УРОК 33 Тема: Правила етичної поведінки в ігрових ситуаціяхМета: формувати навички етичної поведінки в ігрових ситуаціях; вчити учнів дотримуватися цих правил у повсякденному житті; виховувати повагу і пошану до оточуючих. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Уроки ввічливості». Хід Уроку 1. Вступне слово вчителя Учитель. Чемна людина поводиться ввічливо навіть тоді, коли хоче відмовитися робити те, що їй не подобається. Саме сьогодні ми навчатимемося чемності. 2. Робота за підручником (С. 40-41) — Прочитайте розмову хлопчиків на с. 40. Що запропонував Юрко? Чому відмовився Івась? — Поміркуйте, чи чемно поводився Івась. А Юрко? Доведіть свою думку. Висновок. Відмовляти людям слід ввічливо. — Розгляньте малюнки на с. 41. Що роблять діти? Складіть речення. Хто з дітей поводиться чемно, а хто — ні? 3. Фізкультхвилинка Рибка плаває в водичці, Рибці весело гулять. — Рибко, рибко-витівнице, Хочем ми тебе впіймать! Рибка воду сколихнула, Хліба крихітку взяла, Рибка хвостиком махнула, Рибка хутко попливла. 4. Читання та обговорення оповідання «Чому зникла чарівна сила» Після Уроків Олесь довго ковзався на подвір’ї на ковзанах. — Іди додому, — гукнула мама, — час учити Уроки. — Ще трішечки, — попросив Олесь. — Олесю, іди додому, будь ласка, — ще раз попросила мама. Та Олесь не слухав, помчав на протилежний край подвір’я. За годину він прийшов додому втомлений та брудний. Кинув на підлогу куртку і сказав: — Мамо, почепи, будь ласка! — Сам почепи, наймитів у нас немає, — відповіла мама. Хлопчик почепив куртку і почав розв’язувати задачу. Але задача не піддавалась. — Допоможи мені розв’язати задачу, мамо, — попросив Сашко, — будь ласка! Мама мовчала. — Будь ласка! — повторив хлопець. — Адже я говорю чарівне слово. — Ні, тепер це слово вже не чарівне, — відповіла мама. — Тепер воно хитре та ледаче. Вся чарівна сила його загинула. — Як це? — здивувався Сашко. — Хіба ж слово може змінитись? — А ти сам поміркуй і з’ясуй, — сказала мама і вийшла з кімнати, залишивши сина самого. «Чарівне слово втратило свої чари, воно розчаклувалося», — подумав Сашко. Чому так сталося? (За Н. Сьоміним «Розчакловане слово») — Чому вираз «будь ласка» втратив свою силу? — Коли ці слова зберігають свою силу? — Що мав сказати Олесь мамі, коли прийшов знадвору? — Чи потрапляли ви у подібні ситуації? — Чи приємно було вам, коли хтось відмовляв у допомозі? — Коли сказані вами чарівні слова більше не діяли на ваших батьків, друзів, учителів? Учитель. Можливо, у таких випадках ви поводились неправильно щодо всіх цих людей. Інколи трапляється, що, звертаючись до чужих людей, ви використовуєте слова: «будь ласка», «дозвольте», «вибачте», «дякую», а до мами, бабусі, тата, інших родичів звертаєтесь: «дай», «не заважай» тощо. Але ж вони заслуговують не меншої, а часом і більшої поваги. Те, що їх ви бачите щодня, не зменшує необхідності говорити їм найкращі слова. Хто б то не був — кожному приємно відчувати пошану й повагу. 5. Підсумок Уроку — Як ви запросите до гри друга? — Як ви ввічливо відмовитесь робити те, що не подобається? — Коли чарівні слова зберігають свою силу? — Що потрібно робити, щоб сказані вами чарівні слова діяли на ваших батьків, друзів, учителів? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1543 | |
Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу. Економне викори... |
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ... |
Підсумковий урок за І семестр |
Київ — столиця України |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Всього коментарів: 0 | |