Тема: Вступ. Правила техніки безпеки. Організація робочого місця на уроцІ. Робота з природними матеріалами. Казкові герої з овочів та фруктівМета: ознайомити учнів з новим підручником; навчати правил безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями; формувати навички роботи з природним матеріалом; розвивати фантазію, уяву, творчість; навички роботи з різним природним матеріалом; вдосконалювати вміння працювати за планом, виховувати відповідальність за доручену справу, охайність, поважне ставлення до праці, до людей труда. Обладнання: ілюстрації із зображенням казкових героїв, овочів та фруктів, картон, сухе листя, гілочки дерев, стеблинки квітів, овочі та фрукти, ножиці, шило, зубочистки, серветка для рук. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Повідомлення теми та мети уроку — Ось і закінчилися веселі канікули. Розпочалися заняття у школІ. — Чим запам’яталися вам канікули? — Де ви відпочивали? — Чи пам’ятаєте, яким було завдання на літо? (Збирати листя, стеблинки квітів, квіти, гілочки дерев, насіння, шишки, жолуді; обережно перебрати та засушити.) — Сьогодні на уроці ми будемо працювати з природним матеріалом. 2. Робота за підручником — Розгорніть підручник і розгляньте звернення авторів до другокласників. Тепер ви вмієте добре читати. Прочитайте, про що ви дізнаєтеся у другому класІ. (Діти читають звернення на с. 3.) — На уроках трудового навчання ми будемо знайомитися з матеріалами та інструментами, дізнаємося про їхні властивості, будемо засвоювати різноманітні технологічні прийоми працІ. Навчимося працювати самостійно та колективно, бути охайними, уважними, чемними. — На уроках трудового навчання ви дізнаєтеся: ■ з яких матеріалів людина виготовляє необхідні речі, будинки, машини; ■ якими властивостями володіють ці матеріали; • чому для виготовлення різних предметів використовують різні матеріали; • як сконструйовані деякі речі, предмети, машини. — Розгляньте вироби на с. 6. З яких матеріалів виготовлені зображені на малюнках вироби? (Відповіді дітей.) 3. Бесіда про правила безпеки на уроках трудового навчання — Кожен учень зобов’язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках трудового навчання. Давайте згадаємо, що ви пам’ятаєте з першого класу. Учні повинні'. • приготувати своє робоче місце; • переходити на друге робоче місце без дозволу вчителя забороняється; • коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж; • перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів; Клас • роботу розпочинати лише з дозволу вчителя; • не можна працювати несправним і тупим інструментом; • використовувати інструмент лише за призначенням; • користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком учителя; • використовувати навчальний час для виконання завдання і не відволікатися на розмови, своєчасно й якісно виконувати доручену справу. 4. Бесіда про організацію робочого місця — Які речі повинні бути у вашій папці? (Діти перелічують.) — Згадайте з уроків письма, як правильно сидіти за партою? • Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його: скласти відповідний інвентар, вимити руки з милом і витерти рушником; • інструменти і матеріали зберігати у папці; • за столом сидіти рівно, не сутулитися. Діти розглядають, які інструменти лежать у них на парті, перелічують, якими інструментами що треба робити. — У якій послідовності треба виконувати роботу? • Обдумування майбутніх дій, складання плану. ■ Виконання дій за планом. • Перевірка виконаної роботи, внесення поправок. Фізкультхвилинка Раз, два, три, чотири, Повернулись вліво, вправо — Сонце світить так яскравої Потягнулися і сіли. Піднялися всі швиденько — І на місці біг легенький. Пострибали, як зайчата, Треба м’язи розробляти. Підняли почергово ніжки. Не втомились анітрішки. 5. Демонстрування та аналіз зразка 1) Вступна бесіда. — Сьогодні на уроці ми будемо працювати з овочами та фруктами. Розгляньте малюнки на с. 6. — Кого бачите на малюнках? — З яких овочів виготовлені ці тварини? — Кого б хотіли зробити ви? — Відгадайте загадки, хто завітав сьогодні до нас на урок. З яких вони казок? 1)В темнім лісі проживає,Як намисто, оченята. Довгий хвіст пухнастий має.Хто це? Спробуй відгадати. (Білка) їй на місці не сидиться,_ гт-.