Тема: Культура спілкування.
Тема: Культура спілкування. Мета: розширити уявлення учнів про культуру мовлення і спілкування; вчити володіти словами ввічливості; розвивати навички етичних норм поведінки під час спілкування; сприяти розвитку пам’яті, активізації словника; показати важливість ставлення з повагою до інших; виховувати увагу до слова, повагу до людей і самих себе. Обладнання: сигнальні картки, прислів’я та приказки, плакати з ребусами. Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань. - Мені потрібні 2 учні, щоб погратись в гру «Хто більше знає?» Станьте на однаковому рівні. По черзі ви маєте називати: 1 учень – права дитини, а 2 учень – обов’язки. При цьому робите 1 крок. Хто більше назве, той і переможець. (* Право на життя і здоровий розвиток. ** Обов’язок гарно вчитися * Право на відпочинок і дозвілля. ** Допомагати дорослим. …) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ви дізнаєтесь, яких правил потрібно дотримуватися під час спілкування. ІV. Вивчення нового матеріалу. 1. Вступна бесіда. - Ти постійно спілкуєшся з різними людьми, з рідними, учителями, дітьми. Від уміння спілкуватися залежить настрій людини, емоційний стан, здоров’я. Пам’ятай «золоте правило» спілкування: стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставилися до тебе. 2. Проблемна ситуація. - Прослухайте вірші і складіть правила спілкування. 1) Юрко з Тарасом розмовляв, Крутився на всі боки, Неначе він сорока; До неба очі заводив, В канаву зазирнув… А Тарас терпів, терпів: «Ти до кого говорив?». - Отже, яким буде перше правило? (Коли говориш — дивись в очі співрозмовникові.) 2) Юля з Танею зі школи Йдуть по скверику поволі. «Ой, дивись,— горлає Юля,— Листя клена шелестять І, як літачки, летять!» «Ой-ой-ой,— верещить, заливається,— Горобці у пилюці купаються!» Чути Юлю аж ген, за майданом. Може, Таня чує погано? (Хочеш, щоб тебе почули, не кричи. Говори спокійно, чітко…) 3) Я у театрі був учора. Мені сподобалась ігра,— Так повідомив друзям Коля… Від сміху шибки задзвеніли в школі. Навчити Колю говорить давно пора: Не можна так калічити слова. (Слова вимовляй правильно.) 4) Стрілись якось Рома й Вова. — Я був на стадіоні вчора. Кльово! — Ми класно у футбола намотались… Де слів таких вони набрались? Хороші наші, Ромо й Вова, Хіба це, друзі, гарна мова? (Слова вживай за призначенням) - Які, на вашу думку, можна додати правила ще? Давайте відкриємо підручник і перевіримо. 3. Робота за підручником. (с. 53-54) - Роздивіться с. 53. Яких правил потрібно дотримуватись, щоб тебе поважали і приязно ставились до тебе? ( Першим вітатись. Бути привітним і доброзичливим. Ставитись з повагою до старших.) - Поясніть вислови написані у вашому підручнику. * Добре слово краще за мед. * Слова щирого вітання дорожчі від частування. - Прочитайте вірш, який розміщений у підручнику. ЗНАЙТЕ ВСІ Знайте всі, як два по два, Що образливі слова І на вулиці, і вдома Вибухають, наче бомба, Заважають їсти, спати... То навіщо ж їх казати? А слова ласкаві, щирі З плеч знімають смутку гирі, Добрі усмішки дарують, Пестять, міць дають, лікують... Емілія Саталкіна - Чого вчить цей вірш? (Що погані слова все псують, заважають у житті, а добрі – покращують настрій, творять дива.) 4. Руханка. «Град» Діти, утворіть коло. Пригадайте, як іде дощ, а за ним – град. Почнемо разом повільно тупотіти ногами, імітуючи падіння градин. Поступово темп тупотіння доводиться до дуже швидкого, а потім сповільнюється до повного припинення. 5. Робота в зошиті. - Завдання 1. У зошиті ви маєте скласти і записати прислів’я з «розсипаних» слів. (Ввічливості двері всім відкриті.) - Що воно означає? (Кожна людина завжди може бути ввічлива.) - Завдання 2. Поєднайте намистинки і запишіть утворені чарівні слова. (добрий день! Здрастуйте! Привіт! Спасибі. Дякую. Дуже вдячний.) V. Узагальнення та систематизація отриманих знань 1. Робота над прислів'ями та приказками - Діти, як ви розумієте ці прислів'я та приказки? • Погане слово краще проковтнути, ніж промовити. • Яка людина, така її мова. • Вмієш сказати — вмій і змовчати. • Слово не стріла, а серце пробиває. • Гарне слово дорожче за гроші. • Птицю пізнають по пір’ю, а людину — по бесіді. • Язик багато може зробити: і настрій піднести, і справу зіпсувати. 2. Гра «Семафор ввічливості» - У вас на столі лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Я буду зачитувати репліки, а ви маєте сказати, де правильно поводяться діти, а де — ні. Якщо правильно — зелена картка, неправильно — червона. — Дайте мені хлібину,— звертається хлопчик у магазині до продавця. (Червоний) — Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас не навмисне, — каже дівчинка в автобусі. (Зелений) — Алло! Покличте Мені Колю. (Червоний) — Тамаро Іванівно, будь ласка, поясніть мені розв’язання цього виразу. (Зелений) — Покличте до телефону Марину. (Червоний) — Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі,— сказала дівчинка бібліотекареві. (Червоний). 3. Робота над ребусами. — Мені потрібно два бажаючих. Ваше завдання: уважно розглянути картинки та відгадати зашифровані слова. (Див. додаток 1) (Доброта. Байдужість.) — Чи мають ці слова відношення до сьогоднішнього уроку? Чому? (Так. Бо ввічлива людина добра. Не можна говорити чарівні слова байдуже. ) VI. Підсумок уроку — Які правила спілкування ви запам’ятали? А тепер подивіться на картку і перевірте чи все назвали ( Див. додаток 2) — Чому їх слід дотримуватися? — Послухайте вірш і скажіть, чи всі ці ввічливі слова ви вживаєте? «Будь ласка», « Спасибі» і «Будьте здорові» — Слова необхідні й корисні у мові. Приємно їх чути і в школі, і вдома Від мами, від вчителя й просто знайомих. Тож радьмо: частіше їх, друзі, вживайте, Даруйте сміливіше радісний настрій! І кожен свій день, як завжди, зачинайте Зі слів: «Добрий ранок!», «Вітаю!», «Здрастуй!» | |
| |
Переглядів: 2252 | |
Щоденне піклування про своє здоров'я |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових... |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Всього коментарів: 0 | |