Тема: Віднімання виду 420 - 70 Мета: ознайомити учнів з прийомами віднімання круглих десятків від круглих трицифрових чисел, коли є перехід через розряд. Закріплювати вміння розв’язувати вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання • Учні по черзі повідомляють результати прикладів 633, 634. II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1.Робота з картками. Картка 1 Обчислити. Порівняти. 3 м 7 дм 5 см □ 4 м 5 м 8 дм 2 см □ 582 см 8 м 7 дм □ 7 м 8 дм Картка 2 Обчислити. 530 + 360800 - (120 + 190) 280 + 440680 + 160 - 420 690 - 90430 + 390 - 500 Порівняти. 4 м 9 дм 6 см □ 2 м 8 дм 4 см 9 м 3 дм 5 см □ 90 дм 3 м 9 дм □ 370 см 240 + 480 370 + 30 940 - 240 350 + 380 780 - 80 670 + 150 Картка 3 Обчислити. 380 + 250 + 310 430 + 390 - 200 140 + 570 - 700 900 - (280 + 280) 240 + 370 + 180 800 - (320 + 180) Порівняти. 3 м 6 дм 8 см □ 3 м 68 дм 5 м 6 см □ 507 см 6 м 7 д м 2 см □ 68 дм 1 см 2. Колективна робота. • Назвати числа 808, 237, 642, 999, 101, 587, 330, 400, 732, 900 спочатку у порядку збільшення, а потім — у порядку зменшення. • Назвати трицифрові числа, в яких усі три цифри однакові. Скільки існує таких чисел? • Виразити в метрах, дециметрах і сантиметрах: 854 см, 38 дм 2 см, 708 см, 6 м 55 см. • У ліфті кнопка 5-го поверху знаходиться на висоті 1 м 5 дм 2 см. Чи дістане до неї хлопчик, якщо його зріст з піднятою рукою становить 12 дм 4 см? III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Завдання 636, с. 97. Усне розв’язання кругових прикладів. IV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 637, с. 97. На дошку перенести записи завдання. Учні разом із вчителем з’ясовують, що за допомогою першого способу зменшувальне 420 розклали на 300 і 120. Від 120 відняли від’ємник 70, отримали 50. Додали 300 і 50 і отримали 350. Розв’язання другим способом: від’ємник 70 розклали на 20 і 50. Від 420 відняли 20, отримали 400. Потім від 400 відняли 50 і отримали 350. • Завдання 638, с. 98. Коментоване розв’язання прикладів. V. Розвиток математичних знань • Завдання 639, с. 98. Самостійне виконання, після якого необхідно зробити взаємоперевірку. • Завдання 640, с. 98. Ознайомившись із завданням, учні з’ясовують, що одразу масу 1 л бензину знайти не можна, тому що спочатку треба визначити масу 1 л гасу. З’ясувавши план розв’язання задачі, учні записують розв’язання самостійно. • Завдання 641, с. 98. Прочитати задачу, проаналізувати її. Скласти план, розв’язання записати у зошиті: 1) 18 : 9 = □ (м) — один дитячий плащ. 2) □ + 2 = □ (м) — один дорослий плащ. 3) 24 : □ = □ (плащів) Додаткові завдання (на вибір) а)Як вишикувати загін з 40 бійців у 4 ряди так, щоб у кожному було по 11 бійців? в) Виконати дії. 300 - 70840-150410+ 270 240 + (400 - 340) 380-(60 - 50) 400 - (130 + 270) 200-(120 + 80) 560 - (370 - 310) 550-(60 + 70) г) Сума трьох чисел становить 990. Сума першого і другого числа дорівнює 450, а другого і третього — 740. Знайти кожне число. • Скласти і розв’язати рівняння. а) Невідоме число збільшили у 9 разів і дістали 81. Знайти невідоме число. б) Невідоме число збільшили на 150 і отримали 450. Знайти невідоме число. VI.Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII.Домашнє завдання Завдання 642, 643, с. 98. Підсумки уроку. Розв’язати двома способами. 450 - 280330-180 | |
| |
Переглядів: 1462 | |
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту |
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини |
Всього коментарів: 0 | |