3. Тренувальна вправа (с. 18, завдання 94) — Знайдіть значення виразу зручним способом. 4. робота над задачею (с. 18, завдання 95) — Складіть задачу за коротким записом. Розв’яжіть виразом. Обчислення виконуйте зручним способом. Перевірка виконаної роботи. Фізкультхвилинка V. розвиток математичних знань 1. робота над задачею (с. 18, завдання 96) Аналіз задачі за питаннями вчителя. Складання короткої умови. Червоних — 36 Жовтих — 16 1 ? Білих — 9 — Про що запитується в задачі? — Чи можна про це дізнатися одразу? (Ні) — Що треба знати, щоб дізнатися на скільки більше червоних троянд, ніж жовтих і білих? (Скільки всього жовтих і білих троянд разом.) — Яку дію для цього потрібно виконати? — Про що тепер можемо дізнатися? (На скільки більше червоних троянд, ніж жовтих і білих разом.) — Яку дію потрібно виконати? (Дію віднімання) Чому? (Щоб порівняти, на скільки одне число більше або менше за друге, слід від більшого відняти менше.) Один учень за закритою дошкою складає вираз до задачі. Самоперевірка виконаної роботи. Розв’язання 36 - (16 + 9) = 11 (троянд) Відповідь: на 11 червоних троянд більше. 2. Визначення часу за годинником (с. 18, завдання 97) — Запишіть, котра година буде на блакитних циферблатах через 15 хвилин; на рожевих циферблатах через півгодини. 3. робота над задачею (с. 18, завдання 98) Розв’язання 1) 20 + 20 = 40 (хв) — автобусом і метро 2) 55 - 40 = 15 (хв) Відповідь: 15 хвилин йшов пішки. 4. самостійна робота. перетворення іменованих чисел (с. 18, завдання 100) 5. Завдання для допитливих «банк математичних цікавинок» (с. 18, завдання 99) Розв’язання 1) 6 + 3 = 9 (років) — усього додали 2) 20 - 9 = 11 (років) Відповідь: Денисові 11 років. VI. підсумок уроку — Що повторили на уроці? — Які теоретичні знання допомогли вам виконати всі завдання? VII. домашнє завдання С. 19, завдання 101; 102. | |
| |
Переглядів: 2030 | |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правильна організація роб... |
Столи бувають різні |
Праця людей у місті (селі) |
Всього коментарів: 0 | |