Рівняння. Задачі на знаходження невідомого зменшуваного, від'ємника. Співвідношення між одиницями довжини. Порівняння іменованих чисел. Коло, круг Мета: формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження невідомого зменшуваного, від'ємника; вдосконалювати вміння додавати і віднімати іменовані числа, порівнювати їх; розвивати мислення учнів, увагу; виховувати інтерес до предмета. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання 2. Хвилинка каліграфії (с. 13) 3. «веселі задачі» • Веселунчик, пес вухатий,• Песик рано-вранці встав, Дуже любить рахувати: Гусенят порахував. 28 каченят,У дворі їх 25, На 9 більше гусенят.На 8 менше каченят, Скільки разом коло хатиСкільки їх, скажіть, Цих маленьких пташенят?Песику допоможіть! 4. Усні обчислення за підручником (с. 12, завдання 49) — Як називаються числа при додаванні? — Як перевірили дію додавання? — Якщо а + Ь = с, то чому дорівнює с - а і с - Ь? — Як називаються числа при відніманні? 5. Робота за індивідуальними картками Картка 1 1. Розв’яжіть приклад 35 + 14 та складіть до нього два приклади на віднімання. 2. Довжина відрізка АВ — 13 см, а відрізка КМ — 17 см. На скільки сантиметрів другий відрізок довший за перший? Картка 2 1. Виконайте перевірку і визначте, в якому прикладі допущено помилку. 74 + 25 = 10013+ 82= 9549+ 16 = 65 2. Довжина відрізка АВ — 16 см, а відрізка КМ — 14 см. На скільки сантиметрів другий відрізок коротший від першого? III. повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над розв’язуванням рівнянь, повторимо деякі геометричні поняття. IV. Робота над темою уроку 1. Робота за таблицею (с. 12, завдання 50) — Знайдіть невідомі компоненти. — Запишіть відповідні рівності. 2. «Пригадай!». Робота над теоретичним матеріалом (с. 12) — Як знайти невідоме зменшуване? — Як знайти невідомий від’ємник? 3.Робота над задачею (с. 12, завдання 54) Аналіз задачі за запитаннями вчителя. Складання короткої умови. Було — ? Продали — 26 путівок Залишилось — 37 путівок — Невідому кількість путівок замінимо буквою х. — Складемо рівняння: х - 26 = 37 — Розв’яжіть рівняння. — Зачитайте відповідь до задачі. (Спочатку було 63 путівки.) Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1. Самостійна робота (с. 12, завдання 51) 1 варіант — 1; 2 рівняння; 2 варіант — 3; 4 рівняння. 2. Дії над іменованими числами: а) додавання і віднімання іменованих чисел (с. 12, завдання 52); б) порівняння виразів з іменованими числами (с. 12, завдання 53). 3. Розв'язування задачі (завдання55,с. 13) складанням рівняння Розв’язання 42 - х = 30 х = 42 - 30 х = 12 Відповідь: 12 картинок Степан подарував Денисові. 4. Робота над геометричним матеріалом 1) С. 13, завдання 56. — Назвіть найменше двоцифрове число. — Довжина меншого відрізка невідома. Позначимо її буквою х. — Чому дорівнює різниця довжин двох відрізків? — Яке вийде рівняння? (10 - х = 7) — Розв’яжіть рівняння. — Чому дорівнює довжина меншого відрізка? — Накресліть його в зошиті. 2) С. 13, завдання 57. — Назвіть кожну фігуру на малюнку. — Виміряйте діаметр найбільшого кола. (3 см) — Виміряйте радіус найменшого круга. (1 см) — Накресліть коло, радіус якого дорівнює 2 см. 5. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (с. 13, завдання 58) 25 + 19 + 6 = 50 21 + 19 + 27 + 3 + 30 = 100 VI. Підсумок уроку — Що повторили на уроці? — Доповніть речення. • Щоб знайти невідоме зменшуване, потрібно... • Щоб знайти невідомий від’ємник потрібно... VII. Домашнє завдання С. 13, завдання 59; 60. | |
| |
Переглядів: 2526 | |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Столи бувають різні |
Весняні свята. Великдень |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Всього коментарів: 0 | |