Підсумковий урок за темою «Казки українських письменників
Тема уроку. Підсумковий урок за темою «Казки українських письменників».
Мета уроку. Узагальнити знання учнів з вивченої теми: згадати прізвища, імена письменників та назви казок, які найбільше вразили, полюбилися; вчити обґрунтовувати свій вибір; розвивати смислову, образну пам'ять, вміння узагальнювати; виховувати інтерес до читання творів українських письменників. Обладнання. Мультимедійна презентація, підручник «Літературне читання» В.О. Науменко. Підготувала. Вчитель початкових класів Бобрик Н.В. Хід уроку І. Організація класу Шкільний мелодійний дзвінок Покликав усіх на урок. То ж не будемо гаяти часу, І полинемо разом із класом У чарівну країну читання ІІ. Мотивація навчальної діяльності 1. А працювати на уроці ми будемо під девізом: Не просто слухати, а чути, Не просто дивитися, а бачити. Не прости відповідати, а міркувати, Дружно й швидко працювати 2 Хвилинка очікування - Діти, над чим ми працюватимемо на уроці? Що очікується від уроку? Урок наш має бути… (учні продовжують речення) - цікавим - творчим - продуктивним Ми будемо… - уважні - активні - творчі - дисципліновані ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку А сьогодні на уроці ми : Узагальнимо і систематизуємо знання з розділу «Казки українських письменників» Проаналізуємо вчинки дійових осіб, дамо їм свою оцінку Прислухаючись до думки іншого, попрацюємо в групах та парах Напишемо самостійну роботу. ІV. Узагальнення та систематизація знань. Але не забуваємо, що Хто багато читає, Той багато знає. Хто швидко читає, Той багато зробити встигає. 1. Вправи на вдосконалення техніки читання. Розчитування (презентація) 2. Фізхвилинка для очей. 3. Фронтальна бесіда - Що таке казка? (Казка вигадка, та в ній, щось навчальне розумій) - Хто є творцем казок? (Творцем казок є народ, тоді ці казки народні. Якщо казку склав автор, тоді – літературна.) - - Що вчать нас казки? 4. Вправа «Назви автора». Ми закінчили вивчати розділ «Казки українських письменників» і познайомились з творчістю відомих українських письменників. А яких саме ми зараз і згадаємо. Підготовлені учні будуть читати вам уривки з біографій цих письменників, а ви будете називати хто це. Ця письменниця народилася в родині Олени Петрівни та Петра Антоновича Косачів. Її поезія перекладена багатьма мовами. У дев’ять років почала писати вірші, а в тринадцять – друкуватися. Крім віршів поетеса писала і віршовані казки. ( Леся Українка) Народилась в сім’ї сільського фельдшера і вчительки на Житомирщині. Писати твори почала з юності. Працювала на посаді завідуючої редакцією літератури у видавництві «Веселка». Нагороджена премією Лесі Українки. (Лариса Письменна) Усе своє життя присвятив педагогіці. Навчав дітей мислити, відчувати, творчо сприймати навколишній світ. Створив Школу під Голубим Небом. Уроки проводив біля річки, у полі, у лісі. (Василь Сухомлинський) Особливе місце у творчості цього письменника займають твори для дітей. Написав близько п’ятдесяти казок, двадцять з яких увійшли до збірки «Коли ще звірі говорили». Більшість казок збірки за основу мають народні казки. (Іван Франко) Написала понад п’ятдесят книжок. Почала складати казки, коли влаштувалася у 16 років працювати до дитячого будинку. Збірка «Лісові казки» стала однією з найулюбленіших. (Оксана Іваненко) 5. Робота в парах «Знайди пару»( час виконання – 1 хвилина) «Казка про Оха – чудодія» Оксана Іваненко «Лисичка і Журавель» Лариса Письменна «Дід Осінник» Леся Українка «Синичка» Василь Сухомлинський «Як зажурився веселий казкар» Іван Франко 6.Гра «Мікрофон» ( запитання змагання між рядами) - Герої якої казки так і не змогли потоваришувати? - З героєм якої казки ви б не хотіли зустрітися? Чому? - Коли росте борода діда Осінника? - В яких казках ми зустріли Зиму? 7. Гра «Передай далі» Визначте, із яких казок наведені рядки. «Казкар любив дітей, бо це для них. А не для кого іншого, він писав свої веселі казки.». _______________________________________ «Відтанула бурулька. І почула дівчина радісну пташину пісню.» _______________________________________ « Ах , як сумно, коли всі відлітають, коли йде сніг і виє хуртовина!» _______________________________________ « Всіх приймає пан ласкавий, Тільки треба мовить: Ох!» _______________________________________ «Приходь, Журавлику! Приходь, любчику!» ___________________________________________________ 8. Робота в парах ( самостійно) Гра «Героя впізнавай, казку називай» « А зиму все ж таки ти прогнала, і про весну ти перша заспівала.» ___________________________________ «Прийшла моя година Відлітають до теплого краю журавлі.»________________________________ «Чи волієш нам служить? Чи волієш, може, нині Головою наложить?»_____________________________ «Вибач, любонько, чим хата багата, тим і рада, а більше на цей раз нічого немає.»__________________________ V. Підсумок уроку. - Чого вчать нас літературні казки? - Які почуття у вас викликав цей розділ? Ми завжди повинні задумуватися над своєю поведінкою: бути добрими, щирими, терпеливими і розумними , старатися розуміти інших. Ми повинні пам’ятати, що на добро треба відповідати добром, а зло вміти прощати, щоб світ не став злим. Пам’ятайте що зло – тимчасове, а вічне добро. | |
| |
Переглядів: 2651 | |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |