Урок 1 (варіант І) Тема: Жовте листячко летить, під ногами шелестить. Поширення речень образними словосполученнямиМета: вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати їх активний словник, творчі здібності, спостережливість; виховувати любов до природи. Обладнання: репродукція картини І. Левітана "Золота осінь”, запис твору П.І. Чайковського "Пори року.” Хід Уроку 1. Організація класу 2. Психологічний настрій учнів на урок 3. Актуалізація опорних знань 3.1. Звучитьмузика Чайковського "Пори року” - Уважно послухайте вірш і скажіть, про яку пору року говориться в ньому. Листочки – парашутики, Як стомлені пташки, Летять і опускаються На трави і стежки. Листочків – парашутиків У лісі не злічити – То осінь опускається Бо хоче відпочити. 3.2. Розповідь учителя Осінь хазяйнує скрізь, куди не глянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте, багряне листя. Дивишся і милуєшся: чарівниця пофарбувала усе навколо в червоні й жовті, багряні й мідні кольори. 4. Повідомлення теми і мети уроку 4.1. Входить до класу дівчинка-Осінь: - Про мене Т.Г. Шевченко сказав так: Минає літо, шелестить Пожовкле листя по діброві, Гуляють хмари, сонце спить. -Про які ознаки осені ви дізналися? 4.1.1. Читання віршів про осінь учнями - А які вірші про осіньви знаєте? 4.2. Змагання - Не тільки вірші прославляють осінь. Зараз позмагаємось, хто найбільше знає народних приказок про осінні місяці. Хто цілий рік байдикує, той навіть у вересні голодує. Як вересніє, то й дощик сіє. Вересень пахне яблуками, а жовтень капустою. Жовтень ходить по краю, та й виганяє пташок з гаю. Листопадовий день, як заячий хвіст. Листопад не лютий, проте запитає, чи одягнутий, чи взутий. 5. Робота з репродукцією картини І. Левітана "Золота осінь” - Як ви гадаєте, до якого місяця осені цей пейзаж найбільше підходить? - Яку назву цій картині ви б дали? - Яку назву дав їй художник? Чому? - Які почуття викликає цей пейзаж? 5.1. Поетична хвилинка - Послухайте вірш Л. Талалай "Осіннє листя” і дайте відповідь на питання: як називається таке явище, коли опадає листя? Настала осінь. Холодом Повіяло навкруг. Все більш береться золотом Зелений ліс та луг. Від вітру коливаються Пожовклі дерева. А листя з них зривається І пісеньку співа: - Веселі танцюристи ми Кружляєм в висоті, - Листки, листочки, листики Червоні й золоті. Зриваємось ми зграями З топольок та беріз, Злітаємо, кружляємо І падаємо вниз. (Листопад, падолист) - Коли це найчастіше буває? 5.2. Поширення речень образними словосполученнями: 5.2.1. Гра «Полікуй слова» Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ. 5.2.2. Творча робота. (Текст надрукований на аркушах і знаходиться на кожній парті).Зашуміли... (стурбовані) дерева, бо... (безжальний) вітер зриває з них... (осіннє вбрання). Не сумуйте, дерева, це ж справжній... (листопадовий) дощ. Ось міцно взялись за руки листочок... (ніжної берізки) та ... (зажуреного клена). Ніби у весільному танку закружляло... (осіннє вбрання). Ніжним, м’яким, різнобарвним килимом встелилось листя на землю. 5.3.Робота в групах Для вас, "Чомучки”. - Чому так в народі кажуть: "Сидить осінь на горбочку, вишиває лісові сорочку”. - А чому восени листочки змінюють колір? 5.4.Слово "Інформаційному центру” Зелений колір листю надає хлорофіл. Влітку хлорофілових зерен утворюється багато, а восени тепла і світла менше, тому і хлорофілу утворюється менше. Крім хлорофілу в листях є речовини жовті, червоні, жовто-гарячі. 6. Підсумок. Інтерактивна вправа. Рефлексія - Що стимулювало вашу творчість? - Що ви можете сказати про робочу обстановку на сьогоднішньому уроці? - Що ви б хотіли робити індивідуально, а що групою? | |
| |
Переглядів: 2575 | |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Незвичайний стадіон |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
Всього коментарів: 0 | |