Тема: Письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел. Розв’язання рівнянь Мета: повторити письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел. Ознайомити учнів із розв’язанням та складанням рівнянь на знаходження невідомого зменшуваного, закріпити вміння складати обернену задачу; повторити розв’язання задач на знаходження третього доданка. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань Два учні записують розв’язання задач 77, 78 і пояснюють; що в першій задачі від суми віднімали число, а в другій — число від суми, тобто в кожній задачі шукали те, що залишалось — остачу. 1. Робота з картками. Картка 1 Перевірити віднімання додаванням. Розв’язати рівняння. х + 26 = 86 30 + х = 50 Картка 2 Розв’язати з перевіркою. 93 - 2147 - 37 65 - 3358 - 25 Розв’язати рівняння. х + 17 = 82 28 + х = 74 Картка 3 1. Розв’язати з перевіркою. 98 - 28 56- 2393 - 47 67 - 19 27- 1572 - 34 Розв’язати рівняння. х + 28 = 82 34 + х = 71 х + 56 = 94 2. Колективна робота. • Кругові приклади. 37 - 15 68 - 27 46 - 31 82 - 42 17 + 1245 -15 41 - 24 57 -16 30 + 27 29 +16 • Які числа пропущені: 37 38..........44... 45 .......49 а717 27 37 а + 13 в26 38 50 62 в - 6 IV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Математичний диктант. Учні записують вирази та обчислюють їх значення. 1. 70 зменшити на 15 (70 - 15). 2. 45 збільшити на 10 (45 + 10). 3. Суму чисел 36 і 14 зменшити на 5 ((36 + 14) - 5). 4. Різницю чисел 66 і 46 збільшити на 9 ((66 - 46) + 9). 5. Число 19 збільшити на суму 30 і 30 (19 + (30 + 30)). 6. Число 45 зменшити на різницю 60 і 40 (45 - (60 - 40)). V. Сприймання та усвідомлення учнями нового нав- чального матеріалу 1. Завдання 79, с. 15. Учні розв’язують приклади і коментують розв’язання. 2. Завдання 80, 81, с. 15. Усне виконання. Учні пригадують, як називаються числа при додаванні і відніманні. 3. Завдання 82, с. 18. Колективне складання і розв’язання рівнянь. VI. Розвиток математичних знань 1. Завдання 84, с. 16. Самостійне виконання. 2. Завдання 83, с. 16. Складання і розв’язання задачі за малюнком. Потім учні складають обернену задачу, в якій треба визначити, скільки зібрали марок з метеликом. 3. Завдання 85, с. 16. Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз. Один учень записує умову і розв’язує задачу. Ол. — 2 кг. Ц. — 5 кгІ 45 кг М. — ? 1 1) 2 + 5 = 7 (кг) — олово і цинк. 2) 45 - 7 = 38 (кг) Вчитель пропонує записати розв’язання за допомогою виразу: 45 - (2 + 5) = 38 (кг) 45 - 2 - 5 = 38 (кг) 4. Завдання 86, с. 16 Усне виконання завдання. Додаткові завдання (на вибір) • Вставити пропущені числа. 4 дм = □ см 1 м = □ см 80 см = □ дм1 м = □ дм 1 дм = □ см 6 дм = □ см • Перевірити додавання відніманням. 46 + 1433 + 54 67 + 2918 + 73 25 + 3837 + 15 • Накреслити один відрізок довжиною 12 см, а другий — на 1 дм коротший. • До класної бібліотеки учні принесли 35 книжок, а журналів — на 12 менше. Скільки всього книжок і журналів принесли учні до класної бібліотеки? • Встанови закономірність і допиши в кожному рядку ще по три числа. 3, 6, 9............. 5, 8, 11......... 7, 14,21..... VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання: завдання 87, с. 16, скласти 2 рівняння. Підсумки уроку. Прокоментувати розв’язання прикладів. | |
| |
Переглядів: 1388 | |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Способи згинання паперу |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
Складові дороги. Основні відомості про організацію дорожнього руху |
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |