Урок 23 Тема: Дорожня розмітка. Практична робота: оцінювання ризику під час переходу дороги на регульованому і нерегульованому перехрестіМета: ознайомити учнів з дорожньою розміткою, з видами перехресть і способами їх переходу; навчати розпізнавати дорожні знаки для пішоходів; поглибити знання про регулювання перехресть світлофором; виховувати уважність, обережність, дисциплінованість. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Безпека на дорозі». Хід Уроку 1. Робота із загадкою Йде з міста до міста, З села до села, А з місця не зрушить. (Дорога) Учитель. Ви, напевно, звертали увагу, що на проїжджій частині дороги білою і жовтою фарбами нанесено лінії, квадратики, смуги. Це дорожня розмітка. Її потрібно вміти читати. І сьогоднішній Урок присвячений саме цьому. 2. Робота за підручником (С. 68-72) Читання тексту. — Що саме розділяє дорогу на праву та ліву сторони? — Якою може бути ця лінія? — Що означає суцільна розділювальна лінія? — Який острівець є на широких дорогах, на переходах? — Кому на ньому можна зупинитись? — Розгляньте малюнок. Покажіть на ньому дорогу, перехід, зебру, острівець безпеки, розділювальну смугу. — Де йдуть пішоходи? — Де їдуть машини? — Скільки пішоходів переходять дорогу? — Чому цей пішохід стоїть на дорозі? — Чи правильно вчиняє водій жовтої машини? Чому? — Чи правильно вчиняє водій жовтогарячої машини? Чому? — Розгляньте верхній малюнок на с. 69. — Перетин двох доріг — це перехрестя. Покажіть перехрестя. — Скільки пішоходів переходять дорогу? — Скільки пішоходів чекають переходу? Чому? — Скільки світлофорів? — Які дорожні знаки ви бачите? Що вони позначають? — Розгляньте нижній малюнок с. 69. — Перехрестям ще називають місце, де до головної дороги прилягає другорядна дорога. Покажіть на малюнку дорогу, перехід, зебру, тротуар, перехрестя. — Скільки пішоходів переходять дорогу? — Відгадайте загадку. Підморгне зеленим оком — ми йдемо. Підморгне червоним оком — стоїмо. (Світлофор) — Скільки світлофорів зображено на малюнку? — Які дорожні знаки, зображені на малюнку, вам відомі? — Розгляньте і запам’ятай знаки, якими позначається перехрестя (с. 70): 1. Перехрестя рівнозначних доріг. 2. До головної дороги прилягає другорядна дорога справа. 3. До головної дороги прилягає другорядна дорога зліва. Висновок: на перехрестях значно більше машин, ніж на одній дорозі. Пішоходи тут мусять бути дуже пильними. Запам’ятай! Ніколи не переходь перехрестя навпростець! Якщо на перехресті є «зебра» — йди тільки по ній. Читання тексту і вірша О. Кононенка (С. 70). — Якими бувають перехрестя? — Як потрібно переходити дорогу на регульованому перехресті? — Скільки очей у світлофора? — Що говорить червоне світло? жовте світло? зелене світло? — Чи можна розпочинати перехід, якщо зелене світло світлофора блимає? Чому? — Як слід переходити дорогу на нерегульованому перехресті? Чому? — Як переходити, якщо перехід не позначено? Розгляньте малюнок на с. 71. — Що означає дорожня розмітка? — Як переходять дорогу пішоходи? — Де можна зупинитися на переходах через широкі дороги? — Які правила переходу перехресть вам відомі? — У чому слід переконатися, перш ніж ступити на проїжджу частину? — Що потрібно робити, якщо не встиг перейти дорогу? — Розгляньте малюнок на с. 72. Хто правильно переходить перехрестя? Скільки таких пішоходів? — А хто порушує правила? Дайте хлопчикові пораду щодо правильного переходу дороги. — Яке правило порушив водій? — Які дорожні знаки ви бачите? Що вони означають? — Чи порушують правила водії? Як ви вважаєте? — Відгадайте загадку. Який острівець розташований не на воді, а на суші? (Острівець безпеки) Висновок: необхідно дотримуватися правил дорожнього руху для пішоходів! Ваша увага на дорозі — гарантія вашої безпеки! 