Тема: Задачі на зведення до одиниці (другий вид) Мета: вправляти учнів у вмінні розв’язувати задачі з пропорційними величинами та формувати навички швидких обчислень табличних випадків множення і ділення. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань • Кілька учнів повідомляють відповіді прикладів 331 та пояснюють порядок дій у прикладах другого стовпчика. • Один учень пояснює розв’язання задачі 332, другий записує розв’язання задачі на дошці за допомогою виразу. 1. Робота з картками. Картка 1 Обчислити. 8 ■ 2 + 14 8 ■ 4 - 20 Розв’язати рівняння. х ■ 7 = 42 Картка 2 Обчислити. 8 ■ 4 + 36 8 ■ 3 : 6 Розв’язати рівняння. 62 - х = 37 Картка 3 Обчислити. (8 ■ 5 + 16) : 7 8 ■ (2 ■ 9 : 6) Розв’язати рівняння. х ■ 6 = 24 2. Колективна робота. • Завдання 333, с. 52. • Вставити такі числа, щоб утворені рівності чи нерівності були правильними. 8 ■ 6 = 6 ■ □3 ■ 9 > □ ■ 9 8■ 4 < 4 ■ □ 3 ■ 8 < 3 ■ □7 ■ □ = 5 ■ □8■ □ = □ ■ 7 • Бліц-турнір (записати розв’язання задач у вигляді прикладів). а) Одне ягня важить 8 кг. Яка маса 5 таких ягнят? б) Маса чотирьох ягнят становить 32 кг. Яка маса 8 таких ягнят? в) 56 ялинок посадили у 7 рядів порівну. Скільки ялинок посадили в кожному ряду? 8 ■ 7 - 40 8 ■ 9 + 28 х - 43 = 29 8 ■ 8 + 8 ■ 2 - 8 ■ 6 56 : 7 ■ 6 + 32 - 44 7 ■ х = 56 8 ■ (49 - 47) : 4 (40 : 52 - 2) ■ 6 х - 28 = 48 III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Завдання 334, с. 52. Ознайомившись зі змістом задачі, учні розглядають схему і пояснюють, що знаходять першою та другою діями. Розв’язання записують самостійно. Під час перевірки вчитель пропонує скласти вираз до задачі. Звернути увагу учнів, що потрібні дужки. 54 : (30 : 5) = 9 (ящ.) • Завдання 336, с. 52. Прочитавши умову задачі та розглянувши її короткий запис, учні аналізують задачу. Пояснюють план розв’язання. Самостійно записують розв’язання. Для полегшення перевірки біля дошки працюють два учні: один учень розв’язує за допомогою дій, другий — за допомогою виразу. • Завдання 337, с. 52. Ознайомившись зі змістом завдання, учні пригадують порядок дій у виразах та самостійно їх виконують. Додаткові завдання (на вибір) а) Розв’язати приклади. 12 : 6 + 20 : 4 + 36 : 6 + 56 : 7 8 ■ 9 - 2 ■ 5 - 3 ■ 4 - 5 ■ 6 16 : 4 + 8 ■ 7 - 42 : 7 + 5 ■ 5 б) Замінити додавання множенням. 9 + 9 +9 +9 +973 + 73 +73 +73 33 + 3320 + 20 + 20 4 + 4 +4 +4 +4 +46 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 в) Вставити пропущені числа. 8 дм 5 см = □ см37 см = □ дм □ см 4 дм 2 см = □ см26 см = □ дм □ см 5 дм 9 см < □ см63 см > □ дм □ см г) Якщо один відрізок має 7 см, а другий — у 4 рази довший, то перший відрізок коротший від другого на: а)7 см; б) 28 см; в) 21 см. ґ) Переставити одне число в ряду 20, 17, 14, 5, 11, 8, 2 так, щоб усі числа були розташовані у певній закономірності. IV. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання. V.Домашнє завдання: Завдання 338, 339, с. 52, 53. Підсумки уроку. 8, ... , 24, ... , 40, ... , 55, ... , 72. | |
| |
Переглядів: 3792 | |
Запитання до природи. Чи розуміються тварини між собою? |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Правила поведінки за столом |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
Всього коментарів: 0 | |