Тема: Знаходження невідомого дільника. Розв’язання рівнянь і задач на дві і три дії Мета: пояснити спосіб знаходження невідомого дільника; вправ-ляти учнів у розв’язанні рівнянь та задач на дві і три дії. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання • Записати на дошці та прокоментувати вираз до задачі 403. • Пояснити розв’язання задачі 404. II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1. Робота з картками. Картка 1 Обчислити. 48 : 6■333 + 9 ■ 5 32 : 4■987 - 9■3 Розв’язати рівняння. х ■ 5 = 30х : 8 = 6 Картка 2 Обчислити. 72 : 8 ■ 5 + 2614: 7 + 8 ■ 9 63 : 7 ■ 3 - 27 35: 5 - 2 ■ 2 Розв’язати рівняння. х ■ 8 = 64х : 8 = 7 Картка 3 Обчислити. 54 : 6 ■ 6 + 1738: 8 + 9 ■ 3 - 4 ■ 6 45 : 5 ■ 9 - 43 42: 7 - 3 ■ 2 + 6 ■ 5 Розв’язати рівняння. х ■ 7 = 49х : 8 = 5 2. Колективна робота. • Обчислити «ланцюжок». + 2-6:3:2-9:6:3-9 (2НСь^Сн>0*Сн>0^0-^0-> •9:6-3 +1:5 • Заповнити таблицю. а2 3 4 5 6 7 8 9 а + а а ■ 2 • Завдання 405, с. 61. III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності 3. Математичний диктант а) Ділене 64, дільник 8. Знайти частку. б) Знайти частку чисел 36 і 6. в) Множники 4 і 7. Знайти добуток. г) Знайти добуток чисел 5 і 5. ґ) При множенні якого числа на 3 виходить 9? д) На яке число треба помножити 2, щоб отримати 8? IV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 406, с. 61. Ознайомившись зі змістом завдання, учні відповідають на поставлені запитання. Роблять висновок: щоб знайти невідомий дільник, треба ділене поділити на частку. • Завдання 407, с. 61. Коментоване виконання. Учні застосовують спосіб знаходження невідомого дільника. • Завдання 408, с. 61. Перший рядок учні виконують коментовано, другий — самостійно. Перевірку виконати, обмінявшись зошитами. • Завдання409, с. 61. Колективна робота над складанням рівняння. V. Розвиток математичних знань • Завдання 410, с. 61. Прочитавши умову задачі, учні складають план її розв’язання. Записують розв’язання за допомогою дій, а потім — за допомогою виразу. • Завдання 411, с. 61. Ознайомившись зі змістом задачі, учні аналізують її, якщо виникає потреба, складають стислий запис. Розв’язання записують діями, а потім складають вираз і обчислюють його. • Завдання412, с. 61, 62. Коментоване виконання першого завдання. Решта завдань виконується самостійно. Один учень працює на закритій частині дошки. • Завдання 413*, с. 62. Фронтальна робота. Додаткові завдання (на вибір) а) Порівняти значення виразів. 72 : 8 □ 8 ■ 92 ■ 4 □ 64 : 88 ■ 7 □ 8 ■ 5 + 7 36 : 4 □ 36 : 618 : 3 □ 12 : 2 48 : 8 □ 42 : 7 б) Для дитячого садка купили 8 машинок по 4 грн. кожна та 6 м’яких іграшок по 7 грн. кожна. Скільки грошей витратили на всю покупку? в) Серед чисел 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 знайти ті, при яких нерівність а ■ 9 > 64 буде правильною. г) Від крапки С до крапки А ведуть декілька шляхів. Який шлях найкоротший, а який найдовший — верхній, середній чи нижній? VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання Завдання 414, 415, с. 62. Підсумки уроку. Колективно розв’язати рівняння. 36 : х = 928 : х = 4. | |
| |
Переглядів: 1375 | |
Птахи |
Фантастичні образи |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Що можна навчитись самому |
Всього коментарів: 0 | |