Тема: Знаходження невідомого діленого та розв’язання рівнянь Мета: пояснити спосіб знаходження діленого, формувати вміння розв’язувати відповідні рівняння та задачі на кратне порівняння двох часток. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання • Один учень повідомляє складену ним задачу 365; інший — повідомляє її розв’язання. • Один учень повідомляє розв’язання задачі 366. II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1.Робота з картками. Картка 1 Обчислити. 8 ■ 3 + 148 : 2 ■ 848:8■ 7 40: 8■ 6 16 : □ = 2 □ : 8 = 4 У саду росло 35 кущів смородини і 7 кущів аґрусу. У скільки разів менше росло кущів аґрусу, ніж кущів смородини? Картка 2 Обчислити. 8 ■ 6 - 19 + 13 48: 8■ 6 - 6 64 : 8 ■ 9 - 44 32:8- 3 + 12 На шкільній ділянці посіяли 2 кг пшениці, а зібрали 18 кг. У скільки разів більше пшениці зібрали, ніж посіяли? Картка 3 Обчислити. 8 ■ 8 - 17 + 23 56: 8 ■ 7 + 14 72 : 8 : 3 ■ 8 24:8 ■ 6 : 2 У серпні було 24 сонячних дні, а в грудні лише 8. У скільки разів сонячних днів у грудні було менше, ніж у серпні? 2. Колективна робота. Обчислити «ланцюжки» і додати всі відповіді. 2-9 3-44-45-4 6-6 7-8 : 3 : 6: 8-2-4-7 +6+ 16 + 30 : 2 : 8 : 7 • З кожного прикладу на множення скласти два приклади на ділення. 8 ■ 6, 4 ■ 7, 5 ■ 4. III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Завдання 367, с. 56. Коментоване виконання. IV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 368, с. 56. Колективне виконання, під час якого учні з’ясовують: щоб знайти ділене, треба дільник помножити на частку. • Завдання 369, с.56. Колективне усне виконання із застосуванням правила знаходження невідомого діленого. • Завдання 370, с. 56. Ознайомившись зі змістом задачі, учні розбирають її розв’язання. З’ясовують, що правило знаходження невідомого діленого можна застосувати при розв’язанні даного рівняння. Самостійно складають і розв’язують подібну задачу. Перевірку учні здійснюють, обмінявшись зошитами. • Завдання 371, с. 57. Самостійне виконання по варіантах. Представник кожного варіанта працює на закритій частині дошки. Під час перевірки необхідно пояснити, як знаходили невідоме ділене. V. Розвиток математичних знань • Завдання 372, с. 57. Прочитавши умову задачі та ознайомившись із планом розв’язання, учні самостійно записують розв’язання за допомогою дій колективно складають вираз. • Завдання 373, с. 57. Ознайомившись зі змістом задачі, проаналізувавши її та склавши стислий запис, учні записують розв’язання задачі. БулоПродали Залишилося 8 кг 42 кг? кг ? у 9 р. б. • Завдання 347, с. 57. Самостійне виконання. Бажано провести взаємоперевірку. • Завдання 375, с. 57. Коментоване виконання. Набрати 3 л води у трьохлітровий бідон та перелити в п’ятилітровий; знову набрати води в трьохлітровий — вилити 2 л. В бідоні залишився 1 л води. Додаткові завдання (на вибір) а) Тетяна та Олена — сестри. Тетяна сказала, що в неї є два брати. Олена теж сказала, що в неї два брати. Скільки дітей у родині Тетяни та Олени? б) Як називаються ці фігури? Периметр якої фігури менше? в) При яких значеннях х запис 48 - х > 39 правильний? г) Обчислити. 97 - 6■827:3 + 26 35 : 5 + 7 ■ 8 - 8 ■ 25 ■ 9 + 25 6 ■ 7 - 21 8 ■ 8 - 4- 3 + 21 : 7 24 : (45 - 39)5 ■ (83 - 79) 12 + 22 + 32 - 42 - 24 ґ) Виконати дії з іменованими числами. 4 дм 2 см + 3 дм 8 см 3 дм 5 см + 8 см 6 дм 3 см - 2 дм 4 см 5 дм 6 см + 2 дм 8 дм 4 см - 6 см7 дм - 3 см VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання Завдання 376, 377, с. 57. Підсумки уроку. Пояснити розв’язання: х : 8 = 4. | |
| |
Переглядів: 1453 | |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
Ліплення з пластиліну звірят |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Незвичайний стадіон |
Всього коментарів: 0 | |