Урок 5 Тема. Культура мовлення Мета: формувати в учнів уявлення про основні правила культури спілкування, культуру мовлення; розвивати навички мовного етикету; розвивати зв'язне мовлення, виховувати повагу до людей і до самих себе. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання (Впр. 24) Яку цікаву й корисну інформацію ви отримали з тексту вправи? Які ще цікаві квіти ви знаєте? Повторення вивченого про мовлення З якими видами мовлення ви ознайомилися на попередніх уроках? Яким має бути усне мовлення? Які вимоги існують до писемного мовлення? Вивчення нового матеріалу Повідомлення теми та мети уроку Сьогодні ми продовжимо розмову про мовлення. Ви багато разів чули слово культура. Що воно означає? Кого можна назвати культурною людиною? Що таке культура мовлення? Все це ми спробуємо з'ясувати на уроці. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (Впр. 25, С. 15) Читання тексту учнями самостійно. Аналіз прочитаного. Що таке культура мовлення? Чим називає автор слова? (Слова — це немовби одяг твоїх думок) Як ви розумієте цей вислів? Якими повинні бути думки? Що потрібно для того, щоб гарно говорити? Каліграфічна хвилинка Слова — це немовби одяг твоїх думок. Мова — це дзеркало душі людини. Як ви розумієте другий вислів? Визначте кількість звуків і букв у слові дзеркало. Робота за малюнками (Впр. 26) Що зображено на малюнках? Зробіть висновки про культуру поведінки дітей. Робота з текстом (Впр. 27) Прочитайте текст, знайдіть прислів'я. Як ви розумієте його зміст? Пригадайте інші прислів'я про значення знань у житті людини. Книга вчить, як на світі жить. Хто знання має, той і мур зламає. Потрібно учиться, завжди пригодиться. Вчитися ніколи не пізно. Не кажи — не вмію, а кажи — навчусь. Робота над діалогом (Впр. 29) Читання за особами. Чи можна назвати мовлення Петрика культурним? Чому Павлик був сумним? Як потрібно розказувати Петрику, щоб його мовлення було зрозумілим? (Правильно, виразно, точно) Ознайомлення з правилами спілкування (Впр. 31) Прочитайте і запам'ятайте подані правила спілкування. Як ви розумієте зміст прислів'я: «Як говорити дурниці, то краще помовчати»? Закріплення й узагальнення Робота з орфографічним словником (Впр. 28) Запишіть слова в алфавітному порядку, беручи до уваги другу й третю букви. Відшукайте ці слова в словнику, поставте правильно знак наголосу в кожному слові. Перевірка. Вправляння в правильній вимові цих слів Підсумок уроку Що ви розумієте під культурою мовлення, спілкування? (Культура мовлення — це правильність, точність, виразність мовлення.) Хто краще говорить? (Краще говорить і пише той, хто ба- гато читає, вміє уважно слухати.) Як потрібно поводитись під час розмови? Чого треба уникати? Чи кожен може оволодіти культурою мовлення? Чи використовуєте ви у мовленні «чарівні» слова? (Про це ми будемо говорити на наступному уроці.) Домашнє завдання Вправа 31 (усно), С. 17, вправа 32. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1784 | |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком |
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос... |
Свято, коли весело |
Будівельний конструктор |
Всього коментарів: 0 | |