Урок 9 Тема: Турбота зігріває в холодну пору. Побудова тексту за даним початкомМета: вчити учнів будувати текст-міркування і текст–розповідь за даним початком, розвивати вміння слухати і поповнювати словникову скарбничку новими словами; виховувати чуйність, дбайливе ставлення до птахів,вправляти дітей у добрих справах: навчити виготовляти годівничку. Обладнання: опорні схеми: метод «ПРЕС», будова тексту–міркування; малюнки птахів, зразокгодівнички. Хід Уроку 1. Організація класу до уроку 2. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і завдань уроку - Діти, до нас залетіли пташки. (Вчитель показує ілюстрації горобчика, синички, посмітюшки, дятла.) 2.1. Аудіювання. - Послухайте вірш Марійки Підгірянки «Пташки зимою». Зверніть увагу, про яких із пташок, що до нас завітали, йдеться в ньому і з яким проханням пернаті звертаються до людей. Пташки зимою Горобчик: Цір, цір, цір! Вийди, Івасю, надвір! Синичка: Час, час, час! Вийди, Марусю, до нас! Посмітюшка: Цинь, цинь, цинь! Хлопчику, зернятко кинь! Жовтурка: Ціть, ціть,ціть! Дайте рятунок, спішіть! Всі пташки: Цір, цір, ціть, ціть, Діти любенькі, спішіть, Цинь, цинь, час, час, Подбайте дрібку за нас! Киньте зерна, киньте кашки, Бо ми дуже бідні пташки. Ціле літо працювали, Сади з черви обчищали, Ще й співали вам на втіху, Порятуйте в пору лиху! 2.2. Перевірка сприймання Про яких пташок говориться у вірші? а)ластівку, зозулю, стрижа; б)горобчика, синичку, посмітюшку, жовтурку; в)шпака, соловейка, лелеку. - З яким проханням звертаються пташки до дітей? а)зігріти; б)кинути їм зерна, кашки; в)забрати їх додому. - Що робили пташки влітку? а) працювали, сади з черви обчищали; б) відлітали в теплі краї; в) будували гнізда. 2.2. Актуалізація знань учнів - Чи можна вірш назвати текстом? а) Метод«ПРЕС» Я вважаю… Тому що… Наприклад,… Отже,… б) Фронтальна бесіда. - Які бувають тексти? - З яких частин складається текст? -Тема сьогоднішнього уроку: «Турбота зігріває в холодну пору». Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати текст за даним початком.. - Продовжіть речення: «Якщо відповідаємо на запитання що відбулося?, це текст... «Якщо відповідаємо на запитання чому?, це текст- … 3. Робота над новим матеріалом 3.1. Складання тексту-міркування за схемою - Пригадайте будову тексту – міркування. (Твердження, доказ, висновок). - За даним початком ісхемою побудуйте текст. Твердження. Для багатьох птахів зима – ворог. Доказ. Взимку птахам холодно і голодно. Дуже глибоко під снігом схована їжа. Важко пернатим знайти поживу. Висновок.Отже, пташкам потрібно допомагати. - Записати твердження і висновок. Фізкультхвилинка Три горобчики літали, Хутко крильцями махали, З вами ми швиденько встанем - Теж горобчиками станем. Раз, два, три, чотири, п’ять, Нумо ручками махать! Помахали, помахали – І бадьорішими стали. Робим вправи залюбки. Будем сильні, діточки! (М. Пономаренко) 3.2. Складання тексту – розповіді: «Турбота зігріває в холодну пору» а) Читання початку тексту. Розгляд малюнка. Настала зима.Випало багато снігу. Важко птахам знайти їжу. -Про що має йти мова в основній частині, щоб розкрити тему твору? - Якою може бути кінцівка? - Продовжити текст вам допоможе малюнок. б) Складання текстів усно (2-3 учні) в) Запис тексту у зошит. Другокласники вирішили допомогти пернатим. Вони зробили годівничку і повісили на дерево. Насипали птахам різних зернят. До годівничкиприлетіли пташки. Діти дуже зраділи. г) Перевірка написаного 3.3. Гра «Впіймай пташку» - Які пташки могли прилітати до годівниці: зимуючі чи перелітні? - Я називатиму птахів, якщо птах зимуючий, плескаєте в долоні. Синичка, зозуля, сойка, соловейко, дятел, ворона, горобець, стриж, лелека, ластівка, снігур… 3.4. Поетична хвилинка. (Учень вивчив вірш заздалегідь) Крихта хліба З лісосмуг, де свищуть сніговиці, Де не стало корму і тепла, Перебрались лагідні синиці У садки до нашого села. В завірюху, ожеледь, морози Стукають синиці у вікно, З горобцями ділять на дорозі Крихту хліба мерзлу і зерно. Пригощав пташок я з годівниці І почав нарешті відчувать, Що для когось крихта – це дрібниця, А для пташки – жить чи замерзать. ( Анатолій Качан) 4. Підсумок уроку 4.1.Інтерактивна вправа «Мікрофон» - Хто з вас змайстрував для птахів годівничку і хоче поділитися досвідом з однокласниками, як він це робив? 4.2. Практична робота«Виготовлення годівнички» -Можливо, й мої вміння стануть вам у пригоді. Беремо5-літрову пластикову посудину з-під води, вирізаємо в ній віконечко, насипаємо насіння, годівничка готова. Повісимо її за вікно і спостерігатимемо, хто до неї прилетить. 4.3. Читання вірша учнем. Ти добро лиш твори повсюди. Хай добро твої повнять груди. Типосій і доглянь пшеницю. Ти викопай і почисть криницю. Волю дай, нагодуй пташину. Приласкай і навчи дитину. Бо людина у цьому світі Лиш добро повинна творити. ( Л. Іванків) - Яка головна думка вірша? 4.4. Слово вчителя - Людина приходить у цей світ, щоб творити добро: допомагати ближнім, дбати про братів наших менших, жити у згоді зі своєю совістю, робити цей світ добрішим, кращим. | |
| |
Переглядів: 6292 | |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Доброта - це частина нас |
Сонце — джерело світла і тепла |
Всього коментарів: 0 | |