Тема: Культура спілкування.
Тема: Культура спілкування.
Мета: розширити уявлення учнів про культуру мовлення і спілкування; вчити володіти словами ввічливості; розвивати навички етичних норм поведінки під час спілкування; сприяти розвитку пам’яті, активізації словника; показати важливість ставлення з повагою до інших; виховувати увагу до слова, повагу до людей і самих себе.
Обладнання: сигнальні картки, прислів’я та приказки, плакати з ребусами.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Мені потрібні 2 учні, щоб погратись в гру «Хто більше знає?»
Станьте на однаковому рівні. По черзі ви маєте називати: 1 учень – права дитини, а 2 учень – обов’язки. При цьому робите 1 крок. Хто більше назве, той і переможець.
(* Право на життя і здоровий розвиток.
** Обов’язок гарно вчитися
* Право на відпочинок і дозвілля.
** Допомагати дорослим. …)
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ви дізнаєтесь, яких правил потрібно дотримуватися під час спілкування.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Вступна бесіда.
- Ти постійно спілкуєшся з різними людьми, з рідними, учителями, дітьми. Від уміння спілкуватися залежить настрій людини, емоційний стан, здоров’я.
Пам’ятай «золоте правило» спілкування: стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставилися до тебе.
2. Проблемна ситуація.
- Прослухайте вірші і складіть правила спілкування.
1) Юрко з Тарасом розмовляв,
Крутився на всі боки,
Неначе він сорока;
До неба очі заводив,
В канаву зазирнув…
А Тарас терпів, терпів:
«Ти до кого говорив?».
- Отже, яким буде перше правило?
(Коли говориш — дивись в очі співрозмовникові.)
2) Юля з Танею зі школи
Йдуть по скверику поволі.
«Ой, дивись,— горлає Юля,—
Листя клена шелестять
І, як літачки, летять!»
«Ой-ой-ой,— верещить, заливається,—
Горобці у пилюці купаються!»
Чути Юлю аж ген, за майданом.
Може, Таня чує погано?
(Хочеш, щоб тебе почули, не кричи. Говори спокійно, чітко…)
3) Я у театрі був учора.
Мені сподобалась ігра,—
Так повідомив друзям Коля…
Від сміху шибки задзвеніли в школі.
Навчити Колю говорить давно пора:
Не можна так калічити слова.
(Слова вимовляй правильно.)
4) Стрілись якось Рома й Вова.
— Я був на стадіоні вчора. Кльово!
— Ми класно у футбола намотались…
Де слів таких вони набрались?
Хороші наші, Ромо й Вова,
Хіба це, друзі, гарна мова?
(Слова вживай за призначенням)
- Які, на вашу думку, можна додати правила ще?
Давайте відкриємо підручник і перевіримо.

3. Робота за підручником. (с. 53-54)
- Роздивіться с. 53. Яких правил потрібно дотримуватись, щоб тебе поважали і приязно ставились до тебе? ( Першим вітатись. Бути привітним і доброзичливим. Ставитись з повагою до старших.)
- Поясніть вислови написані у вашому підручнику.
* Добре слово краще за мед.
* Слова щирого вітання дорожчі від частування.
- Прочитайте вірш, який розміщений у підручнику.
ЗНАЙТЕ ВСІ
Знайте всі, як два по два,
Що образливі слова
І на вулиці, і вдома
Вибухають, наче бомба,
Заважають їсти, спати...
То навіщо ж їх казати?
А слова ласкаві, щирі
З плеч знімають смутку гирі,
Добрі усмішки дарують,
Пестять, міць дають, лікують...
Емілія Саталкіна
- Чого вчить цей вірш? (Що погані слова все псують, заважають у житті, а добрі – покращують настрій, творять дива.)
4. Руханка. «Град»
Діти, утворіть коло. Пригадайте, як іде дощ, а за ним – град. Почнемо разом повільно тупотіти ногами, імітуючи падіння градин. Поступово темп тупотіння доводиться до дуже швидкого, а потім сповільнюється до повного припинення.
5. Робота в зошиті.
- Завдання 1. У зошиті ви маєте скласти і записати прислів’я з «розсипаних» слів. (Ввічливості двері всім відкриті.)
- Що воно означає? (Кожна людина завжди може бути ввічлива.)
- Завдання 2. Поєднайте намистинки і запишіть утворені чарівні слова.
(добрий день! Здрастуйте! Привіт! Спасибі. Дякую. Дуже вдячний.)

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань
1. Робота над прислів'ями та приказками
- Діти, як ви розумієте ці прислів'я та приказки?
• Погане слово краще проковтнути, ніж промовити.
• Яка людина, така її мова.
• Вмієш сказати — вмій і змовчати.
• Слово не стріла, а серце пробиває.
• Гарне слово дорожче за гроші.
• Птицю пізнають по пір’ю, а людину — по бесіді.
• Язик багато може зробити: і настрій піднести, і справу зіпсувати.
2. Гра «Семафор ввічливості»
- У вас на столі лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Я буду зачитувати репліки, а ви маєте сказати, де правильно поводяться діти, а де — ні. Якщо правильно — зелена картка, неправильно — червона.
— Дайте мені хлібину,— звертається хлопчик у магазині до продавця. (Червоний)
— Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас не навмисне, — каже дівчинка в автобусі. (Зелений)
— Алло! Покличте Мені Колю. (Червоний)
— Тамаро Іванівно, будь ласка, поясніть мені розв’язання цього виразу. (Зелений)
— Покличте до телефону Марину. (Червоний)
— Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі,— сказала дівчинка бібліотекареві. (Червоний).
3. Робота над ребусами.
— Мені потрібно два бажаючих. Ваше завдання: уважно розглянути картинки та відгадати зашифровані слова. (Див. додаток 1)
(Доброта. Байдужість.)
— Чи мають ці слова відношення до сьогоднішнього уроку? Чому? (Так. Бо ввічлива людина добра. Не можна говорити чарівні слова байдуже. )
VI. Підсумок уроку
— Які правила спілкування ви запам’ятали?
А тепер подивіться на картку і перевірте чи все назвали ( Див. додаток 2)
— Чому їх слід дотримуватися?
— Послухайте вірш і скажіть, чи всі ці ввічливі слова ви вживаєте?
«Будь ласка», « Спасибі» і «Будьте здорові» —
Слова необхідні й корисні у мові.
Приємно їх чути і в школі, і вдома
Від мами, від вчителя й просто знайомих.
Тож радьмо: частіше їх, друзі, вживайте,
Даруйте сміливіше радісний настрій!
І кожен свій день, як завжди, зачинайте
Зі слів: «Добрий ранок!», «Вітаю!», «Здрастуй!»
Категорія: Основи здоров’я | Додав: calli2007 (02.02.2017)
Переглядів: 2311 | Рейтинг: 0.0/0
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик
Будівельний конструктор
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 21
Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]