Урок 4 Тема: Складові частини комп’ютера. Формування навичок роботи з мишеюМета: Формувати навички роботи з мишею (відпрацювання вказівки «перетягнути»). Розвивати логічне мислення, увагу. Виховувати культуру навчальної праці при роботі з комп’ютером. Обладнання: Малюнки лісових звірів; завдання на картках дляРозумників і Розумниць. Хід уроку I. Організація класу Доброго ранку! – травам росистим. Доброго ранку! – квітам барвистим. Доброго ранку! – сонечку ясному, Людям усім і усьому живому! Діти, ви чули дзвоник. Він оголосив про початок уроку, але урок розпочався не тільки у нас, а і в лісовій школі. Де ми сьогодні і побуваємо. У цій школі навчаються комп’ютерної грамоти лісові мешканці. А хто їх навчає, ви дізнаєтеся відгадавши загадку. Що воно за дивна птиця – Світла денного боїться. Дзьоб гачком, великі очі І не спиться їй щоночі. Ух-ху-ху – кричить вона, ВідгадалиЦе - … (Сова) Сова погодилась подарувати вам зерна мудрості, а її учні розкажуть про таємниці комп’ютера. II. Сприймання та усвідомлення складових частин комп’ютера В темнім лісі проживає, Довгий хвіст пухнастий має. Їй на місці не сидиться, А зовуть її … (Лисиця) Лисичка. Діти, погляньте на комп’ютерний стіл. Ви відразу впізнаєте монітор, бо він схожий на телевізор. Якщо комп’ютер допомагає комусь малювати, то на екрані ви будете бачити рисунок. Якщо іншому він допомагає написати музику, то на екрані відображається нотний стан з нотами. Екран монітора відображає те, над чим працює комп’ютер. Хоч у нього шуба є, Та як холод настає, Він не їсть, тоді не п’є І не ходить, не гуляє, А у лігво залягає. (Ведмідь) Ведмідь. Я вам розповім про системний блок, який схожий на рукавичку. Бо в ньому містяться інші пристрої, які проживають в мирі та злагоді. А саме, пам'ять, процесор, дисководи для роботи з дисками та деякі інші пристрої. Процесор керує роботою комп’ютера. Отже, він є найголовнішим, хоча любить і поспати. Спить і думає, відкривши око… Думає, як виконати бажання всіх, хто звертається по допомогу. Слід зазначиш, що процесор — це мозок і серце будь-якої обчислювальної машини. У великих ЕОМ його називають центральним процесором, а в наших ПК — це мікропроцесор. Він проводить обчис-лення, обробляє команди, виконує мільйони опера¬цій за секунду. А пам'ять має здатність все запам’ятовувати і при звертанні до неї, надавати потрібну інформацію. Пам'ять комп' ютера є сховищем інформації, з якою працює комп’ютер. Вона призначена для збереження програм, вхідних даних, результатів обчислень. Я влаштований хитренько: Бо у мене комора близенько. Де комораЗа щокою! Ось чому вона зі мною!(Хом'як) Хом’ячок. А я родич комп’ютерної мишки, яка має товаришку клавіатуру. Клікаючи кнопками мишки, ви матимете змогу давати вказівки комп’ютеру на виконання певних команд. А ввести текст у комп’ютер вам допоможе клавіатура. Звірок маленький, взимку біленький По снігу стрибає і узори вишиває. (Зайчик) Зайчик. Принтер – це хороша річ. Він усі малюнки, фотографії, тексти надрукує вам на аркуші паперу. А сканер, навпаки, допомагає вводити малюнки, фотографії, тексти в комп’ютер. І стрибає, і літає. І про все на світі знає. Не тримається на місці, А розносить швидко вісті. (Сорока) Сорока. Я принесла вам інформацію на хвості про модем. Він має здатність передавати інформацію з одного комп’ютера на інший і швидко, як і я у лісі. Зайчик. А тепер вирушимо на лісову галявину. Відгадайте загадки ідізнайтеся, що росте на галявині. Хто сидить на білій ніжці Біля шляху під листочком. Встала шапка з-під трави Та немає голови. (Гриб) Росте вона в лісочку, Має червону сорочку. Хто йде, той поклониться. (Суниця) III. Формування навичок роботи з мишею Ознайомлення із змістом комп’ютерної частини уроку. Розповідь вчителя. На галявину казкову, На зелений килимок Поспішайте, любі діти, Ви збирати в козубок: Ось суничка червонить В козубок тобі спішить. Подивись-но, під листочком Заховалися грибочки. Друже, ти часу не гай В козубочки їх збирай. Міні-бесіда про правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютером. Як слід сидіти за комп’ютером Якою повинна бути відстань від очей до екрана монітораЧому? Хто повинен допомогти сусідові на уроці, якщо в нього виникли запитання: ти чи вчитель? Демонстрація вчителем роботи програми «Лісова галявина». Що відображається на екрані монітора при пересуванні мишки по килимку? Опишіть, як виконати вказівку «вибрати» за допомогою мишки? Сьогодні ми з вами опануємо наступну вказівку «перетягнути». Яка виконується таким чином: курсор мишки слід встановити на об’єкт (грибочок або суничка), натиснути ліву кнопку і не відпускати її, пересувати мишку по килимку, відпустити ліву кнопку мишки в потрібному місці (над кошиком). Робота з комп’ютером. Комп’ютерна програма «Лісова галявина». Фізкультхвилинка. Косооке зайченятко – Довгі вушка, гарні лапки – Повернулось вправо, вліво, Головою покрутило. Пострибало, потягнулось, За морквинами нагнулось. І почало їх збирать – Один, два, три, чотири, п’ять. Першу, другу – мамі й тату. Дві морквини – сестрі й брату. На пеньочок тихо сіло, П’яту моркву смачно з’їло. IV. Розв’язування завдань для Розумників і Розумниць Задачі для допитливих. 1. У кошику8 маленьких м’ячиків: чотири червоних і чотири зелених. Елзік узяв шість з них і поклав у кишеню. Якого кольору м’ячики потрапили до кишені. 2. Одна білочка назбирала 9 сироїжок і 6 маслюків і поділилася з другою – дала їй 8 грибів. Яке найменше число сироїжок могла одержати друга білочка? 3. Вовк і лисиця змагалися з бігу. Хто яке місце зайняв, коли відомо, що лисиця була передостанньою? V. Підсумок уроку Чи хотіли б ви ще раз зіграти в подібну груЩо найбільше сподобалосяЯке завдання викликало труднощі? | |
| |
Переглядів: 1384 | |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро... |
Всього коментарів: 0 | |