Тема: Ділення числа на добуток Мета: пояснити правило ділення числа на добуток; опрацювати розв’язання задачі на дві дії, пов’язану із одиничною нормою. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання • Повідомити розв’язання задачі 810 (за допомогою дій і виразу). • Пояснити відповіді прикладів 811, прокоментувати порядок дій в останньому стовпчику. II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1.Робота з картками Картка 1 Порівняти вирази. 0 : 5 □ 5 - 0 9 ■ 0 □ 0 : 9 Розв’язати рівняння. 24 : х = 4 Картка 2 Порівняти вирази. 0 : 7 □ 7 - 0 6 ■ 0 □ 0 : 6 0 + 43 □ 0 ■ 43 0 ■ 100 □ 0 : 100 10 ■ х = 100 0 + 73 □ 0 ■ 73 0 ■ 10 □ 0 : 10 Розв’язати рівняння. 10 ■ х = 40 Картка 3 Порівняти вирази. 0 : 8 □ 8 - 0 7 ■ 0 □ 0 : 7 Розв’язати рівняння. х : 20 = 1 2. Колективна робота. 600 : х = 10 0 + 56 □ 0 ■ 56 0 ■ 100 □ 0 : 10 40 ■ х = 400 Числа 100 і 5 400 і 2 3 і 200 1000 і 700 Знайтисумучасткудобуток різницю Числа 200 і 250 300 і 1 500 і 8 60 і 10 Знайтисумудобуток різницю частку • Яка із цих нерівностей є правильною? а) 60 : 6 ■ 8 < 50; б) 500 : 10 : 10 > 4; в) 60 : 6 ■ 3< 30. • У якому рівнянні х = 10. а) 500 : х = 10; б) 50 ■ х = 50; в) х ■ 50 = 500. III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Обчислити. 9 : 3 : 312:6 : 218: 2 : 3 9 : (3 ■ 3)12: (6 : 2) 18: (2 ■ 3) IV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 812, 813, с. 121. Учні ознайомлюються з двома способами ділення числа на добуток. • Завдання 814, с. 121. Коментоване виконання першого прикладу двома способами. Решту учні виконують із подальшою взаємоперевіркою. V. Розвиток математичних знань • Завдання 815, с. 121. Використовуючи спосіб послідовного ділення, учні перший приклад розв’язують коментовано, решту — самостійно. • Завдання 816, с. 121. Прокоментувати зразок. Учні самостійно (по варіантах) виконують ділення, розклавши дільник на множники. • Завдання 817, с. 121. Ознайомившись зі змістом задачі, учні аналізують її. Скориставшись розв’язанням у підручнику, учні пояснюють про що дізнавалися кожною дією. • Завдання 818, с. 121. Після ознайомлення зі змістом задачі, учні відтворюють його, виконуючи стислий запис на дошці і в зошитах. Аналізують задачу, складають план. Самостійно записують розв’язання задачі. Для полегшення перевірки один учень працює біля дошки. Додаткові завдання (на вибір) • Периметр чотирикутника дорівнює 52 см. Одна його сторона дорівнює 14 см, друга — на 5 см менша від першої, а третя — на 8 см більша від другої. Знайти невідому сторону чотирикутника. а) Встав пропущені числа. + 2 □ 3 +91 □ + □ 5 3 + 6 0 □ + □ 7 9+ □ 3 2+2 □ 7 + □ 3 4 5 8 □ 4 □ 7 9 6 □ 1 □4 в) В актовому залі школи для концерту поставили ліворуч 8 рядів стільців по 9 стільців у кожному ряду, а праворуч — 7 рядів стільців по 7 у кожному ряду. Чи вистачить цих стільців для 125 глядачів? г) Щука важить більше за карася, а карась — більше від в’юна. Хто з них найлегший? д) У сім’ї два сини. Кожен має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї? VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання Завдання 819, 820, 121, 122. Підсумки уроку. Обчислити: 81 : (9 ■ 3); 24 : (3 ■ 2). | |
| |
Переглядів: 1397 | |
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п... |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам... |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Жива і нежива природа. Що належить до природи |
Всього коментарів: 0 | |