Тема: Інформаційні процеси і комп'ютерЦілі: навчальна: ознайомити учнів з інформаційними процесами, які відбуваються в комп'ютері; розвивальна: формувати вміння аналізувати інформацію; розвивати логічне мислення, увагу; виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики. Програмне забезпечення: комп'ютерна програма ССотргіз; презентація «Інформаційні процеси і комп'ютер». Вимоги до учнів: знати, які інформаційні процеси відбуваються у комп'ютері. Хід Уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань Закресли зайве Для збереження різноманітної інформації людина вигадала різні пристрої. На рисунку зображені деякі з них. Закресліть пристрої, які НЕ призначені для зберігання інформації. III. Мотивація навчальної діяльності Знайди помилку Прочитайте твердження. Визначте правильне і неправильне твердження. Виправте помилку та обґрунтуйте відповідь. 1. Комп’ютер — це пристрій, створений людиною для опрацювання та передавання інформації. 2. Комп’ютер може шукати повідомлення, які зберігаються на інших комп’ютерах. 3. Використовуючи комп’ютер, касир на автовокзалі може роздру-кувати квиток. 4. Комп’ютер НЕ може передавати повідомлення на інші комп’ютери в мережі. 5. За допомогою плеєру музику можна тільки прослуховувати. Учитель. На сьогоднішньому уроці ми дізнаємось про інформаційні процеси, які відбуваються в комп’ютері, та ознайомимося з новими пристроями, які допомагають людям у роботі і житті. Тема нашого уроку — «Інформаційні процеси і комп’ютер». IV. Вивчення нового матеріалу Робота з підручником Відкрийте підручник § 16 та знайдіть відповідь на запитання: «Які пристрої здатні передавати повідомлення?». Для допитливих 'ф/і Сьогодні я розповім вам про чарівну ручку — винахід англійських спеціалістів. Що вміє ця ручка і чим вона є? За розмірами вона практично не відрізняється від звичайної (можна показати зображення ручки в інтернеті), але спеціалісти надали їй здатність розпізнавати текст, написаний «від руки», і перетворювати його на електронний текстовий формат (необхідно порівняти рукописний текст, написаний «не найкращим» почерком із надрукованим на комп’ютері, продемонструвавши переваги останнього). До комплекту належить спеціальна «чорнильниця», яка зчитує дані з ручки й передає їх на настільний комп’ютер або принтер (для зберігання або роздрукування). (Слід звернути увагу учнів, що розпізнавання рукописного тексту відбувається виключно за рахунок її розташування в просторі, отже, писати можна навіть у повітрі. Цю ситуацію бажано «програти» (це дозволить ще раз відстежити послідовність оброблення інформації).) ■ Уявіть, що вам потрібно записати адресу нового друга, прочитану або почуту інформацію, але паперу немає. Що ви робитимете? (Писати по уявній поверхні!) ■ Що відбудеться далі? За допомогою спеціальної програми, закладеної в ручці, текст перетворюється на машинне подання. А далі за допомогою спеціальної «чорнильниці» вдома (або в школі, у тата на роботі тощо) ви зможете передати цей текст на комп’ютер або роздрукувати на принтері. ■ Текст можна прочитати прямо на ручці. На екрані (як у Тама-гочі або електронних годинниках, але тільки вузькому і довгастому), повертаючи ручку, можна читати достатньо великі тексти (ось вам і шпаргалка!). ■ Ручка має власну пам’ять, яка вміщує стільки інформації (4 Мб), скільки вміщується на трьох дисках (можна порівняти з підручником або книгою — можна запам’ятати зміст близько 10 шкільних підручників). Отже, написаний такою ручкою текст уже не потрібно набирати символ за символом на комп’ютері, зникає необхідність у папері. Текст нескладно прочитати, і його можна продивитися відразу на екрані ручки, зберегти на комп’ютері або роздрукувати на принтері. V. Застосування набутих знань Робота за підручником § 16, запитання і завдання: № 4. Додаткове завдання (робота парами) Учитель. Уявіть собі, що один з вас — продавець магазину комп’ютерної техніки, а другий — покупець, який прийшов купити комп’ютер і деякі комп’ютерні пристрої. На полицях виставлено товар. До кожного пристрою прикріплено ярлик, на якому в першому рядку вказано код товару, а в другому — ціна товару в умовних одиницях. Покупцеві треба оформити заказ (перелік того, що він хоче придбати). Продавець повинен заповнити рахунок на продаж товару та обчислити загальну суму покупки. Полиця магазину Бланк рахунку Код товару Назва товару Ціна товару Разом: VI. Фізкультхвилинка Хто здоровим хоче буть, Про зарядку не забудь! Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись, Руки вгору, руки в боки І зроби чотири кроки. Дерева високі-високі, Травичка низенька-низенька, Вітер дерева колише, гойдає, то вниз пригинає. Птахи з дерев летять, відлітають, А учні тихенько на місця сідають. VII. Формування вмінь та навичок Повторення правил роботи за комп'ютером 1. Віршик та правила поведінки за комп’ютером. 2. На якій відстані від екрана монітора треба сидіти? Робота за комп'ютером § 16, працюємо за комп’ютером. Релаксація VIII. Підбиття підсумківуроку Рефлексія Учитель. Сьогодні на уроці ви уявляли себе покупцями і продавцями. Дайте відповіді на запитання. — Як ви себе почували в тій чи іншій ролі? — Що подобалось під час гри, а що — ні? — Чи була розв’язана проблема? Чому? Як вона була розв’язана? IX. Домашнє завдання 1. Завдання за підручником: § 16, запитання і завдання: № 1. 2. Додаткове завдання на випередження Розташуйте носії інформації в правильному порядку їх застосування у давні часи. Папір Фотографія Камінь Шовк Пісок Папірус Глиняна дощечка Запропонуй батькам допомогти. | |
| |
Переглядів: 1654 | |
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист».... |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Пошиття виробів з тканини. Шви «уперед голку», «через край» |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Правила поведінки за столом |
Всього коментарів: 0 | |