За добро – добром платять. Українська народна казка «Кривенька качечка»
Тема: За добро – добром платять. Українська народна казка «Кривенька качечка». Мета: Ознайомити учнів з українською народною казкою «Кривенька качечка»; вчити усвідомлювати основні ознаки чарівної казки та познайомити з особливістю чарівної казки ; формувати вміння визначати і називати героя чарівної казки, складати його характеристику, висловлювати свою оцінку щодо вчинків персонажів; вчити аналізувати казку, роботи висновки про настрій героїв, розвивати навички читання вголос і мовчки, уміння усного мовлення учнів, висловлювати і доводити свою думку, вислуховувати думку товариша; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до народних казок, почуття доброти, співчуття, поваги до людей похилого віку. Обладнання: Ілюстрації до казки, картки із завданнями для роботи в групах і в парах, кольорові листкипідручник «Літературне читання 3 клас» автор О. Я. Савченко, мультимедійна підтримка. Тип уроку: Урок засвоєння нових знань. Хід уроку І. Організація класу Пролунав дзвінок Починається урок Працюватимем старанно Щоб почути у кінці Що у нашім 3 класі Діти – просто молодці! ІІ. Мовленнєва розминка 1. Гра «Хто як говорить?» - Як корова мукає - Як співа комарик - Як гарчить пес - Як шипить гусак 2. Вправи на розвиток дихання Закрийте очі і уявіть, що ви біля річки, повітря чисте, глибоко вдихніть його і повільно видихніть. ІІІ. Актуалізація опорних знань 1. Проблемна ситуація Діти, одного разу я стала свідком такої розмови двох хлопчиків. Один казав, що бабуся його дуже любить, дарує подарунки, допомагає у всьому. Він також дарує їй поробки, зроблені своїми руками, цілує при зустрічі, але коли вона просить їй допомогти, то йому просто ніколи. Бо ж уроки, футбол, баскетбол. Але ж, хіба я не роблю їй добра? У вас на партах лежить сонечко добра, допоможіть хлопчику, з’єднайте з тими дієсловами, які «оживлять» його. Які слова оживили добро? Отож сьогодні на уроці ми спробуємо розібратися в правильності поведінки хлопчика, тому що тема сьогоднішнього уроку «За добро – добром платять». А допоможе нам в цьому казка. Ви любите казки? А що незвичайного в казці? А на які групи, діляться казки за написанням? ІУ. Оголошення теми і мети уроку. Сьогодні ми познайомимося з казкою «Кривенька качечка». Навчимося: - Помічати в творі добрі і погані вчинки героїв; - Вдосконалювати читацькі навички; - Виконувати певні ролі; - Працювати в групі; - Працювати в парі. У. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу. 1. Словникова робота слайд 1 А щоб вам було зрозуміло мандрувати казкою, давайте познайомимося із словами, які допоможуть зрозуміти зміст казки Галочка – пестливезвертання до дівчинки. Іва – діва – звертання до дівчинки. Починочок– пряжа, намотана на веретено. Кужілочка– частина прядки у виглядікілка, наякійнамотують пряжу. Веретенце – ручнезнаряддя для прядіння у виглядітонкоїпаличкиіззагостренимикінцями. Жалувати – жаліти, шанувати. Полинули – полетіли 2.Робота з підручником. - «Дощик» - «Злива» - «Сонце» Відкрийте підручники на с. 50 і починаємо читати казку: коли іде дощик – напівголосно, пуститься злива – голосно, а засвітить сонечко – читаємо тільки очима. 3.Перевірка первинного сприймання тексту. А) гра «мікрофон» Ну що, готові бути експертами і дати інтерв’ю по казці? - Чому сумували дід і баба? - Де знайшли вони гніздечко? - Хто був у гніздечку? - Як їм віддячила качка, що вони взяли її додому? - Чому качечка залишила діда і бабу? УІ.Фізхвилинка. Танець каченят. УІІ.Робота над закріпленням казки. 1. Робота в групах А зараз об’єднаємося у групи за кольорами листочків.. 1 група помаранчеві Відновити текст Дідкажебабі: Ходімо,бабо, в ліс по гриби. Стали їїбрати, коли дивляться, аж у неїніжкапереломлена. Були собідід та баба.. та не було у них дітей. Бере баба грибки, коли дивиться у кущикугніздечко, а в гніздечкусидитькачечка. Вони взяли їїтихесенько і принесли додому. 2 група жовті Закреслити словосполучення, яких немає в тексті Ніжка переломлена, хліба спечено, зерно зібране, кашка зварена, починочокстоїть, дівчина з коромислом, зробивкужілочку, плив на човні, злийзмій. 3 група коричневі Підкреслити те, що в казцісхвалюється. Скромність, хитрість, дотепність,працелюбність, безпечність, доброта, справедливість, уважність, нав’язливість, образливість, безтактовність, самовпевненість, підглядання. 2. Презентація в групах. 3. Робота з прислів’ями. Визначення головної думки. Робота в парах. Руки малі, ніхто не хвалить Добре роби - до роботи вдалі Швидкої роботи добром платять За добро добре і буде З’єднайте і утворіть прислів’я і визначіть головну думку казки. УІІІ. Узагальнення і систематизація знань. 1Читання пісні в особах. Хлопці – пташенята, дівчата – дівчина. 2. Складання малюнкового плану. 3. Гра «Незакінчені речення». . ІХ. Підсумок уроку. - Що на уроці вам сподобалось? - А як би ви вчинили на місці бабусі і дідуся? - Що було б якби старенькі не спалили гніздечко? - Які ознаки чарівності є у казці? Х. Домашнє завдання. 1. Читати казку в особах. 2. Скласти план та переказувати казку. 3. Читати казку та намалювати малюнок. | |
| |
Переглядів: 1785 | |
Підсумковий урок за І семестр |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Свято Букваря! |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Всього коментарів: 0 | |