Тема 11. Як поводитися за столомМета: ознайомити учнів з основними правилами харчування; вчити дотримуватися елементарних правил режиму харчування, правил поведінки за столом; виховувати культуру спілкування. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності Гра «Улюблена страва» Передаючи одне одному м’яч, діти по черзі називають свою улюблену страву. Роблять висновок, що з їжею у людей пов’язані приємні відчуття. Учитель підкреслює, що важливі події в житті людей супроводжуються прийомом їжі. — Для чого людині потрібна їжа? (Для росту, щоб не хворіти, як джерело енергії.) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про культуру харчування. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручником (г. 35-37) — Ви сідаєте за стіл декілька разів на день, щоб поснідати, пообідати, з’їсти полуденик, повечеряти. Кожна людина повинна знати і виконувати правила поведінки за столом. Деякі з них відомі вам. Розгляньте малюнки на с. 35-36 і прочитайте правила. Чи завжди ви їх дотримуєтеся? — Відгадайте загадку (с. 37). У лісі народився, у лісі виріс, у дім зайшов — усіх навколо себе зібрав. Що це? Гра «Так чи ні?» — Якщо ви згодні з тим, що почуєте, скажіть: «Так» — і плесніть у долоні. Перед уживанням їжі мию руки не завжди. Так чи ні? їм суп виделкою. Так чи ні? Фрукти з компоту дістаю зі склянки руками. Так чи ні? Ніколи не користуюся серветкою. Так чи ні? Після того, як поїв, кажу: «Дякую». Так чи ні? — Розкажіть правила поведінки за столом. — Яких правил ви дотримуєтеся, а яких — ні? Чому? — Як ви вважаєте, чи складно їх дотримуватися? Робота в групах — Складіть пам’ятку: «Як поводитися в шкільній їдальні». 2. Фізкультхвилинка ВЕРШКИ І КОРІНЦІ — Якщо їмо підземні частини продуктів, потрібно сісти, якщо наземні — встати на повний зріст і витягнути руки вгору. (Картопля, квасоля, морква, помідор, буряк, огірок, ріпа, гарбуз) Клас V. Узагальнення та систематизація отриманих знань 1. Вивчення правил харчування — Кожна культурна людина вміє правильно поводитися за столом. Для цього треба навчитися користуватися столовими приборами і дотримуватися правил столового етикету. Учіться правильно користуватися столовими приборами. Принесіть з дому одноразові столові прибори. У парі з однокласником перевірте, чи вмієте ви тримати ложку, виделку і столовий ніж. — За допомогою яких столових приборів їдять: суп, кашу; салат; другі страви; десерт? — Допомагайте дорослим сервірувати стіл і прибирати зі столу. Правила столового етикету Сідати до столу з чистими руками і гарним настроєм, їсти маленькими шматочками. Ретельно пережовувати їжу. Витирати рот і руки серветками. Дякувати тим, хто приготував їжу. Робота у групах — Об’єднайтеся у 5 груп і «накрийте» стіл до сніданку, другого сніданку, обіду, полуденку, вечері. Намалюйте про це малюнки. — Завжди снідайте вранці! 2. Інсценізація — У гостях, вдома, в шкільній їдальні вам часто доводиться сідати за стіл зі своїми рідними, однокласниками, друзями. А для цього необхідно знати правила поведінки за столом. Вони допомагають усім поводитися пристойно, почуватися зручно і невимушено. До нас у гості завітали знайомі предмети. (Виходять діти у масках ложки, виделки.) Це сім’я столових приборів. Кожен хоче розповісти про себе. Ложка. Я, ложка, ніби створена для гарячих страв. Які страви треба їсти ложкою? А чи вмієте ви мене правильно тримати? Хто з вас хоче показати це? Так, мене слід тримати у правій руці. А ліва тим часом лежить на столі. Часто у вашій їдальні я чую хлюпання, плямкання. А чи знаєте, як уникнути цього? Не наповнюйте ложку по самі вінця, її просто перехиляють до рота із загостреного краю. Поївши, ложку кладуть у тарілку. У мене є сестричка — маленька ложечка (показує). Нею кладуть цукор у чай і розмішують, дістають фрукти і ягоди з компоту, їдять тістечка. Розмішавши цукор, ложку треба покласти на тарілочку, а не залишати в чашці. Виделка. Ви, мабуть, розумієте, для чого у мене зубчики. Так, щоб наколювати їжу. Яку? (Відповіді дітей.) Як мене треба тримати? (Повернувши опуклим боком догори (показ).) Так роблять, коли їдять м’ясо, котлети, вареники. А щоб їсти виделкою овочі, картоплю чи інший гарнір, необхідно перевернути «спинкою» донизу. — Як треба тримати ложку, виделку, ніж? (Ложку тримати пальцями, не брати її в кулак, підносити бортиком (краєм) паралельно до губ, не засовувати всю до рота; не всмоктувати рідини зі свистом, не плямкати.) — Як слід брати хліб з тарілки? (Руками) — Як брати сіль із сільниці? (Чистим ножем.) — Як брати цукор? (Окремою маленькою ложечкою.) — Куди покласти ніж, виделку, ложку після їди? (На тарілку, а не на скатертину.) — Яку їжу їдять без ножа? (Котлети, овочі, інші м’які страви, що легко ламаються на шматочки виделкою.) — Чи можна вставати з-за столу, якщо дорослі ще їдять? Що потрібно зробити, якщо треба вийти з-за столу? — Чи можна відламувати шматочок хліба з хлібниці, відкладати недоїдені печиво, цукерки і братися за інший десерт? — Чим і як витирають руки за столом? 3. Колективне складання порадника «Правила поведінки за столом» 1) Ніколи не сідайте до столу з невмитим обличчям і брудними руками. 2) Сидіти за столом потрібно прямо, не на краю стільця. Лікті не повинні лежати на скатертині. Не можна гойдатись на стільці, штовхати сусідів. 3) Дуже гарно, коли діти вміють користуватися виделкою і ножем. Для цього ніж кладеться праворуч від тарілки, а виделка — ліворуч. 4) Не треба братися до їжі, доки всі гості не сядуть до столу. Перед тим, як покласти собі, треба запропонувати сусідам. 5) Негарно вибирати найкращі ягоди, фрукти, тістечка. Беріть те, що лежить найближче до вас. 6) Ніколи не беріть виделкою весь шматок м’яса, а ріжте його ножем на ще менші шматки. Ніж слід тримати в правій руці, а виделку — в лівій. 7) Якщо на дні склянки від компоту лишилися ягоди, діставайте їх тільки маленькою ложечкою. Кісточки обережно випльовуйте в ложечку, піднесену до губ, складайте їх у тарілку чи спеціальне блюдце. 8) Пам’ятайте, що плямкати за столом, сьорбати, длубатися в роті під час їди дуже непристойно. 9) Негарно залишати їжу в тарілці, краще заздалегідь попросити малу порцію. 10) Під час іди не займайтеся сторонніми справами — не читайте і не розмовляйте. 11) Ніколи не забувайте подякувати батькам або господині, якщо ви в гостях. Якщо бачите, що хтось ще їсть, побажайте «смачного». VI. Підсумок уроку — Для чого людина їсть? — Які основні правила харчування ви запам’ятали? — Які правила поведінки за столом ви запам’ятали? — Що нового ви дізналися про те, як правильно харчуватися? — Розкажіть про свій режим харчування. 2.Гра «Установи відповідність» | |
| |
Переглядів: 6211 | |
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків |
«Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка |
«Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читання |
Твої руки. Чутливість шкіри |
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку» |
Всього коментарів: 0 | |