💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

За добро – добром платять. Українська народна казка «Кривенька качечка»
Тема:  За добро – добром платять. Українська народна казка «Кривенька качечка».
Мета: Ознайомити учнів з українською народною казкою «Кривенька качечка»; вчити усвідомлювати основні ознаки  чарівної казки та познайомити з особливістю чарівної казки ; формувати вміння визначати і називати героя чарівної казки, складати його характеристику, висловлювати свою оцінку щодо вчинків персонажів; вчити аналізувати казку, роботи висновки про настрій героїв,  розвивати навички читання вголос і мовчки, уміння усного мовлення учнів, висловлювати і доводити свою думку, вислуховувати думку товариша; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до народних казок,  почуття доброти, співчуття, поваги до людей похилого віку.
Обладнання: Ілюстрації до казки, картки із завданнями для роботи в групах і в парах, кольорові листкипідручник «Літературне читання 3 клас» автор О. Я. Савченко, мультимедійна підтримка.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організація класу
Пролунав дзвінок
Починається урок
Працюватимем старанно
Щоб почути у кінці
Що у нашім 3 класі
Діти – просто молодці!
ІІ. Мовленнєва розминка
1.    Гра «Хто як говорить?»
-    Як корова мукає
-    Як співа комарик
-    Як гарчить пес
-    Як шипить гусак
2.    Вправи на розвиток дихання
Закрийте очі і уявіть, що ви біля річки, повітря чисте, глибоко вдихніть його і повільно видихніть.
ІІІ.  Актуалізація опорних знань
1.    Проблемна ситуація
Діти, одного разу я стала свідком такої розмови двох хлопчиків. Один казав, що бабуся його дуже любить, дарує подарунки, допомагає у всьому. Він також дарує їй поробки, зроблені своїми руками, цілує при зустрічі, але коли вона просить їй допомогти, то йому просто ніколи. Бо ж уроки, футбол, баскетбол. Але ж, хіба я не роблю їй добра?
У вас на партах лежить сонечко добра, допоможіть хлопчику, з’єднайте з тими дієсловами, які «оживлять» його.
 

Які слова оживили добро?
Отож сьогодні на уроці ми спробуємо розібратися в правильності поведінки хлопчика, тому що тема сьогоднішнього уроку «За добро – добром платять». А допоможе нам в цьому казка.
Ви любите казки? А що незвичайного в казці? А на які групи, діляться казки за написанням?
ІУ. Оголошення теми і мети уроку.
Сьогодні ми познайомимося з казкою «Кривенька качечка». 
Навчимося: 
-    Помічати в творі добрі і погані вчинки героїв;
-    Вдосконалювати читацькі навички;
-    Виконувати певні ролі;
-    Працювати в групі;
-    Працювати в парі.
У. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1. Словникова робота слайд 1
А щоб вам було зрозуміло мандрувати казкою, давайте познайомимося із словами, які допоможуть зрозуміти зміст казки
Галочка – пестливезвертання до дівчинки.
Іва – діва – звертання до дівчинки.
Починочок– пряжа, намотана на веретено.
Кужілочка– частина прядки у виглядікілка, наякійнамотують пряжу.
Веретенце – ручнезнаряддя для прядіння у виглядітонкоїпаличкиіззагостренимикінцями.
Жалувати – жаліти, шанувати.
Полинули – полетіли
2.Робота з підручником.
  -  «Дощик»
  -  «Злива»
 -  «Сонце»
Відкрийте підручники на с. 50 і починаємо читати казку: коли іде дощик – напівголосно, пуститься злива – голосно, а засвітить сонечко – читаємо тільки очима.
3.Перевірка первинного сприймання тексту.
  А) гра «мікрофон»
Ну що, готові бути експертами і дати інтерв’ю по казці?
-    Чому сумували дід і баба?
-    Де знайшли вони гніздечко?
-    Хто був у гніздечку?
-    Як їм віддячила качка, що вони взяли її додому?
-    Чому качечка залишила діда і бабу?
УІ.Фізхвилинка.
Танець каченят.
УІІ.Робота над закріпленням казки.
1.    Робота в групах
А зараз об’єднаємося у групи за кольорами листочків..
1 група   помаранчеві
Відновити текст
Дідкажебабі: Ходімо,бабо, в ліс по гриби. Стали їїбрати, коли дивляться, аж у неїніжкапереломлена. Були собідід та баба.. та не було у них дітей. Бере баба грибки, коли дивиться у кущикугніздечко, а в гніздечкусидитькачечка. Вони взяли їїтихесенько і принесли додому.
2 група    жовті
Закреслити словосполучення, яких немає в тексті
Ніжка переломлена, хліба спечено, зерно зібране, кашка зварена, починочокстоїть, дівчина з коромислом, зробивкужілочку, плив на човні, злийзмій.
3 група    коричневі
Підкреслити те, що в казцісхвалюється.
Скромність, хитрість, дотепність,працелюбність, безпечність, доброта, справедливість, уважність, нав’язливість, образливість, безтактовність, самовпевненість, підглядання.
2.    Презентація в групах.
3.    Робота з прислів’ями. Визначення головної думки. 
Робота в парах.
Руки малі,                ніхто не хвалить
Добре роби -            до роботи вдалі
Швидкої роботи            добром платять
За добро                добре і буде
З’єднайте і утворіть прислів’я і визначіть головну думку казки.
УІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
1Читання пісні в особах. Хлопці – пташенята, дівчата – дівчина.
2.    Складання малюнкового плану.
3.    Гра «Незакінчені речення».
.
ІХ. Підсумок уроку.
-    Що на уроці вам сподобалось?
-    А як би ви вчинили на місці бабусі і дідуся?
-    Що було б якби старенькі не спалили гніздечко?
-    Які ознаки чарівності є у казці?
Х. Домашнє завдання.
1.    Читати казку в особах.
2.    Скласти план та переказувати казку.
3.    Читати казку та намалювати малюнок.
Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.02.2017)
Переглядів: 1785 | Рейтинг: 0.0/0
Підсумковий урок за І семестр
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика».
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки
Свято Букваря!
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]