💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Турбота зігріває в холодну пору. Побудова тексту за даним початком

Урок 9

Тема: Турбота зігріває в холодну пору. Побудова тексту за даним початком

Мета: вчити учнів будувати текст-міркування і текст–розповідь за даним початком, розвивати вміння слухати і поповнювати словникову скарбничку новими словами; виховувати чуйність, дбайливе ставлення до птахів,вправляти дітей у добрих справах: навчити виготовляти годівничку.

Обладнання: опорні схеми: метод «ПРЕС», будова тексту–міркування; малюнки птахів, зразокгодівнички.

Хід Уроку

1. Організація класу до уроку

2. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і завдань уроку

- Діти, до нас залетіли пташки. (Вчитель показує ілюстрації горобчика, синички, посмітюшки, дятла.)

2.1. Аудіювання.

- Послухайте вірш Марійки Підгірянки «Пташки зимою». Зверніть увагу, про яких із пташок, що до нас завітали, йдеться в ньому і з яким проханням пернаті звертаються до людей.

Пташки зимою

Горобчик:

Цір, цір, цір!

Вийди, Івасю, надвір!

Синичка:

Час, час, час!

Вийди, Марусю, до нас!

Посмітюшка:

Цинь, цинь, цинь!

Хлопчику, зернятко кинь!

Жовтурка:

Ціть, ціть,ціть!

Дайте рятунок, спішіть!

Всі пташки:

Цір, цір, ціть, ціть,

Діти любенькі, спішіть,

Цинь, цинь, час, час,

Подбайте дрібку за нас!

Киньте зерна, киньте кашки,

Бо ми дуже бідні пташки.

Ціле літо працювали,

Сади з черви обчищали,

Ще й співали вам на втіху,

Порятуйте в пору лиху!

2.2. Перевірка сприймання

Про яких пташок говориться у вірші?

а)ластівку, зозулю, стрижа;

б)горобчика, синичку, посмітюшку, жовтурку;

в)шпака, соловейка, лелеку.

- З яким проханням звертаються пташки до дітей?

а)зігріти;

б)кинути їм зерна, кашки;

в)забрати їх додому.

- Що робили пташки влітку?

а) працювали, сади з черви обчищали;

б) відлітали в теплі краї;

в) будували гнізда.

2.2. Актуалізація знань учнів

- Чи можна вірш назвати текстом?

а) Метод«ПРЕС»

Я вважаю…

Тому що…

Наприклад,…

Отже,…

б) Фронтальна бесіда.

- Які бувають тексти?

- З яких частин складається текст?

-Тема сьогоднішнього уроку: «Турбота зігріває в холодну пору». Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати текст за даним початком..

- Продовжіть речення: «Якщо відповідаємо на запитання що відбулося?, це текст...

«Якщо відповідаємо на запитання чому?, це текст- …

3. Робота над новим матеріалом

3.1. Складання тексту-міркування за схемою

- Пригадайте будову тексту – міркування. (Твердження, доказ, висновок).

- За даним початком ісхемою побудуйте текст.

Твердження. Для багатьох птахів зима – ворог.

Доказ. Взимку птахам холодно і голодно. Дуже глибоко під снігом схована їжа. Важко пернатим знайти поживу.

Висновок.Отже, пташкам потрібно допомагати.

- Записати твердження і висновок.

Фізкультхвилинка

Три горобчики літали,

Хутко крильцями махали,

З вами ми швиденько встанем -

Теж горобчиками станем.

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Нумо ручками махать!

Помахали, помахали –

І бадьорішими стали.

Робим вправи залюбки.

Будем сильні, діточки!

(М. Пономаренко)

3.2. Складання тексту – розповіді: «Турбота зігріває в холодну пору»

а) Читання початку тексту. Розгляд малюнка.

Настала зима.Випало багато снігу. Важко птахам знайти їжу.

-Про що має йти мова в основній частині, щоб розкрити тему твору?

- Якою може бути кінцівка?

- Продовжити текст вам допоможе малюнок.

б) Складання текстів усно (2-3 учні)

в) Запис тексту у зошит.

Другокласники вирішили допомогти пернатим.

Вони зробили годівничку і повісили на дерево. Насипали птахам різних зернят. До годівничкиприлетіли пташки.

   Діти дуже зраділи.

г) Перевірка написаного

3.3. Гра «Впіймай пташку»

- Які пташки могли прилітати до годівниці: зимуючі чи перелітні?

- Я називатиму птахів, якщо птах зимуючий, плескаєте в долоні.

Синичка, зозуля, сойка, соловейко, дятел, ворона, горобець, стриж, лелека, ластівка, снігур…

3.4. Поетична хвилинка. (Учень вивчив вірш заздалегідь)

Крихта хліба

З лісосмуг, де свищуть сніговиці,

Де не стало корму і тепла,

Перебрались лагідні синиці

У садки до нашого села.

В завірюху, ожеледь, морози

Стукають синиці у вікно,

З горобцями ділять на дорозі

Крихту хліба мерзлу і зерно.

Пригощав пташок я з годівниці

І почав нарешті відчувать,

Що для когось крихта – це дрібниця,

А для пташки – жить чи замерзать.

 ( Анатолій Качан)

 4. Підсумок уроку

4.1.Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- Хто з вас змайстрував для птахів годівничку і хоче поділитися досвідом з однокласниками, як він це робив?

4.2. Практична робота«Виготовлення годівнички»

-Можливо, й мої вміння стануть вам у пригоді. Беремо5-літрову пластикову посудину з-під води, вирізаємо в ній віконечко, насипаємо насіння, годівничка готова. Повісимо її за вікно і спостерігатимемо, хто до неї прилетить.

4.3. Читання вірша учнем.

Ти добро лиш твори повсюди.

Хай добро твої повнять груди.

Типосій і доглянь пшеницю.

Ти викопай і почисть криницю.

Волю дай, нагодуй пташину.

Приласкай і навчи дитину.

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити.

( Л. Іванків)

- Яка головна думка вірша?

4.4. Слово вчителя

-  Людина приходить у цей світ, щоб творити добро: допомагати ближнім, дбати про братів наших менших, жити у згоді зі своєю совістю, робити цей світ добрішим, кращим.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 6253 | Рейтинг: 0.0/0
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н...
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто...
Це цікаво знати
Охорона тварин
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]