Тема: Макетування. Казковий будиночокМета: продовжити ознайомлення учнів з прийомами роботи з кресленням; навчити складати макет будиночка за розміткою; вчити визначати закономірність побудови макета розгортки будиночка; удосконалювати навички роботи з папером та ножицями; розвивати спостережливість, акуратність; навчати раціональних прийомів праці; виховувати зацікавленість до уроків трудового навчання. Обладнання: картон, кольоровий папір, клей, ножиці, пензлик, серветка для рук, ілюстрації із зображенням домівок людей різних національностей, відеозаписи уривків із мультфільмів. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Повідомлення теми та мети уроку — Де б ми не були, що б не робили — на робочому місці, на природі, у дорозі,— будь-який простір, у який ми потрапляємо, на час стає нашим будинком. Але кожного разу з радістю повертаємося в той єдиний куточок, де нам по-справжньому добре, де знаходимо все на своїх місцях, де все звично, зручно, де можна розслабитися і відпочити душею,— у свою домівку! Де ще, як не біля домашнього вогнища, можна знайти відчуття надійності, спокою, повноти життя? І кожному хочеться облаштувати своє житло з максимальним комфортом і смаком, зробити його зручнішим, затишнішим. — Сьогодні на уроці ми виготовимо макет будиночка на подвір’ї. 2. Вступна бесіда — Чи замислювалися ви над тим, де проводите найбільшу частину свого часу? Напевно, нІ. А відповідь надзвичайно проста: у своєму будинку, своїй квартирІ. У рідному домі, де зробили перший крок і промовили перше слово. У будинку, де зустрічаєте день, куди повертаєтеся після навчання, роботи, прогулянки. І немає значення, де він перебуває і який він: будинок на березі Волги або Дніпра, юрта оленяра в тундрі Крайньої Півночі, будиночок у горах, до якого веде вузька стежка, будиночок у селі, поруч із лісом, багатоповерховий будинок у Києві, Москві, Ашхабаді або будь-якому іншому містІ. Житло. Яке це ємке слово! Печера, в якій жили наші предки, яка діставалася іноді в сутичці з чотириногим супротивником — печерним ведмедем або яким-небудь іншим звіром, з вічно підтримуваним біля входу вогнем для захисту від несподіваного гостя, а багато пізніше — з вогнищем усередині, навколо якого можна було зібратися в погану погоду, виспатися, підсмажити м’ясо щойно вбитої тварини. Землянка з каркасом з величезних бивнів мамонта або черепів великих доісторичних тварин, вкрита зовні шкурами або гілками і дерном. Хатина минулих століть без вікон і дверей, з отвором для виходу диму. Багатоповерховий будинок великого міста з електрикою, гарячою водою, радіо, телефоном, що дає можливість поговорити з жителем міста, розташованим за кілька тисяч кілометрів, телевізором, що дозволяє бачити людину, що парить у кабіні космічного корабля. І, нарешті, намет туриста, номер го-теля чи пансіонату, купе вагона потяга і каюта теплохода, що пливе річкою або безмежним простором океану. І все це — житло, постійне або тимчасове, де людина проводить значну частину свого життя або короткий відрізок часу. — Які назви житла ви знаєте? Клас — Де мешкаєте ви? — Хто мешкає у багатоповерховому будинку? у приватному будинку? — У кого є родичі у селі? — Як називаються будинки у селі? — У різних регіонах у населення склалися свої типи національних жител. У кочових племен це, як правило, різні намети, юрти, чуми, вігвами. У гірських районах будувалися шале, пальясо, труллІ. На рівнинах — хати, мазанки і т. ін. — А як і де живуть тварини лісу, лану, пустелі, півночі? — Згадайте, які казки про домівки тварин ви знаєте? (Відповіді дітей. Перегляд уривків з мультфільмів «Теремок», «Зайчикова хатинка», «Троє порося», «Лісові мандрівники».) Фізкультхвилинка 3. Демонстрування та аналіз зразка Інструктаж учителя — Макет будиночка, який ми сьогодні виготовимо, складається з таких деталей: дах, стіни, підставка. Потрібно врахувати, що будуть декоративні елементи: віконниці, фіранки, двері, і те, на що здатна ваша фантазія. Основна деталь — стіни (складається в чотирьох місцях по лініях згину і склеюється за допомогою клапана), передбачає елементи, за допомогою яких кріпитиметься дах. Розгорніть підручник на с. 130-131. Ознайомтеся з планом роботи. • Розмістити і заготовити деталі даху, стін, вікон (3 деталі), дверІ. • Оформити за допомогою аплікації вікна та дверІ. • На деталях вікон відігнути віконницІ. • Зігнути по лініях розмітки викрійку стін. Для цього з боку розмітки злегка провести ножицями по лінійці на лінії згину, потім — відігнути. У цьому випадку згини вийдуть рівні, акуратнІ. • Відігнути клапани для скріплення деталей. • Приклеїти вікна та дверІ. • Можна декорувати стіни (прикрасити фасад, оформити призьбу, розписати стіни). • Склеїти корпус будиночка. • Закріпити на підставцІ. • Приклеїти дах будиночка. — Коли будиночки будуть готові і розташовані на картоні, можна декорувати майданчик навколо будиночка. Як саме ви це зробите? (Відповіді дітей: паркан навколо будиночка, будка для собаки, дерева, криниця тощо.) III. Практична робота учнів IV. Виставка та оцінювання робіт Наприкінці уроку діти виставляють свої макети на виставку біля дошки. — Розкажіть, будь ласка, про своє подвір’я. Хто тут мешкає? — Який етап роботи був найскладнішим? — Чи потрібна вам була допомога товариша або вчителя? V. Підсумок уроку — Чому був присвячений наш урок? — Про що нове дізналися? — Який настрій, почуття викликав у вас урок? — Чи впоралися ви із завданням уроку? | |
| |
Переглядів: 3545 | |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл... |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Всього коментарів: 0 | |