Тема: Розповідь про інформаційні процесиЦілі: навчальна: ознайомити з можливостями інформації, з поняттям «інформаційні процеси»; розвивальна: формувати вміння самостійно працювати з текстом підручника; розвивати логічне мислення, увагу; виховна: виховувати наполегливість у досягненні мети, працелюбність, інтерес до вивчення інформатики. Програмне забезпечення: комп'ютерна програма ССотргіз; презентація «Інформаційні процеси». Вимоги до учнів: знати, що таке процес, інформаційний процес, які є інформаційні процеси, наводити приклади інформаційних процесів. Хід Уроку I. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань Гра «Корова» Учитель викликає двох-трьох учнів, тихесенько називає слово, пов’язане з будовою комп’ютера, а учні повинні без слів, тільки жестами пояснити класу, що це за слово (якщо учні не можуть самі виконати це завдання, учитель допомагає). Слова для гри: навушники, клавіатура, монітор. Наприкінці гри нагадати, що інформація кодувалася й передавалася у вигляді жестів. III. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Що таке ребус? (Ребус — це загадка, у якій слова, що розгадуються, подано у вигляді малюнків у поєднанні з літерами та іншими знаками). Наприклад: На початку АК, потім число З, а далі склад СА. Вийде слово «актриса». А сьогодні ми вивчимо ще один вид загадок — логогрифи (слово написане на дошці). Логогрифи — це загадки, у яких додаванням до зашифрованого слова чи вилученням з нього певної букви утворюємо нове слово. Спробуйте розгадати декілька логогрифів. 1. Люблять нас усі збирати Після дощику в ліску. А як букву Г відняти, Будем плавати в ставку. (Гриби — риби) 2. На нім барвисті квіти, трава зеленіє, А П додай — зоре усе, не пожаліє. (Луг — плуг) 3. На клумбі гарні, запашні, Без К — лише гіллячки ми. (Квіти — віти) — Розповідаючи вам, про логогрифи, я надала інформацію про них. За допомогою цієї інформації ви змогли їх розгадати. Це і є Тема сьогоднішнього уроку — «Розповідь про інформаційні процеси». IV. Вивчення нового матеріалу Робота за підручником Учитель. Ми з вами багато говорили про інформацію; що можна зробити з нею. А зараз відкрийте підручники § 15 і самостійно знайдіть відповідь на таке запитання: «Що можна робити з інформацією?». Процес — це дія, яка триває певний час. Інформацію можна приймати, обробляти, зберігати, передавати та використовувати. Читання ланцюжком Способи передавання інформації Діяльність людини пов’язана із передаванням інформації. У давні часи люди передавали інформацію за допомогою на-скальних малюнків, зарубок на деревах, які вказували шлях. Пізніше, із розвитком мовлення, людина змогла передавати інформацію за допомогою усної розповіді. Один зі стародавніх способів передавання інформації — голубина пошта. Деякі племена, що ще й досі живуть у важко прохідних місцях нашої планети, передають повідомлення одне одному за допомогою диму від багаття або звуків барабана. Моряки користуються для передавання інформації азбукою прапорця, військові використовують сигнальні ракети. Люди, які мають дефекти мовлення й слуху, придумали свою азбуку жестів. Передавати інформацію можуть не тільки люди, а й тварини та рослини. Своїм гавкотом собака-пастух може попередити господаря про те, що на отару хоче напасти вовк. Бджоли передають одна одній рухами тіла «в танці», у який бік треба летіти по мед. V. Застосування набутих знань Робота за підручником § 15, запитання і завдання: 1-3. Додаткові завдання 1. Складіть розповідь за рисунком, пригадуючи всі інформаційні процеси, які при цьому виконуються. Книга ОчіПам'ять збереженняпередаваннязберігання введення інформації Щоденник зберігання Рука передавання Мозок обробка виведення інформації 2. Для яких процесів потрібні ці предмети? Підпишіть. VI. Фізкультхвилинка Руки в сторони постав, Рівно нахились І на млин перетворись! Вітер дме і завиває, Млин повільно повертає. VII. Формування вмінь та навичок Повторення правил роботи за комп'ютером 1. Віршик та правила поведінки за комп’ютером. 2. На якій відстані від екрана монітора треба сидіти? Робота за комп'ютером § 15, працюємо за комп’ютером. Релаксація VIII. Підбиття підсумківуроку Доповніть речення. 1. Сприймати інформацію — це... 2. Обробляти інформацію — це... 3. Зберігати інформацію — ... 4. Використовувати інформацію — це... Молодці, ви гарно засвоїли новий матеріал, правильно доповнювали речення. Фронтальне опитування На уроці української мови ви отримали інформацію про іменник. 1. Як ви отримали інформацію? 2. Де зберігалася ця інформація? 3. Як вона потрапила до вас? 4. Де тепер зберігається ця інформація? 5. Що робитимете з нею? 6. Що робитимете з результатом обробки інформації? IX. Домашнє завдання 1. Завдання за підручником: § 15, запитання і завдання № 4; для кмітливих: № 2. 2. Додаткове завдання Розфарбуйте кожну букву в слові. Зашифруйте кольоровими квадратиками слово ДІЛО, КІНО, | |
| |
Переглядів: 1776 | |
Чорне та Азовське моря. Значення морів |
Доброта - це частина нас |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11 |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Всього коментарів: 0 | |