о / тг ч5)По горах, по долинах Як зовуть її? (,Лисиця)'ч Ходить шуба і свитина. (Вівця) 2)Вдень я сплю, а прийде ніч,,,„ '6)Морячок наш чорно-білии Отоді вже — інша річ!'_-. „Ловить рибу дуже ВМІЛО. Я виходжу полювати —^ .Схожии трішечки на діжку, Стережись, мишва хвостата!. тт Має крильця, має ніжки. Не злічу вже, скільки штук. „Між крижин відважно плава. За життя я з їв гадюк.^ ,,„-Обганяє пароплави. Я колючии, мов будяк,. А/учТож ви знаєте, що він А зовуть мене. (їжак),тт, ч Називається. (пінгвін), 3) Буркотливий, вайлуватий,. '„7)Він із казки, він із пісні, Ходить лісом дід кошлатий:'_’ ~В нього зубки, мов залізнІ. Одягнувся в кожушину,тл. .Капустину він гризе. Мед шукає і ожину.„.5 ^ „ у тт.^Зветься звір на букву «зе». (Заичик) Літом любить полювати, А зимою — в лігві спати.8)Ходить хмуро між дубами, Як зачує він весну —Хижо клацає зубами, Прокидається від сну. (Ведмідь)Весь, як є,— .чттЖорстока лють, 4)Червонясту шубку має,л тт .Очі в нього так і ллють. По гілках вона стрибає._ V.Зачаївся ось, примовк. Хоч сама мала на зріст,„ .„.„.,ч то.Грізнии звір цей, звісно. (вовк). Та великии має хвіст,'' — Які з цих звірів мешкають у наших лісах? — Де живуть пінгвіни? — Що ви про них знаєте? — Яка тварина свійська? — Яке слово ви прочитали у кросворді? — Хто такий садівник? Що він вирощує? — Подивіться на ваші парти, де лежать овочі та фрукти. Чи можна сказати, що їх виростив садівник? — Сьогодні на уроці вони знадобляться нам, щоб зробити казкові вироби. 2)Інструктаж учителя. їжак • їжачка можна зробити з половинки каштана. А можна з яблука. • Візьміть яблуко, розріжте його навпіл. Візьміть зубочистки, зламайте їх навпіл та повстромляйте в яблуко. Це колючки. За допомогою пластиліну зробіть мордочку. З яблучного насіння зробіть очІ. Крокодил • Виберіть вигнутий огірок — це буде тулуб. Зробіть на ньому надрізи. • Голова крокодила виконується з невеликої половинки огірка, уздовж якої робиться надріз. Щоб вийшла зубаста паща, акуратно оформіть її, прорізаючи з двох сторін надрізу трикутники. • Ніжки вирізають з другої половини огірка і за допомогою сірників (зубочисток) прикріплюють до тулуба крокодила. • Очі можна зробити з ягід, зеленого горошку або шматочків моркви, закріплюючи їх на голові за допомогою сірників, попередньо очищених від сірки. Порося • Вуха і п’ятачок зробимо з огірка, вічка — з ягід горобини. З огірка відрізаємо два кружечки, один з них розрізаємо навпіл. Кріпимо половинки зверху на кабачок, а цілий кружечок — спереду. • Для кріплення застосовуємо зубочистки. Кінці зубочисток зрізуємо ножицями. Вівця • Беремо кольорову капусту. Розбираємо її на суцвіття. • Ніжки виготовимо із хвостиків від яблук або груш. • Для голови беремо чорну оливку. Прикріплюємо її до капусти за допомогою зубочистки. • 3 пластиліну робимо оченята. Пінгвін • У баклажана зрізаємо третю частину. • Збоку робимо надрізи і відгинаємо їх у сторони. Це крила. • Капелюшок і хвостик — це голова пінгвіна. З пластиліну робимо оченята. • Відрізаємо у баклажана протилежну від хвостика частинку, щоб пінгвін міг стояти. Зайчик • Для тулуба зайчика беремо солодкий перець довгастої форми. ■ Для голови беремо також солодкий перець, менший за розміром. Прикріплюємо його до тулуба. • Відрізаємо дві смужки вздовж перцю. Це вушка зайця. III. Практична робота учнів Діти починають працювати. Учитель за потреби здійснює допомогу. IV. Виставка та оцінювання робіт — Яка робота сподобалась найбільше? — Чия робота найохайніша? — Хто припустився помилки? V. Підсумок уроку — Над чим ми працювали сьогодні на уроці? — Чи сподобався вам урок? Чому? — Як правильно підготувати до роботи своє робоче місце? — Яких правил безпеки слід дотримуватися на уроці праці? — Які прислів’я про працю ви знаєте? • Бджола мала, а й та працює. • Без діла жити — тільки небо коптити. • Діло майстра величає! • Не одяг красить людину, а добрі діла. • Праця чоловіка годує, а лінь — марнує. • Хочеш їсти калачі — не сиди на печІ. • Хто багато робив, той і багато знає. | |
| |
Переглядів: 2907 | |
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм... |
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових... |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
Всього коментарів: 0 | |