Урок 95 Тема. Загальне поняття про дієслово. Зв'язок дієслова з іменником в реченні Мета: повторити знання учнів про дієслово; формування вміння розпізнавати дієслово за істотними ознаками (питанням, значенням, роллю в реченні), вчити правильно вимовляти та писати дієслова на ться; розвивати зв'язне мовлення, виховувати працелюбність. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань Повторення знань про частини мови Яку частину мови називають іменником? Яку частину мови називають прикметником? З якою частиною мови найчастіше пов'язаний прикметник у реченні? Яким членом речення виступає іменник? Прикметник? Що ви пам'ятаєте з 2 класу про дієслово? (С. 3) Визначення частин мови Прочитайте слова. Якою частиною мови вони є? Червоний, червень, червоніти. Біліти, білизна, білий. Садок, посадити, садовий. Назвіть дієслова. Як ви визначили, що це дієслова? Оголошення теми й мети уроку Вивчення нового матеріалу Знайдіть головні члени речення. Якою частиною мови виражений підмет, присудок? Хлюпочуться качаточка поміж осокою. Підкресліть головні члени речення. Чим вони виражені? Висновок. Найчастіше в реченні дієслово буває присудком. З яким словом пов'язані ці дієслова в реченні? З якою частиною мови? Висновок. У реченні дієслово буває пов'язане з іменником. Розпізнавання дієслів у тексті (Впр. 139) Прочитати вірш. Які професії в ньому згадуються? Як автор ставиться до людей цих професій? Знайдіть у вірші дієслова. Доберіть спільнокореневі імен- ники до дієслів перших двох рядків. Тче — ткач, ткаля; будує — будівельник; сіє — сівач; вчить — вчитель; лікує — лікар; пече — пекар. Доберіть синоніми до слова леліє. Леліє — оберігає, піклується, доглядає. Фонетико-орфографічна хвилинка (за таблицею «Вимовляй. Пиши») Повторіть за мною дієслова. Зверніть увагу на вимову та на- писання (С. 59). Прочитайте прислів'я (Впр. 140), правильно вимовляючи дієслова на ться. Як ви їх розумієте? Спишіть, підкресліть дієслова. Розвиток зв'язного мовлення (Впр. 141) Вибіркове спілкування (Впр. 142) Читання тексту. Бесіда за змістом. Знайдіть дієслова, вжиті в переносному значенні. (Дихало небо, горить ячмінь, повилась річечка) Для чого вони використані? Виконання завдання. Підсумок уроку Фронтальне опитування Яку частину мови почали вивчати? З якою частиною мови зв'язані в реченні? Яким є членом речення? Творче завдання Прочитайте текст. Відновіть його. тепла весна. Весняне сонечко лагідно, ласкаво. На деревах бруньки. Скоро листочки. Ми так_______________________ весну. Чого не вистачає? Домашнє завдання Вправа143, С.61. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2372 | |
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку» |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Наш вернісаж |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Всього коментарів: 0 | |