Справжній друг. Складання казки за серією малюнків

Урок 10

Тема: Справжній друг. Складання казки за серією малюнків

Мета: вчити учнів складати казку за серією малюнків, будувати речення і текст; розвивати усне і писемне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати охайність при письмі; любов до природи, дбайливе ставлення до тварин, бажання їм допомагати.

Обладнання: таблиця №7 (Будна Н.О., Головко З.Л., Рябова С.І. Українська мова в таблицях. Розвиток зв’язного мовлення. 2 клас – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006.), ілюстрації із зображеннями їжачка, зайчика.

Хід Уроку

1. Організація класу

2. Психологічний настрій учнів на урок

3. Актуалізація опорних знань

3.1. "Мозковий штурм”

- Що таке текст?

- Як у тексті розміщені речення?

- З чого складається текст?

- Які вимоги до усного мовлення? (виразне, зрозуміле).

- Яким має бути писемне мовлення? (каліграфічним,розбірливим, охайним, без помилок).

4. Оголошення теми та очікуваних результатів

 – Будьте уважні, спостережливі – і успіх вам гарантований.

4.1. Робота над мовним матеріалом

4.1.1. – Хто ж головні герої сьогоднішнього уроку?

• Що то за звірок маленький,

Що влітку сіренький,

Зимою біленький?

По лісу стриб-стриб. /Заєць/

• Довгі вуха, куций хвіст –

моркву і капусту їсть.

В сніжну зиму залюбки

Обгризає яблуньки. /Заєць/

• Некравець, а все життя з голками ходить? /Їжак/

• Котиться клубочок, зовсім без ниточок.

Замість ниточок – 300 голочок. /Їжак/

4.1.2. – Поділітьслово заєць на склади.

– Назвіть звуки в ненаголошеному складі.

– Запам’ятайте написання цього слова.

– Яке слово-відгадку не можна поділити для переносу? (Їжак)

4.2. Складання тематичних "павутинок”. Заєць. Їжак. (Фронтальна робота).

4.3. Для вас, "чомучки”

Чи знаєте ви, що...

Їжак – корисна тварина. Він знищує велику кількість шкідливих комах, гризунів, чим приносить користь сільському господарству. Ці лісові мешканці поширені на всій території України.

З книги рекордів України.

Заєць – найшвидша тварина суші.

4.4. Робота за таблицею.

 –Уважнорозгляньте серію малюнків.

– Хто головні герої казки?

– Куди йшли друзі?

– Яка перешкода була на їх шляху?

– Що трапилось із зайчиком?

– Хто витяг з трясовини вуханя?

– Як зайчик подякував за порятунок?

4.5. Складання казки. (Замалюнками та опорними словами і словосполученнями складіть казку)

4.6. Словник

Зачин: зайчик, їжачок, болото.

Основна частина: палиця, уважно перевіряв, перестрибував з купини на купину, провалився, невдаха, витяг з трясовини.

Кінцівка: потупив очі, подякував за порятунок.

4.7.Добір до казки заголовка

Заєць-невдаха

Паличка-виручалочка

Справжній друг

5. Самостійна робота учнів

5.1. Зачитування дитячих творів

6. Підсумок

6.1. – Уявіть, що ви розмовляєте по телефону з молодшим братиком. Розкажіть йому, що сподобалось вам у поведінці їжачка.

6.2. Усміхнись

 На уроці вчителька запитала:

- Якого кольору їжачок?

- Колючого, - тихо відповіла Оксанка.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 6383 | Рейтинг: 2.0/1
Охорона тварин. Турбота людей про тварин
Вирізування з паперу серветок, сніжинок
Л. Костенко «Ліс на світанку», «Березовий листочок», «Берізка по коліна у вод...
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл...
Створення макета предмета для казкового персонажа
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]