Тема. Українська народна казка. «Кобиляча голова» Мета. Продовжити знайомство учнів з кращими зразками усної народної творчості, вчити дітей визначати головну думку твору. Розвивати зв’язне мовлення. Виховувати бажання служити людям. Методично-дидактичне забезпечення уроку. Зображення мімічних хлопчиків, ілюстрації до вивчених казок, таблиця Динги. ХІД УРОКУ І. Організація класу до уроку. Дзвоник вже сигнал нам дав: Працювати час настав То ж і ви часу не гайте Працювати починайте. ІІ. Вправи на вдосконалення читацьких інтересів. 1. Розчитування (таблиця Динги) 2. Вправа на дихання (різко вдихнути і повільно видихнути) 3. Гра «Круг, кружочок, повернись ціле коло утворись». голо ка чоло ка жін вік соба чка доч ва 4. Гра «Від кого надійшла ця телеграма» - «Давайте ж мені 12 бочок смоли і 12 бочок конопель» («Кирило Кожум’яка»). - «Благайте ви його через старих людей. Чи не схоче він із змієм побитися, чи не визволить мене, бідну, з неволі (Князівна з казки «Кирило Кожум’яка». - «Зробіть мені, діду, куділочку й веретенце, я піду від вас» («Кривенька качечка») ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань. На сьогоднішньому уроці ми познайомимось ще з однією казкою, навчимося виразно читати її, виділяти позитивних і негативних героїв, виконувати інсценізації. ІV. Підготовка до сприймання твору. 1. Загадка. Була у діда доня, Мов сонечко в долонях! Розумна трудівниця, Велика жартівниця! Та баба незлюбила – Завести в ліс веліла… Багатства їй дала Чия там голова? (Кобиляча голова) 2. Словникова робота. Читання пірамідок слів. дзяв хата прясти дівка нарубано діждались собачка кобиляча пересади приходить 3. Вправа «Інформаційна пилка» (поділ на частини тексту і класу) 4. Переказування казки 5. Тестування 1. Дід і баба… а) були самотні; б) мали кожен свою доньку. 2. Дідова дочка … а) все пряде; б) цілий день спить. 3. Баба сказала дідові… а) щоб він видав свою дочку заміж; б) щоб він подів кудись свою дочку, щоб дурно хліба не їла. 4. У лісовій хатці жила… а) кобиляча голова; б) Баба-Яга. 5. Як поводилась дідова дочка у хатці? а) лягла спати; б) робила те, що її просила Кобиляча голова. 6. Якою була поведінка бабиної дочки у хатці? а) не хотіла слухати кобилячої голови; б) все помила і поприбирала. 6. Вправа на розвиток техніки читання. а) гра «Доповни речення» - Дідова дочка пряде, а … - Веде та й веде, … - Прив’язав колодочку… - Сидить вона собі … - От як приїхали, … - А там – самий ліс… - Коли приходить він … 7. Характеристика дійових осіб. - Якими зображені в казці дідова і бабина дочки? Дідова дочка Бабина дочка працьовита лінива добра брехлива небагатослівна заздрісна зла груба - Якими зображені баба і дід? Баба Дід жадібна безвольний зла безхарактерний заздрісна слабодухий жорстока - Чи можна цю казку назвати чарівною? (Так, бо голова говорить). V. Підсумок уроку. - Що в цій казці схвалюється, а що засуджується? - Прочитай прислів’я робиш не кайся сподівайся добро зло Робиш зла й Українські народні пісні | |
| |
Переглядів: 3791 | |
Наш вернісаж |
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових... |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур |
Всього коментарів: 0 | |