Тема: Ділення з остачею Мета: розглянути спосіб ділення з остачею; пояснити, скільки може бути різних остач при діленні на дане число; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання По черзі учні повідомляють розв’язання прикладів 1018. Один учень пояснює розв’язання задачі 1019. II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1. Робота з картками. Картка 1 Виконати ділення з остачею. 14:423:715:628: 5 За 6 годин на млині змололи 72 мішки зерна. За скільки годин можна змолоти 96 мішків зерна? Картка 2 Виконати ділення з остачею. 30 : 4 56:938: 4 83 :9 У чотирьох будинках 64 квартири. Скільки квартир у шести таких будинках? Картка 3 Виконати ділення з остачею. 23 : 4 45:659: 7 50 : 8 За 3 години лісоруби спиляли 45 дерев. Скільки дерев вони можуть спиляти за 5 годин? 2. Колективна робота. • За малюнками скласти й розв’язати приклади на ділення з остачею. • Порівняти приклади кожного стовпчика і розв’язати їх. •Назвати числа, які діляться на 4, 6. 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Бліц-турнір: а) На одну сукню пішло 5 м тканини. Скільки таких суконь можна пошити з 15 м? з 16 м? б) Цукерка коштує 30 копійок. Скільки цукерок можна купити за 80 копійок? в) У Дмитра було 95 копійок. Скільки ручок по 9 копійок за штуку він зможе купити? IV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 1020, с. 147, 148. Колективне виконання. Користуючись зразком, учні виконують ділення з остачею. • Завдання 1021, с. 148. Фронтальна робота. Учні з допомогою вчителя з’ясовують, що остача завжди менша від дільника і найбільша остача на 1 менша від дільника, найменша остача дорівнює 1; всього різних остач на 1 менше від числа, на яке ділимо. • Завдання 1022, с. 148. Ознайомившись зі змістом задачі, проаналізувавши її, учні колективно записують розв’язання. 33 : 5 = 6 (ост. 3). Відповідь: можна купити 6 чашок. • Завдання 1023, с. 148. Коментоване виконання (користуючись зразком). V. Розвиток математичних знань • Завдання 1024, с. 148. Усне виконання. 12: 4 13: 4 15: 5 16: 5 20 : 4 23 : 4 20 : 5 22 : 5 • Завдання 1025, с. 148. Прочитавши задачу, учні аналізують її. Коментують стислий запис. Повідомляють план розв’язання та самостійно записують розв’язання. Перевірку виконують, обмінявшись зошитами. Додаткові завдання (на вибір) а) Завдання 1026*, с. 148. б) Завдання 1027*, с. 149. в) Учні вимірювали відрізок у підручнику. Вчителька записала правильну відповідь: 1 дм 4 см 2 мм. У Олега вийшло 1 дм 42 мм, у Марини — 14 см 2 мм, у Вови — 142 мм. Помилились учні чи ні? г) Які цифри повинні бути записані в квадратиках? 4 □ 69 □ 35 3 □ 2 8 □□ 8 2+ □ 8 4 □ 5 74 9 □7 □ 5 8 6 □□ 4 1□ 9 9 7 □ 2 + 6 □ 21 8 □ □ 0 08 4 □4 □ 8 ґ) Накреслити такі фігури. Знайти і зафарбувати 1/5 і 1/4 смужок. Яка з цих частин менша? VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання Завдання 1028, 1029, 149. Підсумки уроку. Обчислити. 20 : 722 : 7 21 : 723 : 7 | |
| |
Переглядів: 2647 | |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 21 |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
Властивості паперу. робота з папером |
Всього коментарів: 0 | |