Рівняння. Задачі на знаходження невідомого зменшуваного, від'ємника. Співвідношення між одиницями довжини. Порівняння іменованих чисел

Рівняння. Задачі на знаходження невідомого зменшуваного, від'ємника. Співвідношення між одиницями довжини. Порівняння іменованих чисел. Коло, круг

Мета: формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження невідомого зменшуваного, від'ємника; вдосконалювати вміння додавати і віднімати іменовані числа, порівнювати їх; розвивати мислення учнів, увагу; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Хвилинка каліграфії (с. 13)

3. «веселі задачі»

• Веселунчик, пес вухатий,• Песик рано-вранці встав,

Дуже любить рахувати: Гусенят порахував.

28 каченят,У дворі їх 25,

На 9 більше гусенят.На 8 менше каченят,

Скільки разом коло хатиСкільки їх, скажіть,

Цих маленьких пташенят?Песику допоможіть!

4. Усні обчислення за підручником (с. 12, завдання 49)

— Як називаються числа при додаванні?

— Як перевірили дію додавання?

— Якщо а + Ь = с, то чому дорівнює с - а і с - Ь?

— Як називаються числа при відніманні?

5. Робота за індивідуальними картками

Картка 1

 1. Розв’яжіть приклад 35 + 14 та складіть до нього два приклади на віднімання.

 2. Довжина відрізка АВ — 13 см, а відрізка КМ — 17 см. На скільки сантиметрів другий відрізок довший за перший?

Картка 2

 1. Виконайте перевірку і визначте, в якому прикладі допущено помилку.

 74 + 25 = 10013+ 82= 9549+ 16 = 65

 2. Довжина відрізка АВ — 16 см, а відрізка КМ — 14 см. На скільки сантиметрів другий відрізок коротший від першого?

III. повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над розв’язуванням рівнянь, повторимо деякі геометричні поняття.

IV. Робота над темою уроку

1. Робота за таблицею (с. 12, завдання 50)

— Знайдіть невідомі компоненти.

— Запишіть відповідні рівності.

2. «Пригадай!». Робота над теоретичним матеріалом (с. 12)

— Як знайти невідоме зменшуване?

— Як знайти невідомий від’ємник?

3.Робота над задачею (с. 12, завдання 54)

Аналіз задачі за запитаннями вчителя. Складання короткої умови.

Було — ?

Продали — 26 путівок Залишилось — 37 путівок

— Невідому кількість путівок замінимо буквою х.

— Складемо рівняння: х - 26 = 37

— Розв’яжіть рівняння.

— Зачитайте відповідь до задачі. (Спочатку було 63 путівки.) Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

1. Самостійна робота (с. 12, завдання 51)

1 варіант — 1; 2 рівняння;

2 варіант — 3; 4 рівняння.

2. Дії над іменованими числами:

а) додавання і віднімання іменованих чисел (с. 12, завдання 52);

б) порівняння виразів з іменованими числами (с. 12, завдання 53).

3. Розв'язування задачі (завдання55,с. 13) складанням рівняння

Розв’язання 42 - х = 30 х = 42 - 30 х = 12

Відповідь: 12 картинок Степан подарував Денисові.

4. Робота над геометричним матеріалом

1) С. 13, завдання 56.

— Назвіть найменше двоцифрове число.

— Довжина меншого відрізка невідома. Позначимо її буквою х.

— Чому дорівнює різниця довжин двох відрізків?

— Яке вийде рівняння? (10 - х = 7)

— Розв’яжіть рівняння.

— Чому дорівнює довжина меншого відрізка?

— Накресліть його в зошиті.

2) С. 13, завдання 57.

— Назвіть кожну фігуру на малюнку.

— Виміряйте діаметр найбільшого кола. (3 см)

— Виміряйте радіус найменшого круга. (1 см)

— Накресліть коло, радіус якого дорівнює 2 см.

5. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (с. 13, завдання 58)

25 + 19 + 6 = 50

21 + 19 + 27 + 3 + 30 = 100

VI. Підсумок уроку

— Що повторили на уроці?

— Доповніть речення.

• Щоб знайти невідоме зменшуване, потрібно...

• Щоб знайти невідомий від’ємник потрібно...

VII. Домашнє завдання

С. 13, завдання 59; 60.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (27.11.2015)
Переглядів: 2590 | Рейтинг: 0.0/0
Додавання й віднімання чисел у межах 10. Поняття вартість монет. Складання й ...
Закріплення навичок роботи з мишею
Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступне число. Склад числа 5. П'...
Вступне заняття
Письмова нумерація чисел першої сотні. Читання чисел, записаних у нумераційни...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]