3. Фізкультхвилинка На червоне світло ти Не іди ніколи! Світлофор нам підморгнув Й путь закрив до школи. СВІТЛОФОР з(Ходьба на місці.) (Перехресні рухи руками перед обличчям.) (Зупинилися. Руки в сторону, вгору, ходьба на місці.) А коли зелене око(Ходьба на місці.) Підморгне дорослим, дітям, Ось тоді через дорогу Можеш швидко йти ти! 4. Робота в зошиті (С. 45-47) 1) № 1. Розгляньте малюнок. Це «острівець безпеки», розділю-вальна лінія і «зебра». Де на проїжджій частині знаходиться «острівець безпеки»? — Чому у цих місцях не можна гратися? — Де безпечніше перечекати транспортний потік: на тротуарі чи на «острівці безпеки»? 2) № 2. Тест «Так чи ні». Правила безпечного переходу: О поглянь направо, а потім наліво; О поглянь наліво, а потім направо. Умови безпечного переходу: О автомобіль зупинився; О автомобіль їде; О автомобіля немає. 3) С. 46 № 2. Розгляньте малюнки. Вкажіть ознаки регульованого перехрестя. Що означають сигнали світлофора і постава регулювальника на кожному з малюнків? Підпишіть. 4) № 3. Розгляньте малюнки. Назвіть ознаки нерегульованого перехрестя. • Відсутність світлофора. • Неробочий стан світлофора. • Відсутність регулювальника. • Блимання жовтого сигналу світлофора. 5) С. 47 № 1. Вікторина «Перехрестя». • Що таке перехрестя, які вони бувають? • Яке перехрестя називають регульованим? А яке — нерегульо-ваним? • За яких умов особливо важко переходити дорогу? • У яких місцях можна переходити перехрестя? 6) № 2. Дайте правильні відповіді. • Як правильно переходити перехрестя? а) Тільки по пішохідних переходах; б) спочатку одну проїжджу частину, а потім іншу; в) по діагоналі; г) за сигналом регулювальника. • На регульованому перехресті важливіші сигнали: а) регулювальника; б) світлофора; в) світлофора і дорожніх знаків. • Якщо не встиг перейти дорогу, потрібно: а) не зупинятися, а швидше перебігти дорогу; б) повернутися назад і чекати зеленого сигналу світлофора; в) зупинитися на розділювальній лінії чи на «острівці безпеки» і зачекати, доки проїдуть машини. 7)С. 48. Практична робота: оцінювання ризику під час переходу дороги на регульованому і нерегульованому перехресті. — Намалюйте свою вулицю, будинок і школу так, наче ви дивитесь на них згори. Червоною лінією проведіть свій шлях від школи до дому. Обведіть усі місця, які ви вважаєте небезпечними. Розставте дорожні знаки: • Перехрещення рівнозначних доріг. • Перехрещення з другорядною дорогою. • Прилягання другорядної дороги. • Доріжка для пішоходів. — Яка дорожня розмітка є на дорозі до школи? — Які перехрестя є там, де ви живете? — Як потрібно переходити регульоване перехрестя? — Як слід переходити нерегульоване перехрестя? — У чому слід переконатися, перш ніж ступити на проїжджу частину? 5. Підсумок Уроку — Що називають перехрестям? — Де знаходиться безпечне місце для пішоходів на широкій дорозі? — Для чого на широких дорогах позначають «острівець безпеки»? — Коли транспорту забороняється перетинати білу лінію? — На яке світло забороняється переходити дорогу? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3210 | |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько» |
Різноманітність рослин |
Всього коментарів: 0 | |