Урок № 34. Перевір себеМета: закріпиш та перевірити знання учнів з образотворчого мистецтва; активізувати ініціативу учнів, розвивати командні якості, уміння працювати в мікро-колекшві; виховувати почуття взаємодопомоги. Оснащення Матеріали та Інструменти: папір для малювання, гуаш, пензлі, ємності з водою, серветки для витирання рук та пензлів. Зоровий ряд: фотографії писанок, мальованок, крашанок, крапанок, дряпанок або самі декоровані яйця; картки з репродукціями картин за тематикою завдань. Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок. Форма проведення уроку: брейн-ринг. Хід Уроку 1. Організаційний момент Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку Примітка. Цей урок відрізняється (особливість проведення) від попередніх формою проведення. Пропонуємо провести його як урок брейн-ринг. Для цього клас об’єднується у дві або три команди. Кожна команда обирає капітана та вигадує назву команди. Бажано мати для кожної команди якісь позначки, які відрізняють її від решти команд (значки, краватки, кольорові стрічки тощо). Капітани команд відповідають за поведінку команд під час гри, а також вирішують, хто відповідатиме на те чи інше запитання. 2. ПРОВЕДЕННЯ БРЕЙН-РИНГУ Запитання Як називається вид мистецтва, в якому використовують різноманітні фарби: акварельні, гуашеві та інші? (Живопис.) Які інструменти необхідні під час роботи з пластиліном? (Стеки.) Як називається вид образотворчого мистецтва, де художник використовує олівці, фломастери, навіть вугілля чи кулькові ручки? (Графіка.) Визначте роботи, які належать до графіки. Р. Берггольц «Відлига у Гатчині» Клас Ю. Вол ков «Ліс» М. Беркос «Будя ки» В. Лемзя ков «Дубок» Як називаються мистецько розписані або орнаментовані пташині яйця? (Писанки) ♦ Знайдіть писанку поміж інших декорованих яєць. Як називається розмірність, повна дзеркальна відповідність у розташуванні частин цілого щодо середньої лінії або центра? (Симетрія) Що таке асиметрія4? (Відсутність або порушення симетрії) Як називається жанр образотворчого мистецтва, картина або малюнок, на яких зображені різні предмети побуту, квіти, фрукти, овочі? (Натюрморт) Як можна назвати у мистецтві стан спокою і рівноваги на картині? (Статика) А що таке динаміка? (Зорове сприйняття руху, спрямованості форми) На якій картині художник створив динамічне зображення, а на якій — статичне? М. Бурачек «Реве та стогне Дніпр широкий...» С. Васильківський «На Харківщині. Пейзаж з волами» Як одним словом можна назвати побудову художнього твору? (Композиція) Що таке архітектура? (Мистецтво проектування та будування) Хто такий скульпторі {Художник, який зображує світ не площинно, а об'ємно) Які матеріали використовує скульптор для створення своїх робіт? (Він ліпить свої твори з глини, висікає їх з каменю або мармуру, вирізам з деревини.) Які кольори ми називаємо хроматичними? (Ті, які забарвлені, кольорові — це кольори спектра та їх сполучення — сині, жовті, оранжеві, червоні, зелені, блакитні, коричневі та інші.) Які кольори є ахроматичними! (Кольори, які не мають забарвлення, тобто безколірні — білий, сірий, чорний та їх відтінки.) Назвіть головний засіб виразності живопису. (Колір) Що таке палітра1 (Невеличка дощечка, на якій змішують фарби під час роботи) Як називається ящик (частіше дерев’яний) для роботи та перенесення пензлів, фарб та палітри? (Етюдник) Які інструменти необхідні художнику-живописцю, щоб малювати фарбами? (Пензлі) Визначте, до якого виду мистецтва належить кожна з робіт. (Для визначення виду мистецтва учням пропонуються фотозображення: писанки, рушника, пам'ятника черепасі в Юрмалі (Латвія), репродукції картин І. Шишкіна «Перед грозою», «Ліс» та Д. Шмаринова «Портрет жінки у капелюсі».) Склади картину Гра на швидкість. Діти отримують конверти з розрізаними на шматочки репродукціями картин (2—3 репродукції в конверті). Завдання гри: правильно скласти репродукцію. Які відчуття може викликати колір? Учні отримують картки з різнокольоровими монотипіями. На картках написані різні стани та відчуття людини — радість, сум, любов, ненависть, горе, ніжність, роздратування, ненависть. Дивлячись на колір монотипії на картці, учень має підкреслити той стан людини, який відповідає кольору монотипії. 3. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ 1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих). 2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести папір для малювання, гуаш, пензлі. 3. Проголошення уроку завершеним. | |
| |
Переглядів: 2768 | |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Всього коментарів: 0 | |