УРОК 12 Тема: Поняття про ВІЛ. Убезпечення від ВІЛМета: дати учням уявлення про ВІЛ-інфекцію; навчати відрізняти речі, якими можна користуватися разом або індивідуально; пояснити, чому забороняється користуватися знайденими шприцами, склом, голками для гри та іншого; вчити толерантно спілкуватися з ВІЛ-позитивними людьми. Хід Уроку 1. Вступна бесіда Учитель. Навколо нас чимало бактерій. Вони є у повітрі, у воді, на землі — скрізь. Бактерії бувають хороші і погані, маленькі і великі. У більшості випадків ми їх не бачимо. Бактерії та віруси можуть розповсюджуватися різними засобами: від рук до рота, через рану на шкірі, від людини до людини. Багато вірусів передається під час кашлю, чхання, при розмові з хворим. Мило та вода змивають бактерії зі шкіри та інших речей. — Коли необхідно мити руки з милом? — Як треба мити руки? — Як ви гадаєте, чому необхідно мити руки саме у певний час? — Віруси не завжди бояться мила, тут діють інші правила безпеки. Деякі бактерії можуть розповсюджуватися, якщо користуватися разом з кимось одними й тими самими речами. Що відбувається, коли хтось користується чужими речами: зубною щіткою, щіткою для волосся тощо? Гра «Ось речі, які я беру до рота або ношу на голові і які я нікому не даю» Учитель пропонує учням назвати речі, які вони не повинні нікому давати. Наприклад: • гребінець; • чашка; • капелюх; • зубна щітка; • виделка; • стрічка для волосся. — Чи можна користуватися чужими книгами, іграшками та олівцями? — Бактерії є на інших речах, які ми даємо одне одному, наприклад на книгах, іграшках тощо. Чому їх можна давати іншим? 2. Фізкультхвилинка Встало вранці ясне сонце, Зазирнуло у віконце. Ми до нього потяглися, За промінчики взялися. Будем дружно присідати, Сонечко розвеселяти: Встали — сіли, встали — сіли. Бачте, як розвеселили! Стало сонце танцювати, Нас до танцю припрошати. Нумо разом, нумо всі Потанцюймо по росі. 3. Ознайомлення з новим матеріалом Учитель. Деякі віруси передаються через кров. Забороняється користуватися знайденими шприцами, склом, голками для гри та іншого. На цих речах можуть бути різні бактерії та віруси. Гра «Заборонено — дозволено» Учитель пропонує дітям розкласти речі у дві коробки: речі, які можна давати іншим людям, і речі, які давати заборонено. Звертає увагу учнів на те, що іноді у деяких дітей є звичка жувати олівець. Тому краще його нікому не давати та самому не брати в інших. Речі: гребінець, чашка, олівець, зошит, зубна щітка, мило, виделка, книга, іграшка, рушник, стрічка для волосся. Педагог пропонує учням намалювати речі, які забороняється брати в руки у незнайомих місцях. — Чи чули ви такі слова, як ВІЛ чи СНІД? (Якщо відповідь позитивна, учитель запитує, що саме діти знають про це; якщо негативна, варто лише назвати повну назву. Необхідно звернути увагу на те, що ВІЛ і СНІД — це різні речі: ВІЛ — інфекція, СНІД — стан або хвороба. СНІД може з’явитися тільки після отримання ВІЛ-інфекції.) — Як розшифровується скорочення ВІЛ? «В» — вірус « І» — імунодефіциту « Л» — людини («Вірус» (збудник захворювань), «імунодефіциту» (відсутність захисної реакції системи організму, яка забезпечує захист від мікроорганізмів, що спричинюють хворобу), «людини» (цей вірус є тільки у людини).) Запам’ятай! Ти не заразишся СНІДом, якщо: • будеш гратися з дитиною, яка заражена на ВІЛ; • будеш купатися з нею у басейні; • потиснеш їй руку; • будеш сидіти з нею за однією партою. — Як треба ставитись до ВІЛ-інфікованих людей та людей, хворих на СНІД? Чому? 4. Підсумок Уроку — Як бактерії потрапляють усередину організму? — Як віруси потрапляють усередину організму? — Які правила ви запам’ятали на уроці? — Чи всі бактерії погані? — Що відбувається, коли ви користуєтесь чужими речами: капелюхом, чашкою? Чому? — Чи можна користуватися чужими книгами, іграшками та олівцями? Чому? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1851 | |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
Дива природи. Редагування текстів |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою |
Природа в місті (селі) та його околицях |
Всього коментарів: 0 | |