Урок №17. Зимові розвагиМета: ознайомити учнів з композиційними засобами досягнення художньої виразності зображення (обрання формату, розміру зображення), звернути увагу на передавання рухів людини у зображенні; розвивати спостережливість, уяву, формувати естетичні почуття, смак; виховувати охайність під час роботи. Оснащення Матеріали та інструменти: папір для малювання, гуаш, пензлі, ємності з водою, серветки для витирання рук та пензлів. Зоровий ряд: репродукції картин (О. Шибанова «У дитячому містечку»; В. Суриков «Узяття снігової фортеці»; Ф. Сичков «Ліплення сніговика», «Катання з гір»); схеми з зображеннями тіла людини в русі. Літературний ряд: А. Качан «Щедра зима». Тип уроку: комбінований урок. Хід Уроку 1. Організаційний момент Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку 2. Актуалізація опорних знань Яка зараз пора року? Чи подобається вам гуляти на вулиці взимку? В які ігри ви зазвичай граєтеся взимку на вулиці? 3. Мотивація навчальної діяльності Учитель (декламує вірш) ЩЕДРА ЗИМА Зима насипала снігів І побілила нашу хату. Для лиж, санчат і ковзанів Настало довгожданне свято... ...В ці дні село, де я живу, Аж помолодшало від снігу: Хто ліпить бабу снігову, Хто в сніжки грається. Потіха! (А. Качан) 4. Викладання нового навчального матеріалу Учитель. Настала зима. Довго чекали її дітлахи. Із першим пухнастим сніжком повибігали вони на вулицю, прихопивши із собою і санчата, і лижі. А щойно стало можливим катання на ковзанах, то навіть мороз не може загнати їх додому. Цей чудовий настрій майстерно передають у своїх роботах різні художники (демонстрування наочності). Розглядаючи роботи художників, зверніть увагу на те, що відбувається на цих картинах: стоять чи рухаються зображені на них люди? Щоб передати рух людей на своїх роботах, художники використовують деякі прийоми — нахил тулуба, згин руки у лікті чи плечі, згин ноги у коліні тощо. Сьогодні ми станемо художниками, які зображують не просто зиму, зимову природу, а розваги дітей взимку. Для того щоб вам було легше це зобразити Клас у власному творі, погляньте, як це зробили художники (аналізування наочності: Ф. Сичков «Ліплення сніговика», «Катання з гір»). Зверніть увагу на схеми, що допоможуть намалювати ці рухи (аналізування схеми зображення тіла людини врусі). Чи звернули ви увагу на те, як розміщують художники зображення? Ви вже знаєте, що аркуш паперу можна розташовувати горизонтально або вертикально. Давайте порівняємо дві роботи одного художника Ф. Сичкова — «Ліплення сніговика» та «Катання з гір». Чим вони відрізняються? Коли художник хоче показати, що гірка, з якої діти весело з’їжджають на санчатах, дуже велика, він розміщує зображення вертикально. А ось зовсім інша робота — «Ліплення сніговика». Тут автор показує, як захоплено діти роблять снігові кулі, як багато для цього необхідно снігу. Саме тому він і розташовує зображення горизонтально. Фізкультхвилинка 5. Інструктаж Учитель. Але це ще не останні таємниці художника. Подивіться уважно, кого художник зобразив великого розміру. Правильно, дітей. Це тому, що діти є головними персонажами його творів. Тому, коли ви малюватимете власні роботи, пам’ятайте, що головне в творі, до чого необхідно привернути увагу глядача, завжди малюють більшого розміру. 6. Самостійна практична діяльність учнів Зображення веселих зимових ігор з урахуванням формату та розміру зображення 7. Актуалізація набутих знань Які зимові ігри ви намалювали? Як під час малювання можна передати рухи людей? Що вам у цьому стане у пригоді? 8. Підбиття підсумків уроку 1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих). 2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести папір для малювання, олівці або фломастери; розпитати друзів про їх мистецькі захоплення. 3. Проголошення уроку завершеним. Ф. Сичков «Катання з гір» | |
| |
Переглядів: 11425 | |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик |
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
Всього коментарів: 0 | |